  • Data: 2012-07-17 22:46:17
    Temat: Re: Taki generator liczby losowych
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

    > Przemyśl, jak działa generator. Nie ma tam żadnego rozbujania;)
    Do tej pory najczęściej używałem złożenia trzech generatorów
    Fibonacciego z opóźnieniem (pierwszy generator decydował czy następną
    liczbę generować drugim czy trzecim - podobno takie coś jest bardzo
    dobrym generatorem). Generator fibonacciego z opóźnieniem
    pracuje na tablicy N ostatnich elementów, gdzie N ma długość opóźnienia.
    Jeśli podczas inicjacji do tej tablicy dostaną się kiepskie
    liczby, to jedyna nadzieja w "rozbujaniu". De facto może rozbujanie
    generatora nie będzie żadnym problemem...

    > Tak. Niektóre. Dlatego lepiej brać dobry generator:)
    Jeszcze szybkie pytanie, które są dobre a które złe?
    Z tego co wiem, mersenne twister uchodzi za najlepszy, bo w
    jego przypadku udowodniono jaka jest długość okresu. Ale słabo znam
    ten generator, może też ma jakieś specyficzne problemy?