  • Data: 2021-11-20 18:49:37
    Temat: Re: Taka ciekawostka
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 20/11/2021 18:33, ii wrote:
    > To nie warunkuje istnienia usługi a metody płatności są już powszechnie
    > używane bez TPM.

    Czy ktoś zakazuje ich używania?

    > Jedną z przeszkód pod pracą może być brak parkingu.

    Ba, ja widzę również np. niebezpieczeństwo trafienia meteorytem, które
    całkiwice dyskwalifikuje pomysł.

    > Na
    > parking czeka się w kolejce pracowniczej około 6 lat.

    Tak, niewątpliwie gdzieś w ścisłym centrum Paryża jest taki mityczny
    parking, gdzie czeka się 6 lat na miejsce. Tak tak, to w zasadzie czyni
    pomysł inwalidnym. Wszak skoro nie masz miejsca do parkowania to trudno
    dyskutować o ładowaniu braku samochodu. Znakomity argument, choć nie
    wiem czy nie pasował by do jakiejś innej dyskusji. Schowaj go sobie na
    później, uznajmy że nie padł.

    > Tak jest w firmie,
    > która ma bardzo duże osiągnięcia w ekologii w transporcie.

    A nie powinni mieć równiez jakiś osiągnięć w zwykłym transporcie? Nawet
    takich niewielkich, jak parking przed własną firmą?

    Wyciągasz nieskończenie kretyński przykład który ma być rozciągnięty,
    jak rozumiem, na całośc zgadnienia, jako gwóźdź do trumny. Serio?

    Ja bym się zastanowił nad tym czy w ogóle warto produkować samochody,
    skoro jedna firma na świecie nie ma parkingu. To może być jakiś
    argument, choć głośno bym się nim nie chwalił na Twoim miejscu.

    > Prywatny garaż ... pracodawcy.

    Jeśli Twój pracodawca ma 1 miejsce w prywatnym garażu, które ktoś może
    mu zająć, to szczerze podpowiem ci: zmień pracodawcę, bo to imbecyl.

    > Parking publiczny to ... ładowarki
    > działają bez TPM.

    Owszem. ALe nie pojmujesz pomysłu. Pomysł jest z *wolnym* ładowaniem, z
    lampy ulicznej, garażu firmy, budki telefonicznej, automatu z colą.
    Takim ładowaniem na 7h.

    A nie ładowarki 1MW.

    > Kluczem do ich istnienia lub nieistnienia jest interes
    > ich właścicieli lub jego brak a nie to, że mają bądź nie mają TPM. TPM
    > to tylko jeden z aspektów realizacji usługi.

    Świetnie. Tylko, że z TPM sprawa zaczyna się robić o tyle interesująca,
    że punktów ładowania możesz mieć o wiele więcej. Wszędzie tam, gdzie
    jest obecna infrastruktura. Czyli pod latarnią na przykład. Nie jest
    potrzeba ładowarka z miliony. Potrzebny jest moduł kryptograficzny za
    kilka $ w pudełku za kilkaset.

    Jedziesz na plażę i podpinasz się pod byle gniazdko udpstepnione przez
    miasto. Po 4h losowania czerniaka wracasz i jedziesz do domu. Nic więcej
    nie trzeba.

    > Dokładnie o prywatny garaż chodzi

    Więc wykluczmy ustawowo prywatne garaże jako miejsca ładowania cudzych
    samochodów. Poświęćmy ten promil promila przypadków dla dobra ludzkości.

    >, jako jedno z wielu miejsc gdzie
    > samochody można ładować.

    Kto właścicielowi zabroni ładować choćby dzisiaj?

    > Może teraz dopracowujesz koncepcję

    Jest wystarczajaco dopracowana, choć oczywiście nie wziąłem pod uwagę
    pracodawców-imbecyli, dzięki za zwrócenie uwagi.

    >, ale to nie
    > zmieni, że problem jej realizowalności nie bierze się z nieistnienia TPM
    > tylko z braku motywacji do udostępniania gniazdek.

    Dzięki kryptografii możesz sobie te ganizadka udostępnić gdziebądź. Z
    najbliższej latarni. W zasadzie to z każdej latarni.

    > Uwierz mi, ja mam
    > elektryki i ja wiem dlaczego nie udostępniam gniazdek które mam, nie
    > udostępniła go firma którą o to pytałem, nie udostępnił kolega z
    > panelami, spółdzielnia mieszkaniowa i nie wiem kto tam jeszcze.

    A kto mówi o udostepnianiu przez ludzi prywatnych w ogóle? Ona mają być
    udostępnione przez infrastrukture miejską i parkingi.

    Zamiast dupnych ładowarek ładujących tesle w 30 sekund, niech pojawią
    się gniazdka ładujące małe elektryki w 6h.

    Skończy się biadolenie debili o tym, że samochody stoją pod pracą
    bezuzytecznie. No to będą użytecznie stały, zawiozą prąd do domu i będa
    nocą oddawać.