  • 1. Data: 2011-03-31 10:32:14
    Temat: Tani ruter+nas
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Witam.
    Czy szanowna Grupa może mi polecić jakieś tanie urządzenie zawierające w
    sobie:
    - NAS - wystarczy 1 dysk, byle się mieścił w środku, a nie był podpinany na
    zewnątrz po USB, miło by było, gdyby do danych był też jakiś dostęp "z
    zewnątrz"
    - ruter
    - AP (nie musi być super-wypasiony z olbrzymim zasięgiem, do objęcia jest
    tylko 1 pomieszczenie)
    - pobierak torrentów
    - bardzo mile widziana bramka VoIP
    - wszystko w jednej skrzyneczce

    Oprócz tego wszystkiego, nie obraziłbym się, gdyby urządzenie miało:
    - wbudowany pobierak torrentów
    - gniazdo USB do podpięcia drukarki
    - gniazdo USB do podpięcia modemu GSM

    Nie przeszkadza mi, jeżeli do uzyskania niektórych funkcjonalności trzeba
    będzie modować soft urządzenia.

    Wiem, takie rzeczy to tylko w Erze, ale może akurat ktoś takie coś robi?

    --
    Yakhub

  • 2. Data: 2011-03-31 10:39:15
    Temat: Re: Tani ruter+nas
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Nie przeszkadza mi, jeżeli do uzyskania niektórych funkcjonalności trzeba
    > będzie modować soft urządzenia.
    >
    > Wiem, takie rzeczy to tylko w Erze, ale może akurat ktoś takie coś robi?

    Płyta na miniITX, malutka obudowa + Linux. Może być problem z VoIP
    (gniazda RJ-11), ale cala reszta bez problemu. dodam ze system na
    procesorze Atom moze dac przez SMB od 50 do 80MB/s transferu.

  • 3. Data: 2011-03-31 10:39:58
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Thu, 31 Mar 2011 12:39:15 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

    > Płyta na miniITX, malutka obudowa + Linux. Może być problem z VoIP
    > (gniazda RJ-11), ale cala reszta bez problemu. dodam ze system na
    > procesorze Atom moze dac przez SMB od 50 do 80MB/s transferu.

    Nie tylko z VoIP może być problem, z AP też.

    Zapomniałem o jeszcze jednej rzeczy - zupełnie nie zależy mi na wydajności.

    --
    Yakhub

  • 4. Data: 2011-03-31 11:06:11
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    A na zużyciu prądu?

    -----

  • 5. Data: 2011-03-31 11:09:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Yakhub" 1...@w...pl

    > Nie tylko z VoIP może być problem, z AP też.

    Pod Winzgroźnego są VoIPowie telefony.
    Dlaczego pod Linuksa miałoby być inaczej?
    I takie telefony pracują całkiem poprawnie.

    Z AP? A to dlaczego? Nie kart WiFiowych?
    Czy nie są obsługiwane? IMO największym
    problemem jest obudowa i zasilacz awaryjny...

    IMO idealnym rozwiazaniem jest netbook.
    Wszystko w jednym -- i HDD wewnątrz, i VoIP -- można
    na USB podłączyć słuchawkę, jeśli ktoś już musi mieć
    tradycję, i AP, i NAS, i zasilanie awaryjne...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2011-03-31 11:18:31
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na
    > zewnątrz po USB, miło by było, gdyby do danych był też jakiś dostęp "z

    Chodzi ci o np. ftp dostępne z Australii?

    > - ruter

    Jednego z drugim w jednej obudowie dotąd nie spotkałem.

  • 7. Data: 2011-03-31 11:21:03
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 31-03-2011 12:39, Yakhub rzecze:

    > Nie tylko z VoIP może być problem, z AP też.

    Bo? VoIP- urządzenia są dostępne, np.

    http://sangoma.com/products/hardware_products/analog
    _telephony/usb_fxo.html

    A jakiż miałby być problem z AP, poza ew. przemyślanym
    doborem sieciówki WiFi?

    > Zapomniałem o jeszcze jednej rzeczy - zupełnie nie zależy mi na wydajności.

    Można jeszcze rozważyć cienkiego klienta z dyskiem 2,5 cala
    w środku. Np. HP 5520- ma 4 porty USB 2.0, wewnętrzne złącze
    PATA 2,5 cala.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 8. Data: 2011-03-31 11:50:37
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-03-31, o godz. 12:32:14
    Yakhub <y...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > trzeba będzie modować soft urządzenia.
    >
    > Wiem, takie rzeczy to tylko w Erze, ale może akurat ktoś takie coś

    Be VoIP-a to np. Asus WL700gE:
    http://www.asus.com/Product.aspx?P_ID=7kgEDZYvkQwgxW
    SH
    Jak wbudowany soft nie odpowiada to można wrzucić na niego OpenWRT

    Zdrówko

  • 9. Data: 2011-03-31 12:38:26
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Thu, 31 Mar 2011 13:09:47 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > "Yakhub" 1...@w...pl

    > Pod Winzgroźnego są VoIPowie telefony.
    > Dlaczego pod Linuksa miałoby być inaczej?
    > I takie telefony pracują całkiem poprawnie.

    Ale pod taki "VoIPowy telefon" podłączę co najwyżej słuchawkę USB, a nie
    normalny aparat telefoniczny.

    --
    Yakhub

  • 10. Data: 2011-03-31 12:41:55
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Thu, 31 Mar 2011 13:18:31 +0200, MC napisał(a):

    > Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Chodzi ci o np. ftp dostępne z Australii?

    Tak.

    --
    Yakhub