  • 31. Data: 2009-05-07 06:35:19
    Temat: Re: Tamron 18-250 dla Canon- Wasze wrazenia z uzytkowania?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 May 2009, Marx wrote:

    > ale to oddzielne urzadzenie do noszenia, juz to przerabialismy, argument bez
    > sensu

    Przyjmijmy.

    > nie zgadzam sie
    > uwazam ze technologicznie lustrzanka jest gotowa aby w pelni zastapic kamere
    > a nawet przwyzszyc kamere. Jedyne w czym musi ustepowac to ergonomia.

    Przyjmijmy.

    > no to po co piszesz o jakosci...?

    A co, ostrość jest synonimem jakości?
    Stosunek sygnał/szum, jakość optyki i co by tam jeszcze proponujesz
    pominąć? Nie obejrzałeś sobie np. zniekształceń z "przeciętnej
    dobrej kamery" :)
    No to pomijamy również w przypadku zdjęć i mamy kompakt, nie trzeba
    tachać dwu rzeczy :D

    > Automat do zoomowania to argument ale w druga strone :) Przeciez jego
    > dzialanie to koszmar, recznie duzo precyzyjniej mozna zoomowac.

    Byłbym skłonny się zgodzić :), ale użyszkodnicy kamer są przeciwnego
    zdania, a mi osobiście (przy hybrydzie) brakuje zazwyczaj "zakresu
    ręki" - mimo (tylko) "zoom x7" :)

    > ?? a niby czemu?

    Nie udawaj.
    Jak weźmiesz 4x większe piksele i 4x bardziej przymkniesz przysłonę
    (aby zachować dużą GO) to DOKŁADNIE zniesiesz cały zysk, wynikły
    z użycia większych pikseli.
    Taka złośliwość prawa zachowania energii - jak popatrzysz na kąt,
    pod ktorym "wpływa" światło od strony przedmiotu (co przekłada się
    na GO) to wychodzi że przy zachowaniu tego kąta ilość energii
    przypadająca per piksel (przy tej samej ilości pikseli matryc
    o różnych wielkościach oraz zachowaniu stałego kadru w ujęciu)
    pozostaje stała bez względu na wielkość matrycy - bo przysłona
    będzie musiała się drastycznie różnić wartością liczby.
    Nie da się uzyskać równie dużej GO jak z matrycy 1/3" przy
    matrycy 1,8" nie przymykając przysłony do "kilkudziesięciu" :[

    > no to jest oczywiste, zeby wbic mlotkiem gwozdzia potrzebujesz mlotek...

    Ale GO i czułość, z dokładnością do technologicznej czułości
    matrycy (w przeliczeniu na mikron kwadratowy), są ze sobą
    *wprost* powiązane!
    O ile uważasz że powiązanie GO z przysłoną jest oczywiste, to
    skąd pytanie wyżej (w przypadku czułości)?
    Jeśli aparat z matrycą większą 2x liniowo (4x powierzchniowo)
    i tą samą ilością pikseli pozwala uzyskać czułość 800 ISO
    z poziomem szumów porównywalnych z 200 ISO tego pierwszego
    (i tak jest), to do tego drugiego będziesz musiał dać, aby
    ująć ten sam kadr 2x dłuższą ogniskową oraz aby uzyskać tę
    samą GO użyć tej samej apertury, czyli użyć 2x większej liczby
    przysłony.
    Przy tym samym świetle w kadrze oznacza to "taki sam szum".

    Albo godzisz się na płytszą GO, albo rezygnujesz z "zysku czułości" :D

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2009-05-11 13:34:52
    Od: Marx <M...@n...com>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Albo godzisz się na płytszą GO, albo rezygnujesz z "zysku czułości" :D
    no to godze sie, no i mam wieksze problemy z AF, no i? Tu przynajmniej
    moge sobie wybrac co poswiecam w danej sytuacji, w kompakcie i kamerze
    masz to narzucone.
    Marx

  • 33. Data: 2009-05-14 22:41:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 May 2009, Marx wrote:

    > no to godze sie, no i mam wieksze problemy z AF, no i?

    ...i nic więcej!
    Odniosłem się do wniosków "z GO" - w przypadku kiedy to GO jest
    limitem (*duże* GO) wielka matryca traci (niemal w 100%)
    swoje przewagi.

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2009-05-18 07:39:34
    Od: Marx <M...@n...com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > ...i nic więcej!
    > Odniosłem się do wniosków "z GO" - w przypadku kiedy to GO jest
    > limitem (*duże* GO) wielka matryca traci (niemal w 100%)
    > swoje przewagi.

    no a ja wykazalem ze to nieprawda...
    Marx

  • 35. Data: 2009-05-21 21:55:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 May 2009, Marx wrote:

    > no a ja wykazalem ze to nieprawda...

    Niby jak, powołując się na wykluczony przypadek?
    ("kiedy GO jest limitem").

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2009-05-22 06:43:21
    Od: Marx <M...@n...com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Niby jak, powołując się na wykluczony przypadek?
    > ("kiedy GO jest limitem").

    alez nie jest limitem, mozesz miec i wysokie ISO i mala GO, oba sa
    zyskiem z posiadania wiekszej matrycy. Odbywa sie to kosztem gorszego
    dzialania AF, ale AF dzialajacy gorzej jest nadal lepszy od jego
    zupelnego braku.
    Marx