  • 11. Data: 2015-09-08 15:06:32
    Temat: Re: Taka ciekawostka dla kupujacych chinczyki
    Od: "TymOn" <t...@w...com>

    news:msla9m$1cd$1@dont-email.me...
    > "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > Zamiast przeklinać ciemności powinieneś zapalić świeczkę:
    > napisz do producenta list w którym poinformujesz go
    > o tym błędzie w tłumaczeniu i zaproponuj swoje usługi
    > korektora wersji językowej dla Polski - moze jakiś grosz skapnie!

    To niestety tak nie działa, nie wiem w jakiej bajce żyjesz?
    Kilkakrotnie zgłaszałem błędy na stronach producentów,
    firm/urzędów/instytucji. Raz może podziękowane, sporadycznie poprawiono
    błąd, ale w większości przypadków panował "niedasizm"
    lub zmowa milczenia, np taki serwis jakdojade na moją sugestię błędnej
    nazwy przystanków, odpowiedział że takie dane dostają od przewoźnika i nic
    z tym nie zrobią, w urzędach, oprócz tego że wymagają adresu zamieszkania
    nawet w korespodencji zagranicznej, to najczęściej odpowiedź brzmi: bo tak
    ma być.

  • 12. Data: 2015-09-08 15:11:52
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2015-09-08 15:06, TymOn wrote:

> [...]
    > nic z tym nie zrobią, w urzędach, oprócz tego że wymagają adresu
    > zamieszkania nawet w korespodencji zagranicznej, to najczęściej

    Hehe, to podpucha jest; zapewnie niebawem padnie zdanie: zamiast
    korzystac z ch******h Androidow lepiej kupic iPhonea. Tam wszystko
    pieknie jest spolszczone.

  • 13. Data: 2015-09-08 15:18:47
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-09-08 o 15:06, masti pisze:

    > to Ty czytasz instrukcje obsługi?

    Od telefonu - nie, ale choćby od wczoraj kupionych lamp solarnych to i
    owszem.

  • 14. Data: 2015-09-08 17:57:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-08 15:04, Trybun wrote:
    > No właśnie, zdaje się że dla niektórych polaków używanie polskiego
    > języka to powód do wstydu.

    a) cienkokońcówkowy
    b) żeton

    Konkurs: z jakiej to dziedziny technicznej, nie wstydzący się ani trochę
    polskiego, to pochodzi? Zaznaczam że o malo nie poplulem ksiązki widząc a).

  • 15. Data: 2015-09-08 19:07:09
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-08 15:03, Trybun wrote:
    > Czyli to ma być usprawiedliwienie wobec tych wybrakowanych partaczy
    > którym szkoda parę groszy na porządne spolszczenie sprzętu który firmują
    > swoim logo. Akcentując jeszcze to że są polska firmą?

    Są polskim pośrednikiem. Nikt w Polsce niczego nie produkuje poza
    ziemniakami. Z grubsza startystycznie rzecz biorąc.

    Dodatkowo nikomu nie zalezy żeby tlumaczyć wszystko. Wcale nie tak dawno
    jakiś prawniczy przygłup próbował mnie przekonać że aplikacje w sklepie
    googla powinny być po Polsku a córka coś tam zainstalowała i gadało po
    innemu. Ludziom się w głowie przewraca z nadmiaru dziadowskiego
    patriotyzmu który przesłania ignoracje.

    > A ja odwrotnie, od sprzętu kupowanego w polskich sklepach, dodatkowo na
    > terenie RP wymagam całkowicie i poprawnie spolszczonych instrukcji obsługi.

