  • Data: 2009-02-27 10:24:46
    Temat: Re: Takie tam dywagacje
    Od: "JD" <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    news:go6io3$g6m$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Tak.
    > Te same nastawy apertury nie do konca oznaczaja tyle samo swiatla.
    >
    > Przezroczystosc obiektywu nie jest idealna.
    >
    > O ile w fotografii problem sie pomija, o tyle w branzy filmowej
    > jest on powazny, i wystepuje przy kreceniu filmow na filmie.
    > :-)
    >
    > Wynika to z prostego faktu ze krecac film na filmie, masz staly
    > czas naswietlania i stala czulosc kliszy.

    Albo coś mylę, albo nie, ale wydaje mi się,
    że kamery filmowe miały regulowany czas naświetlania.
    Migawką były wirujące listki (Lamelki?)
    raz zasłaniały raz odsłaniały kadr, a regulacja szczeliny
    była możliwa dzięki temu, ze były ich dwa komplety
    i polegała na obracaniu ich względem siebie kątowo.

    JD