  • 1. Data: 2011-03-31 12:40:19
    Temat: Podkręcanie przy dużej ilości pamięci RAM
    Od: robot <"robot[adres-falszywy]"@onet.pl>

    Będę składać komputer do grafiki 3d (3dstudio) i w związku z tym
    pojawia się pytanie: jak to jest z podkręcaniem procesora
    w kompie z większą iością ramu. W tym konkretnie będzie 16 GB.
    Co zrobć, żeby dało się jak najwięcej podkręcić - jaki ram
    jaka płyta, czy może jakoś spowolnić ram? W poprzednim
    komputerze miałem 8 GB pamięci i już były problemy -podkręcał
    się słabiutko (Q6600 G0). Na słabej pamięci to w ogóle się
    zawieszał nawet bez podkręcania. Spotkałem się z opinią
    według której gdy wszystkie sloty pamięci są zajęte
    to z podkręcania nici. Jak to jest teraz?
    Z procesorów chyba lepszy będzie intel, na przykład 2500K -2600K
    ale nie upieram się, może być i AMD X6.
    Dodatkowo chciałbym ponarzekać na serwisy internetowe o sprzęcie komputerowym.
    Zawsze jak jest jakiś test to nigdy nie testują z większą ilością
    ramu. Standardem jest 4 GB i to wszystko.
    Może znacie jakiś testy procesorów lub płyt w których użyto więcej niż
    8 GB ramu?

    --
    pozdrawiam
    robot

  • 2. Data: 2011-03-31 12:44:48
    Temat: Re: Podkręcanie przy dużej ilości pamięci RAM
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

> [...]
    > ramu. Standardem jest 4 GB i to wszystko.
    > Może znacie jakiś testy procesorów lub płyt w których użyto więcej niż

    A co ma piernik do wiatraka? Kiedys trzeba bylo ustawiac dzielniki
    podnoszac FSB zeby pamiec wyrabiala. Teraz 2500K podkrecasz wylacznie
    mnoznikiem wiec temat znika.

  • 3. Data: 2011-03-31 13:53:17
    Od: robot <"robot[adres-falszywy]"@onet.pl>

    W dniu 2011-03-31 14:44, Grzegorz Prędki pisze:

    > A co ma piernik do wiatraka? Kiedys trzeba bylo ustawiac dzielniki
    > podnoszac FSB zeby pamiec wyrabiala. Teraz 2500K podkrecasz wylacznie
    > mnoznikiem wiec temat znika.

    No dobra. To jest teoria.
    Ale jednak fajnie byłoby gdyby ktoś to sprwdził w praktyce
    i podzielił się obserwacjami.
    Poz tym ja się nie znam i nie jestem pewien czy pomimo
    faktu braku konieczności przetaktowywania FSB duża ilość
    RAM nie wpłynie w jakiś inny sposób na możliwości podkręcania.

    Dzięki

    --
    pozdrawiam
    robot

  • 4. Data: 2011-03-31 13:57:11
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 31/03/2011 14:53, robot wrote:

> [...]
    > faktu braku konieczności przetaktowywania FSB duża ilość
    > RAM nie wpłynie w jakiś inny sposób na możliwości podkręcania.

    W jaki sposób miałaby wpłynąć?

    Kamil

  • 5. Data: 2011-03-31 13:57:44
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    > faktu braku konieczności przetaktowywania FSB duża ilość
    > RAM nie wpłynie w jakiś inny sposób na możliwości podkręcania.

    Pomyśl trochę. Jeżeli nie zmieniasz dzielnika (a co za tym idzie zwiększasz
    taktowanie modułu). Każdy moduł może mieć inne maksymalne taktowanie (nawet jak
    są z tej samej serii). Gdy włożysz więcej modułów tym masz większe szanse trafić
    na "słabszy" moduł.

  • 6. Data: 2011-03-31 14:02:02
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2011-03-31 15:53, robot pisze:

    > No dobra. To jest teoria.
    > Ale jednak fajnie byłoby gdyby ktoś to sprwdził w praktyce
    > i podzielił się obserwacjami.

    O co CI chodzi? Zrozum, ze ilosc pamieci NIE ma nic wspolnego z
    mozliwosciami OC.

  • 7. Data: 2011-03-31 17:53:38
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "robot" <"robot[adres-falszywy]"@onet.pl> napisał

    > Ale jednak fajnie byłoby gdyby ktoś to sprwdził w praktyce
    > i podzielił się obserwacjami.

    Sprawdź i podziel się.

    ZK

  • 8. Data: 2011-03-31 21:23:55
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Tzn, ze mnoznik w ogole nie jest zablokowany? Czym w takim razie roznia sie
    drozszy i tanszy z serii?

    --
    Pozdr

  • 9. Data: 2011-04-01 06:27:56
    Od: robot <"robot[adres-falszywy]"@onet.pl>

    W dniu 2011-03-31 15:57, Kamil pisze:

    > W jaki sposób miałaby wpłynąć?

    Tak jak pisałem, nie wiem. Dlatego pytam.

    --
    pzodrawiam

  • 10. Data: 2011-04-01 06:47:27
    Od: robot <"robot[adres-falszywy]"@onet.pl>