  • 31. Data: 2015-09-09 19:13:53
    Temat: Re: Taka ciekawostka dla kupujacych chinczyki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    On Wed, 9 Sep 2015 11:37:22 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    >Nie do końca, wykorzystywane jest to nadal w celach marketingowych,
    >przypomnij sobie reklamę IBM Z10 sprzed kilku lat (3-4) i minę
    >policjanta jak słyszy słowo "server".

    I co ta mina sugerowala ?

    Bo slownik serwuje:
    -kelner/ka
    -serwujacy (tenis, siatkowka),
    -taca
    -ministrant ?
    -jakis prawny termin

    http://www.merriam-webster.com/dictionary/server
    http://www.learnersdictionary.com/definition/server

    Co w miare pasuje do roli serwera komputerowego.
    I trudno chyba znalezc czlowieka w USA, ktory by sie z takim nie
    spotkal - czy to mail, web, w szkole, w pracy, w urzedzie ...

    J.

  • 32. Data: 2015-09-09 19:14:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-09 08:55, Trybun wrote:
    > Ty też się wstydzisz ?

    Ja *używam* języka w pracy. Języka oddającego w jak najbardziej ścisłej
    i zrozumiałej formie to co chce przekazać. Natomiast jest masa
    przygłupów którzy myślą że język słuzy do dekoracji ich głupoty i
    leczenia kompleksow.

  • 33. Data: 2015-09-09 21:19:28
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Wed, 9 Sep 2015 19:10:40 +0200, Sebastian Biały wrote:

    > Android *NIE* może być całkowicie spolszczony, ponieważ 99.9% kodu
    > pochodzi od programistów którzy nawet nie slyszeli o jakimś śmiesznym
    > kraju z następnym z pierdyliarda dialektów słowiańskich.

    A jaki jest niby powód i czemu o nim nie wiedzieli programiści np. MS
    Office?

    > Trzeba było
    > budować statki i kolonizować kraje zamoskie zamiast ciąć się szabelkami
    > prezentując dziadowski patriotyzm w lokalnym piekiełku.

    O Janie z Kolna słyszał? ;-)

    --
    howgh
    szemrany

  • 34. Data: 2015-09-09 21:26:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-09 21:19, szemrany wrote:
    > A jaki jest niby powód i czemu o nim nie wiedzieli programiści np. MS
    > Office?

    MS Office jest po polsku ponieważ musiał się tutaj sprzedać. Ponadto to
    zbiór kilku aplikacji a nie miliona. Nastepna aplikacja z gatunku
    "latarka" nie musi. I nie będzie przetłumaczona. Chcenie i tupanie
    patriotyczna nóżką tutaj nie pomoże. Żadna ustawa nie pomoże.
    kolonizacja 500 lat za późno. Dupa.

    > O Janie z Kolna słyszał? ;-)

    Znacznie bardziej znani są hutnicy z Polski którzy byli wsród
    załozycieli pierwszej angielskiej osady Jamestown. Wsławili się
    pierwszym strajkiem w Ameryce. Tradycja jak widać sięga daleko.

  • 35. Data: 2015-09-09 21:33:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-09-09 21:19, szemrany wrote:

    >MS Office jest po polsku ponieważ musiał się tutaj sprzedać.

    Dobrze sie sprzedawal, jak byl caly po angielsku.

    Sprzedalby sie rownie dobrze, gdyby menu spolszczyli, ale funkcje
    zostawili.
    Albo, żeby sie dalo wpisac tak lub siak.

    J.

  • 36. Data: 2015-09-10 00:42:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 9 Sep 2015 19:12:47 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Co to ma do rzeczy? Wiesz jak w naszym języku brzmi "samochód"?

    No więc właśnie. Stąd nie panikowałbym, gdy jakiś zbitek słów będący
    tłumaczeniem lub odppwiednijiem brzmiącym dziwnie po polsku, to nie
    usprawiedliwia że należy na, siłę używać angielskich znaczeń.

    --
    Marek

  • 37. Data: 2015-09-10 10:37:10
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-09-09 o 21:19, szemrany pisze:

    > A jaki jest niby powód i czemu o nim nie wiedzieli programiści np. MS
    > Office?

    > O Janie z Kolna słyszał? ;-)

    A Twardowski to pierwszy polski astronauta. :-)

    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2015-09-10 18:28:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-10 00:42, Marek wrote:
    > No więc właśnie. Stąd nie panikowałbym, gdy jakiś zbitek słów będący
    > tłumaczeniem lub odppwiednijiem brzmiącym dziwnie po polsku, to nie
    > usprawiedliwia że należy na, siłę używać angielskich znaczeń.

    A co uprawiedliwia używanie na siłe polskich znaczeń? Zaznaczam że
    mowimy o języku który służy do komunikowania się a nie do dekoracji
    głupoty na konferencjach pariotów językowych.

    A głupoty nie brakuje. Ostatnio o mało się nie udławilem po przeczytaniu:

    http://www.theguardian.com/politics/2014/sep/30/davi
    d-cameron-schools-should-teach-mainly-in-imperial-me
    asurements

    Zupełnie jak bym czytał opinie kilku polskich przygłupów o
    zanieczyszczeniu języka słowami obcymi. Dziadowski patriotyzm, ale żeby
    anglik po szkole? Czy aby na pewno elitarne szkoly angielski uczą czegoś
    pożytecznego skoro pojawia się takie straszne pustogłowie?

    My już mamy nasza całkę i różniczkę. Naprawdę, więcej debilizmu w
    kwestiach technicznych nie jest potrzebne.

  • 39. Data: 2015-09-11 10:41:06
    Od: Trybun <i...@j...ru>

> [...]
    > budować statki i kolonizować kraje zamoskie zamiast ciąć się
    > szabelkami prezentując dziadowski patriotyzm w lokalnym piekiełku.

    Ależ może, mam urządzenia Samsunga, Huawei i Acera z systemem Android.
    Nie znalazłem do tej pory w nich nic, żadnej funkcji która nie byłaby
    spolszczona.

    > Nie da się go całkowicie spolszczyć. Nie wątpie jednak że doczekam
    > czasów aż jakiś przygłup z sejmu zarządzi obowiązkowe tłumaczenie
    > całego internetu. Sądząc po ewentualnym składzie następnego to może
    > być całkiem realne.

    Internet to nie urządzenie które handlarz sprzedaje na polskim rynku.

  • 40. Data: 2015-09-11 10:45:30
    Od: Trybun <i...@j...ru>

> [...]
    > ścisłej i zrozumiałej formie to co chce przekazać. Natomiast jest masa
    > przygłupów którzy myślą że język słuzy do dekoracji ich głupoty i

    Dobrze powiedziane, to nagminne zangielszczanie polszczyzny to wydaje
    się być niczym innym leczeniem kompleksów, albo czyjąś złą wolą. Jedyne
    co może dziwić to "masa" czyli ilość tych "przygłupów" z kompleksem
    małego członka, jeżeli za członek weźmiemy Język Polski. Albo to może ja
    w swojej ocenie nie doceniam siły przekazu do społeczeństwa w mediach.
    Usłyszy "przygłup" w TV o np. "długim łykendzie" czy o 'gryllu" to
    natychmiast czuje potrzebę powtarzania. Bo to chyba jednak nie te
    "przygłupy" są świadomymi kreatorami kaleczenia języka ojców..