    Poprawnie spolszczyj więc wszelkie pojęcia techniczne. Zacznik od
    informatyki bo tam najszybciej tworzą się nowe słowa. Zainwestuj też w
    lewy paszport, bo przy pierwszej probie zarobisz w łeb i trzeba bedzie
    uciekać przed ludzmi dla których język jest narzędziem pracy. Pamiętam
    jak w latach 90-tych jakaś banda przygłupów z administracji rozpisała
    przetarg w którym była informacja o udostępnieniu kodu źródłowego w
    języku polskim. I nikt się nie śmiał, w końcu jak być patriotą, to na
    całym froncie.

  • 16. Data: 2015-09-08 21:40:46
    Od: masti <g...@t...hell>

    Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > przetarg w którym była informacja o udostępnieniu kodu źródłowego w
    > języku polskim. I nikt się nie śmiał, w końcu jak być patriotą, to na

    widziałem już spolszczone języki makr :)
    konia z rzędem i manipulator stołokulotoczny temu co się połapie o co
    chodzi

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 17. Data: 2015-09-08 22:39:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-08 21:40, masti wrote:
    > widziałem już spolszczone języki makr :)

    Przypominam że wpuszczenie tumanistycznych przygłupów do edukacji
    informatyki miało już miejsce i skończyło się na szczęście niewypałem:
    Komeniusz LOGO.

    Ale trzeba być czujnym, w latach 80-tych w Bajtku był kurs języka C w
    którym autor postanowił pozamieniać słowa kluczowe i nazwy funkcji na
    polskie, i tak z "main()" zrobił się "majster()" czego nie da się
    wyjasnić chyba żadnym poziomem tumanizmu a już na pewno nie wiekiem
    czytelnika.

    Podobną, ale chałupnicza metodą widziałem poprawiony kompilator turbo
    pascala z wymienionymi biblitekami, całośc robiona przez nawiedzonego
    nauczyciela w latach 90tych który najwyraźniej uważal to za doskonały
    pomysł żeby "pocz." zastapiło "begin".

    Itd. itp. Ostatnio coraz częściej kupuje urządzenia z PL instrukcją
    przetłumaczoną przez google i *bez* instrukcji en. Mózg boli. Nikt nie
    wygrywa na dziadowskim patriotyzmie.

  • 18. Data: 2015-09-08 22:45:24
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Tue, 8 Sep 2015 19:40:46 +0000 (UTC), masti wrote:

    > widziałem już spolszczone języki makr :)
    > konia z rzędem i manipulator stołokulotoczny temu co się połapie o co
    > chodzi

    Jest/było też polskie Logo (język programowania) :-)

    --
    howgh
    szemrany

  • 19. Data: 2015-09-08 22:47:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-08 17:57, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > polskiego, to pochodzi? Zaznaczam że o malo nie poplulem ksiązki widząc a).

    Ponieważ nikt się nie zgłosił to Ferrari pozostaje u mnie.

    Prawidłowe odpowiedzi to:
    a) little endian
    b) token

    Obie uzywane od zawsze w publikacjach dotyczących informatyki w pl (no
    może poza samymi poczatkami kiedy tumanizm dominował), aż tu nagle
    przychodzi ktoś[1] i stwierdza że lepiej było by to jednak "naprawić" bo
    w Polsce mówi się w języku ojczystym. I efekty powalają, tym bardziej że
    a) nie ma już nic wspólnego z faktycznym pojęciem technicznym bo bajty
    nie są cienkie ani grube.

    PS. a) pochodzi z Guliwera jesli ktoś jest ciekawy.

    [1] http://www.mimuw.edu.pl/~marpe/arch/akpower.pdf

  • 20. Data: 2015-09-09 08:42:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 8 Sep 2015 22:47:34 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Ponieważ nikt się nie zgłosił to Ferrari pozostaje u mnie.
    > Prawidłowe odpowiedzi to:
    > a) little endian
    > b) token

    No i co? Kwestia przyzwyczajenia. A zastanawiałeś się jak dla
    anglojezycznych brzmią te terminy w ich języku? Wiesz jak dziwnie i
    niepokojąco dla nich brzmi słowo "server"?

    --
    Marek