  • Data: 2011-05-07 16:27:19
    Temat: Re: Tam spada, a tu ro?nie.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-07 13:51, J.F. pisze:

    > No bo jeszcze dochodzi inflacja, mija pare lat i 100zl to juz nie jest
    > to samo co kiedys.

    Oczywiście, ale ja tak tylko chcę zauważyć ile warte są jęki kierowców
    że paliwo drogie i że "tak dalej być nie może" :)

    > ale tez te mocniejsze silniki okazuja sie oszczedne.

    Ale nie tak oszczędne jak małe.
    Raczej każdy szuka Pasata TDI niż Lupo 3L.

    > no coz - na zachodzie inaczej to wyglada, w Chinach inaczej, a
    > wszystko wskazuje na to ze to oni i Hindusi beda ustalac ceny ropy.

    To owszem.
    Europa to nie jest chyba obecnie największy odbiorca.
    Po drugie cena paliwa w Europie składa się głównie z podatków, więc w
    ogóle nie ma sensu mówić o cenach ropy.
    Choćby OPEC zaczął ropę rozdawać za darmo, to u nas na stacjach by nie
    staniała, bo po prostu podniesie się podatki w to miejsce.

    > A u nas to co najwyzej rozne sieci moga sprawdzic ile jest warta ich
    > marka i reklama w TV - wczoraj widzialem ceny na ON od 4.91 do 5.12.

    > Nie ma tak. Ludzie maja swoje preferencje, obawy - i jak widac
    > wszystkie stacje zyja. Jesli cos jest to raczej rownanie w gore -
    > wyjdzie kierownik, spojrzy w lewo, spojrzy w prawo, podniesie.

    No nie wiem - w mojej okolicy jest prawie stacja na stacji.
    Tak że często z jednej już widać następną.
    I ceny są stosunkowo niskie, bo kierowcy jadąc w jedną stronę sprawdzą
    ceny, a wracając zatankują już najtaniej.

    > Przed miesiacem ponoc skoczyla sprzedaz biletow w Gdyni.

    Jeszcze pytanie jakie były tego przyczyny i co dokładnie skoczyło?
    Bo może się okazać że coś tam tylko pomajstrowali przy cennikach tak że
    jakieś tam słupki urosły, bo opłaca się kupić dwa tańsze bilety zamiast
    jednego droższego czy coś.

    Bo jakiejś rewolucji komunikacyjnej raczej nie było, zbiorkom w Gdyni (i
    ogólnie w trójmieście) działa dobrze i zawsze tak było.
    Jak dla mnie, może nie jest alternatywą dla własnego samochodu, ale np.
    jak czasami mam potrzebę jeżdżenia na promilach czy coś, to jeżdżę
    komunikacją i porównując do cen taksówek wybieram zbiorkom.

    Chociaż mam ambitny plan ograniczenia ilości samochodów w rodzinie do 2
    (z czego jeden rajdowy), co będzie wymagało znalezienia jakiejś
    alternatywy w dojazdach do pracy.