  • 41. Data: 2009-01-24 11:49:09
    Temat: Re: Tamron 17-50 czy 28-75 2.8?
    Od: q...@g...com

    On 24 Sty, 12:22, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:
> [...]
    tem=150322615649&ssP

    > Jak pisałem pochodzi z okresu wczesnych zoomów. Gdy konstrukcje były
    > trudne, a ich wcielenie w życie drogie.
    ________________
    Za to teraz mamy tanie wcielenie, a placimy kilkakrotnie drozej, za
    sprzet.
    StaM

  • 42. Data: 2009-01-24 18:53:47
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał

    > Jak chcesz merytorycznych odpowiedzi zadawaj merytoryczne pytania.

    a co jeste niemerytorycznego w moim pytaniu?

    szkoda, ze wiekszosc ludzi tutaj, wielu z duzą wiedzą i doswiadczeniem, lubi
    sie boksowac o jakies bzdury zamiast zawęzić do pytań

    nie zaprzeczysz, ze niezaleznie od tego jak pytanie sie tutaj sforumułuje i
    tak schodzi ono z reguły na dyskusje o wyższości swiat bozego narodzenia nad
    wielkanocą

    pytania drogi uzytkowniku zadaje jak uwazam za stosowne, najlatwiej nie
    odpowiadac jesli nie ma sie nic konstruktywnego do powiedzenia

    --

    Sebastian

  • 43. Data: 2009-01-24 19:04:47
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > nie zaprzeczysz, ze niezaleznie od tego jak pytanie sie tutaj
    > sforumułuje i tak schodzi ono z reguły na dyskusje o wyższości swiat
    > bozego narodzenia nad wielkanocą

    Zaprzecze.

    Jesli ktos sie postara i zada pytanie po przemyslaniu tematu
    a nie jak lajza, to prawie zawsze dostaje konkretne odpowiedzi.
    Tylko ze swieca szukac takich pytan.

    > pytania drogi uzytkowniku zadaje jak uwazam za stosowne, najlatwiej

    A my odpowiadamy Ci z takim samym wysilkiem intelektualnym :)

  • 44. Data: 2009-01-24 19:26:11
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał
    > Jesli ktos sie postara i zada pytanie po przemyslaniu tematu
    > a nie jak lajza, to prawie zawsze dostaje konkretne odpowiedzi.
    > Tylko ze swieca szukac takich pytan.

    brawo dla tego pana, niema chyba tego co kontynuowac

    --

    Sebastian

  • 45. Data: 2009-01-25 13:00:57
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 23 Jan 2009 09:12:01 +0100, de Fresz <d...@N...pl>
    wrote:

    >No. Albo który ma fajniejszą fakturę na kręciołkach.
    >BTW nigdy chyba nie zrozumiem tendencji podpinania tzw. standardowych
    >zumów z FF do cropa (no może poza sytuacją "już go mam").
    A mi właśnie przydał by się taki komplet Tamrona: 28-75 + 70-200, jak
    chodzę z Gorillapodem. ,,Normalny'' kit 18-55 ma za krótki długi
    koniec a i tak większość zdjęć robię przy ogniskowych >50mm (w małym
    obrazku). Szerokiego końca jakoś mi nie żal. Of course zamiast tego
    mógłbym użyć jakiegoś kita 55-200 ale ogniskowa 55 znajduje się tak
    jakoś w najczęściej używanym zakresie (lub jakiś superzoom).
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 46. Data: 2009-01-25 15:37:07
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-25 14:00:57 +0100, Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> said:

> [...]
    > chodzę z Gorillapodem. ,,Normalny'' kit 18-55 ma za krótki długi
    > koniec a i tak większość zdjęć robię przy ogniskowych >50mm (w małym

    To może jakiś dobrej klasy 35-135? Na kropie będziesz miał zakres 50-200.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 47. Data: 2009-01-25 16:44:13
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 25 Jan 2009 16:37:07 +0100, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
    wrote:

    >To może jakiś dobrej klasy 35-135? Na kropie będziesz miał zakres 50-200.
    A było coś takiego do Pentaxa? Z autofokusem?
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 48. Data: 2009-01-25 20:04:41
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-25 17:44:13 +0100, Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> said:

    > A było coś takiego do Pentaxa? Z autofokusem?

    http://groups.google.com/groups?q=Pentax+SMC+35-135&
    hl=pl&client=safari&rls=pl-pl&um=1&ie=UTF-8&sa=X&oi=
    groups&ct=title

    jakość mnie nie pytaj. Nie wiem też czy światło Ci spasuje.

  • 49. Data: 2009-01-25 21:48:19
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> napisał:

    > A było coś takiego do Pentaxa? Z autofokusem?
    > [...]

    O tym zakresie było
    http://www.bdimitrov.de/kmp/lenses/zooms/medium/F35-
    135f3.5-4.5.html - ale
    dość krótko produkowane (w latach 1987-1989). Nie wiem też jak z jakością -
    musisz sam Googlami opinii poszukać.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 50. Data: 2009-01-26 10:17:17
    Od: Tompolex <t...@w...usun.jak.wiesz.pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Kolejny raz to slysze/czytam to przy okazji
    > zapytam - ile miales egz. tego samego szkla,
    > ze tak twierdzisz? :::::::::))))))))))

    Sporo .. nie liczyłem. Przez kilka miesięcy handlowałem obiektywami
    Przez moje ręce przewinęło sie kilkanaście tamronów. Kiedy wybierałem
    dla siebie 28-75 miałem 3 sztuki prosto z pudełka i 2 sztuki 17-50 jeden
    mój drugi kolegi. Każda sztuka była inna .. testowana w tych samych
    warunkach : ogólnie użyteczność przy max przysłonie i skrajnych
    ogniskowych. Jeśli chodzi o mechanikę różnice np w głośności pracy
    usłyszy kompletny laik.