  • 1. Data: 2011-07-12 21:04:03
    Temat: Taka ciekawostka mala: komorka vs aparat foto
    Od: atm <...@v...pl>

    W Olku strasznie uciekla prawa strona:
    http://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=3&idPhone
    1=3252&idPhone2=3115&idCamera3=30001

  • 2. Data: 2011-07-12 22:07:37
    Temat: Re: Taka ciekawostka mala: komorka vs aparat foto
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 12/07/2011 22:04, atm wrote:
    > W Olku strasznie uciekla prawa strona:
    > http://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=3&idPhone
    1=3252&idPhone2=3115&idCamera3=30001

    dynamiki nie da się określić na podstawie zdjęcia ze zdjęcia (gdzie
    następuje spłaszczenie dynamiki z >10EV do 6EV, max 8EV), a właśnie
    dynamika to jest jedna rzecz która najbardziej cierpi przy zmniejszaniu
    rozmiary matrycy. Czyli całość porównania jest pożyteczna tylko dla co
    fotografują plansze testowe i nic innego.

    B.

  • 3. Data: 2011-07-12 23:00:21
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-13 00:07, Bronek Kozicki pisze:
    > dynamiki nie da się określić na podstawie zdjęcia ze zdjęcia

    Dokładnie. Co jest fajne w warunkach niewielkiej dynamiki, przy
    zdjęciach plenerowych może się wyłożyć.

    W olku część obiektywów ma podkładki pod bagnetem, ich ilość z każdej
    strony decyduje o prostopadłości osi względem matrycy. Może być to
    średnio dokładne.

    --
    pozdrawia Adam
    /na ścianach powiesiłem mazy, zdjęcia to ja mam za oknem.../

  • 4. Data: 2011-07-13 07:00:35
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-07-13 00:07, Bronek Kozicki wrote:
> [...]
    > rozmiary matrycy. Czyli całość porównania jest pożyteczna tylko dla co
    > fotografują plansze testowe i nic innego.

    Test w plenerze:
    http://thehandheldblog.com/2010/10/04/shootout-nokia
    -n8-v-canon-550d-dslr/
    Fotki w oryginalnej rozdz sa do sciagniecia z linka na poczatku
    porownania. Fajnie, ze tak duzo sie zmienila w temacie aparatow w
    komorkach. Szkoda tylko, ze N8 nie jest napedzana Androidem.

  • 5. Data: 2011-07-13 08:26:04
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2011-07-13 09:00:35 niejaki atm napisał:
    > Szkoda tylko, ze N8 nie jest napedzana Androidem.

    no właśnie bardzo dobrze że nie jest

    dzięki temu ładuję ją raz na 3-5 dni - a nie codziennie

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 6. Data: 2011-07-13 09:31:47
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 12/07/2011 23:07, Bronek Kozicki wrote:
> [...]
    > rozmiary matrycy. Czyli całość porównania jest pożyteczna tylko dla co
    > fotografują plansze testowe i nic innego.

    Właśnie przepisałeś akapit z artykułu Sherlocku..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 7. Data: 2011-07-13 09:33:02
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 13/07/2011 08:00, atm wrote:
> [...]
    > porownania. Fajnie, ze tak duzo sie zmienila w temacie aparatow w
    > komorkach. Szkoda tylko, ze N8 nie jest napedzana Androidem.

    No pięknie, patrzę z rana przy kawie, a tu moje miasto. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 8. Data: 2011-07-13 09:41:52
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-07-13 10:26, p0li wrote:

    > no właśnie bardzo dobrze że nie jest
    >
    > dzięki temu ładuję ją raz na 3-5 dni - a nie codziennie

    Masz racje - to jest na plus, jednak telefon ten aspiruje do roli
    smartfona, gdzie bardzo duza role odgrywaja aplikacje nizaleznych
    producentow a z tym jest bardzo slabo. Nie wspominajac juz o kalendarzu
    ktory dzwoni w N8 bodajze juz nie minute a pol minuty i nic nie da sie
    tu zmienic. Brak zewnetrznego softu, ktory by tu cos zmienil.
    Ale to juz rozwazania na inna grupe :]

  • 9. Data: 2011-07-13 09:57:22
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 13.07.2011 11:41, atm wrote:

> [...]
    > ktory dzwoni w N8 bodajze juz nie minute a pol minuty i nic nie da sie
    > tu zmienic. Brak zewnetrznego softu, ktory by tu cos zmienil.

    Przy tym trendzie to grupą foto będzie pl.misc.telefony.gsm.foto

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 10. Data: 2011-07-13 10:10:39
    Od: atm <...@v...pl>

    > Przy tym trendzie to grupą foto będzie pl.misc.telefony.gsm.foto

    Ostatnio wogole sie sporo dzieje. Jeszcze nie tak dawno, ktos kto
    zapytal tutaj o mozliwosc robienia filmow lustrzanka zostal obsmiany do
    suchej nitki. Grupa palmos preznie dzialala wypraszajac pytajacych o WM.
    Teraz mozna ewentualnie kurz tam poscierac.
    Na Allegro kategoria palmtopy w duzym odwrocie za to smartfony rozwijaja
    sie na potege. Swoja droga dlugo czekalem na to, zeby palmtopy rozwinely
    sie jak teraz zyskujac dodatkowo modul gsm i niezle aparaty foto jak
    wspomniany wczesniej N8 a takze SGS 2.
    Ostatnio zrobilem kilka fotek porownawczych N8 Canonem 720IS oraz SGS.
    Canon wcale nie zmiazdzyl konkurencji, w niektorych wypadkach byl do
    tylu. Pomijam oczywiscie kwestie zoom czy mozliwosci ustawien.