  • Data: 2011-05-08 12:07:02
    Temat: Re: Tam spada, a tu ro?nie.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 07 May 2011 16:27:19 +0200, Tomasz Pyra wrote:

    >Oczywiście, ale ja tak tylko chcę zauważyć ile warte są jęki kierowców
    >że paliwo drogie i że "tak dalej być nie może" :)

    Jeki sa teraz, a ty jakies historyczne ceny wyciagasz, przy
    historycznych zarobkach :-)

    >Ale nie tak oszczędne jak małe.
    >Raczej każdy szuka Pasata TDI niż Lupo 3L.

    Ale Polo tez sie sprzedaja i pala mniej niz maluch, a na pewno mniej
    niz polonez.

    >To owszem.
    >Europa to nie jest chyba obecnie największy odbiorca.

    No coz - w Europie mieszka jakies 0.7 mld ludzi, w USA 0.4, w Chinach
    cos 1.4, w Indiach 1.2.

    Tak czy inaczej - narzekania polskich 20mln kierowcow na ceny ropy nie
    beda mialy wplywu zadnego. Dla 500mln w "starej unii" zmiany sa
    "groszowe". Za to sytuacja w Chinach moze sie odbic porzadnie.

    >No nie wiem - w mojej okolicy jest prawie stacja na stacji.
    >Tak że często z jednej już widać następną.
    >I ceny są stosunkowo niskie, bo kierowcy jadąc w jedną stronę sprawdzą
    >ceny, a wracając zatankują już najtaniej.

    No to we wrocku sie nie sprawdza. ul Legnicka - 5 stacji na
    przestrzeni ~2 km i wszystkie trzymaja ceny sredniowysokie.
    A tanio to jest w Tesco Jakis kilometr w bok.

    Ul. Obornicka - na przeciwko siebie Shell i Neste. Neste tania, Shell
    drogi.

    >Jeszcze pytanie jakie były tego przyczyny i co dokładnie skoczyło?
    >Bo może się okazać że coś tam tylko pomajstrowali przy cennikach tak że
    >jakieś tam słupki urosły, bo opłaca się kupić dwa tańsze bilety zamiast
    >jednego droższego czy coś.

    Zaslyszane w radiu - raczej o zbiorcze wplywy chodzilo.

    >Bo jakiejś rewolucji komunikacyjnej raczej nie było, zbiorkom w Gdyni (i
    >ogólnie w trójmieście) działa dobrze i zawsze tak było.

    A tlok przez pol roku wzrosl czy nie ? :-)

    J.