  • 1. Data: 2010-06-29 12:09:47
    Temat: Tamron Di-II + Canon 450D (XTi) ?
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Czy obiektw Tamron SP AF 17-50 mm f/2.8 XR Di II VC gwint Canon
    http://www.ceneo.pl/4584923q
    z mocowaniem Di-II (tym symbolem oznaczone są obiektywy przeznaczone dla
    aparatów z matrycami 24 x 16 mm czyli APS-C/DX lub mniejszymi)
    będzie działał z lustrzanką Canon 450D (XTi) ?

    R.

  • 2. Data: 2010-06-29 12:35:33
    Temat: Re: Tamron Di-II + Canon 450D (XTi) ?
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

> [...]
    > aparatów z matrycami 24 x 16 mm czyli APS-C/DX lub mniejszymi)
    > będzie działał z lustrzanką Canon 450D (XTi) ?

    Jeżeli jest to bagnet Canona EF lub EF-S (nie gwint), to będzie działać, to
    bardzo dobre szkło,
    ale radzę kupować od takiego gościa, który wystepuje jako "Cichy",
    on sprzedaje od lat przebrane, ostre i nie mydlące sztuki.
    pozdr.
    Gr

  • 3. Data: 2010-06-29 18:41:49
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-29 14:35, gr wrote:

> [...]
    > ale radzę kupować od takiego gościa, który wystepuje jako "Cichy",
    > on sprzedaje od lat przebrane, ostre i nie mydlące sztuki.

    ...za co słono sobie liczy - dziękuję.
    Wolę już kupić w sklepie, w którym w razie czego mogę wymienić. Z
    drugiej strony, tych "mydlących" sztuk jest raczej niewiele...

  • 4. Data: 2010-06-30 06:35:59
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale radzę kupować od takiego gościa, który wystepuje jako "Cichy",
    > on sprzedaje od lat przebrane, ostre i nie mydlące sztuki.

    Wiara czyni cuda.

  • 5. Data: 2010-06-30 07:18:43
    Od: "Krzysztof W." <k...@a...pl>

    Użytkownik "P" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > aparatów z matrycami 24 x 16 mm czyli APS-C/DX lub mniejszymi)
    > będzie działał z lustrzanką Canon 450D (XTi) ?

    Witam

    Będzie działać. Lecz ze swojego doświadczenia radzę w miarę możliwości
    sprawdź kilka egzemplarzy. Kupowałem do Canona 40D Tamron SP AF 17-50 mm
    f/2.8 XR Di (pierwszą wersję, bez stabilizacji) i trzeci egzemplarz mnie w
    pełni zadowolił ostrzeniem-ostrością.

    Po ok roku użytkowania uważam, ze jest to rewelacyjne szkło.

    Krzysztof Wysocki
    ArtsDesign - projektowanie graficzne
    www.artsDesign.pl

  • 6. Data: 2010-07-05 05:43:47
    Od: "j-ars.em" <j...@g...pl>

    Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl> napisał w wiadomości
    >

    > Wiara czyni cuda.

    Gadasz dla samego gadania, prowokujesz czy cos wiesz?
    Bo szukam wlasnie tego szkla i opinie o tym sprzedawcy sa bardzo dobre.
    Takze duzo jest opisow nieostrych egzemplarzy i akcji z ich wymiana.
    W moim regionie sprzedaje to jeden sklep za okolo 2100 pln.

  • 7. Data: 2010-07-05 06:19:32
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Gadasz dla samego gadania, prowokujesz czy cos wiesz?

    Po prostu mysle i jestem realista.

    Nie wierze w zadne sensowne sprawdzanie obiektywow przed sprzedaza
    - zeby to zrobic trzeba poswiecic kilka godzin na robienie sampli i ich
    analize.
    Albo miec odpowiedni osprzet, ktory to zautomatyzuje.

    Poza tym caly pomysl "testowania" obiektywow przez sprzedawce jest funta
    klakow wart - wiadomo, ze problemy wystepuja najczesciej z konkretnym
    aparatem,
    zeby nie powiedziec konkretnym egzemplazem.

    Wierz w co chcesz :)

  • 8. Data: 2010-07-05 07:11:23
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

> [...]
    > aparatem,
    > zeby nie powiedziec konkretnym egzemplazem.

    no to może to ci pomoże:
    - kupując u sprawdzonego sprzedawcy, sprzedającego testowany obiekty dostaję
    przed zakupem raw-y z tego konkretnie obiektywu
    na body: 5DMKI, 1D MKII, 40D, 400D, na maksymalnym otworze i przymknietym o
    2 jednostki.
    - kupiłem u Ciechego obiketyw i byłem zadowolony, przy drugim zakupie
    (manualne szkło z adapterem z potwierdzeniem ostrości) był problem
    z dopasowniem adaptera do body, bez żadnego problemu wymiana wraz z wgraniem
    nowego, dokładniejszego softu.

    Można porównać sample z dostępnymi na optycznych i innych serwisach i da się
    zauważyć, że szkło przetestowane jest o lepszych,
    widocznych na samplach parametrach.
    pozdr.
    Gr

  • 9. Data: 2010-07-05 07:22:11
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > no to może to ci pomoże:
    > - kupując u sprawdzonego sprzedawcy, sprzedającego testowany obiekty
    > dostaję przed zakupem raw-y z tego konkretnie obiektywu

    Pytam bo nie wiem - czy w RAWie jest numer seryjny obiektywu,
    ktorym zrobiono zdjecie?

  • 10. Data: 2010-07-05 09:19:35
    Od: Michał Smoczyk <m...@w...pl>

    W dniu 05.07.2010 09:22, Jakub Jewuła pisze:

    > Pytam bo nie wiem - czy w RAWie jest numer seryjny obiektywu,
    > ktorym zrobiono zdjecie?

    To chyba zależy od producenta aparatu i obiektywu i czy zapisuje
    taką informację w metadanych EXIF.

    --
    Michał