eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTaka ciekawostkaRe: Taka ciekawostka
  • Data: 2021-11-19 16:53:18
    Temat: Re: Taka ciekawostka
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Fri, 19 Nov 2021 14:05:00 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello J.F,
    >>>>>> Ale za to jak dmuchnie ... co my z ta energia zrobimy - gory bedziemy
    >>>>>> przenosic ? :-)
    >>>>> Wodór robić, chłopie:
    >>>>> https://wysokienapiecie.pl/42170-rusza-wyscig-po-ele
    ktrolizery/
    >>>> Wodor od dawna proponowalem, ale sie ponoc nie oplaca :-)
    >>> Żeby uzyskać kilo wodoru potrzebujesz 50 kWh. Nie licząc sprężania,
    >>> chłodzenia, transportu, strat itd. Z tego teoretycznie, przy 100%
    >>> sprawności miałbyś 30 kWh energii. Ale najlepsze ogniwa paliwowe
    >>> dobijają do 60% - czyli 18 kWh. Po doliczeniu wszystkiego masz 25% od
    >>> gniazdka do kół. To ja wolę te 90% z akumulatorów.
    >> Punkt widzenia moze sie zmienic, jesli wodor bedzie produkowany
    >> w szczytach OZE. Co z tego, ze 25%, skoro "za darmo" :-)
    >
    > Jest wiele sposobów magazynowania energii. Można przekładać betonowe
    > klocki i budować z nich stosy, magazynując energię potencjalną, skoro
    > nie mamy wystarczająco gór na elektrownie szczytowo pompowe.

    Ale co - chcesz gory na te bloczki zbudowac, czy studnie wykopac?

    I co - przy drodze takie szyby, lina, i bloczek bedzie ciągnąl
    samochody? :-)

    >> Ile pali Mirai?
    >> https://spidersweb.pl/autoblog/toyota-mirai-2021-pie
    rwsza-jazda/
    >> "Mój wynik to 1,6 kg wodoru na setkę, podobno poszło mi najsłabiej
    >
    > To 80 kWh - licząc tylko eletrolizę. Bardzo dużo. Samochód elektryczny
    > zużyje 18-25 kWh.
    >
    >> wśród testujących. Dopóki nie włączyłem ogrzewania miałem mocne 1,2
    >> kg, a bez większego problemu da się zejść poniżej 1 kg."
    >
    > Jasne. W elektryku da się zejść poniżej 10 kWh/100 km tylko kto by tak
    > chciał jeździć?

    "bez wiekszego problemu" - czyli moze nie tak zle :-)

    >> https://www.wyborkierowcow.pl/toyota-mirai-test-zasi
    egu-samochodu-na-wodor/
    >> "Według komputera uzyskałem średnie zużycie 0,75 kg/100 km podczas
    >> płynnej jazdy po autostradzie, czyli zauważalnie poniżej zużycia
    >> katalogowego"
    >> Plynna jazda po autostradzie ... rowno 90 miedzy tirami?
    >
    > Co najwyżej 89 km/h ;)
    >
    >> 1kg/100km ... w energii pierwotnej jak piszesz - ok 50kWh.
    >> Tesla ma ponoc ok 20kWh/100km, tylko nie wiem przy jakiej predkosci
    >> :-)
    >> Wyglada na to, sprawnosc napedu wodorowego jest istotnie kiepska,
    >> ale ... jak to Tesla mierzy? kWh po stronie ładowania, czy po stronie
    >> rozładowania?
    >> Roznica juz niby nie taka duza, ale moze warto uwzglednic.
    >
    > Oczywiste, że sprawność ładowania nie jest 100%

    Tylko mnie tak zastanawia, czy te 20kWh/100km to mierzone gdzies na
    falowniku, czy po stronie ladowania.

    Kto tu doswiadczony - jak samochod pokazuje, ze w baterii przybyło
    40kWh, to ile pokazuje ładowarka - pobrano 40kWh, 45kWh, 50 kWh ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: