  • Data: 2009-04-09 21:54:41
    Temat: Re: Tania stacja Xytronic 136ESD
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości
    news:grj4nh$5e4$1@news.wp.pl...
    [...]
    > 20 lat ale nie to jest najważniejsze. W ręku leży całkiem dobrze a kabel
    > nie jest zbyt sztywny (u mnie akurat nie czepia się podłoża bo stacja i
    > podstawka stoją przy prawej krawędzi stołu a kabel wisi). Uchwyt kolby

    No to ja mam jakieś nieszczęście z (nie)moją 137ESD. Gdyby kabel miał zwisać
    ze stołu to operowanie byłoby chyba jeszcze trudniejsze. Możesz zrobić
    zdjęcia?

    > nie nagrzewa się tak jak w Solomonie SL20 (mam w firmie) - mimo że
    > stacja 136ESD jest tańsza i ma przy tym większą moc. Grot "minifala"
    > (ozn. B07) to marzenie i działa rzeczywiście skutecznie - oczywiście
    > jeżeli ktoś jest przyzwyczajony do korzystania z takich rozwiązań (w

    To moje drugie spotkanie z minifalą. Potwierdzam, raster 0,5mm lutuje się
    całkiem fajnie nawet mało doświadczonej tego narzędzia ręki. Oczywiście
    kluczem do sukcesu jest dobry topnik w żelu i szybki kurs z YouTube :)

    > W zestawie ze stacją dołączony jest dziwny dość czyścik (coś jak zmywak
    > druciany) zamiast tradycyjnej gąbki, jeszcze się do niego nie przekonałem.

    Lutownicą 137ESD podziałałem ze 30 godzin. Wydaje mi się, że ten czyścik
    lepiej zdejmuje cynę z zanieczyszczeniami niż gąbka. Mam tylko pewne obawy,
    czy to czyszczenie nie zedrze grota przedwcześnie. Tak na prawdę nie wiem,
    jak się fachowo nim posługiwać. Ja go dźgam grotem, z pewnym już wyrobionym
    wyczuciem. Wystarczą dwa takie ruchy i końcówka grota lśni, a przyłożona
    cyna dobrze go zwilża.

    Michał