    From: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Taki generator liczby losowych
    Date: Sat, 14 Jul 2012 21:54:17 +0000 (UTC)

    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie

    > Czym, w praktyce, będzie to się różniło od generowania kolejnych liczb
    > jednym generatorem?
    Może jakością? Może niektóre generatory liczb pseudo-losowych zachowują się
    przyzwoicie dopiero gdy się "rozbujają" podczas dłuższego generowania? Może
    niektóre generatory dla niektórych zarodków zachowują się źle? Nie wiem - pytam.

    > Suma dwóch generatorów pseudolosowych, z których pierwszy generuje zarodki
    > drugiemu jest w rzeczywistości generatorem pseudolosowym z pojedynczym
    > zarodkiem.
    To zależy z jakiego punktu widzenia. Myślę nad pewnym schematem obliczeń
    rozproszonych. Na zdalnych maszynach będę obliczał coś w związku z liczbami
    pseudo-losowymi. Na "maszynie centralnej" będę chciał odtworzyć stan maszyny
    zdalnej tylko na podstawie zarodka. Wszystko po to aby nie przesyłać całego
    rozwiązania. Chodzi zarówno o odciążenie sieci jak i o uproszczenie sobie
    życia. Jeszcze nie mam co do tego pewności, ale jeśli uda się przesłać
    tylko zarodek to chyba łatwo dostosuję implementację którą mam gotową.

    > Dlaczego odrzuciles najprostsze rozwiazanie, czyli wygenerowanie
    > dlugiego ciagu liczb losowych i podzielenie go na krotkie kawalki?
    Nie odrzuciłem definitywnie, ale na pewno mam obawy że to nie będzie
    najprostsze rozwiązanie.

    > I po raz trzeci: Po co? Przecież żadnego sensu to nie ma.
    Nie ma żadnego sensu z matematycznego punktu widzenia :) Praktyczny
    sens ma: można łatwo odtworzyć stan skomplikowanego
    systemu bez wklepywania całymi godzinami dodatkowego kodu.

    > Porządny generator liczb losowych użyty do wygenerowania 300bitów.
    > A potem do następnych 300 bitów...
    Jaki porządnie się zachowa w (chyba) bilionach krótkich generacji?