    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Taka ciekawostka
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <17rl7qtb310hz.1mogs7z7ct9y$.dlg@40tude.net>
    <618b9b26$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
    <195380rfbm78r$.15g9nwwk3dexh.dlg@40tude.net>
    <618ba6b7$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <618ba846$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <618bcd3c$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <618bcffd$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <618bd37c$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <1okc1k57b4d9v$.15rdreyhu4x1g$.dlg@40tude.net>
    <v...@4...net>
    <6171252350$20211118163455@squadack.com>
    Date: Fri, 19 Nov 2021 13:14:31 +0100

    On Thu, 18 Nov 2021 16:34:52 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Żeby uzyskać kilo wodoru potrzebujesz 50 kWh. Nie licząc sprężania,
    > chłodzenia, transportu, strat itd. Z tego teoretycznie, przy 100%
    > sprawności miałbyś 30 kWh energii. Ale najlepsze ogniwa paliwowe
    > dobijają do 60% - czyli 18 kWh. Po doliczeniu wszystkiego masz 25% od
    > gniazdka do kół. To ja wolę te 90% z akumulatorów.

    Punkt widzenia moze sie zmienic, jesli wodor bedzie produkowany
    w szczytach OZE. Co z tego, ze 25%, skoro "za darmo" :-)

    Ile pali Mirai?
    https://spidersweb.pl/autoblog/toyota-mirai-2021-pie
    rwsza-jazda/
    "Mój wynik to 1,6 kg wodoru na setkę, podobno poszło mi najsłabiej
    wśród testujących. Dopóki nie włączyłem ogrzewania miałem mocne 1,2
    kg, a bez większego problemu da się zejść poniżej 1 kg."

    https://www.wyborkierowcow.pl/toyota-mirai-test-zasi
    egu-samochodu-na-wodor/
    "Według komputera uzyskałem średnie zużycie 0,75 kg/100 km podczas
    płynnej jazdy po autostradzie, czyli zauważalnie poniżej zużycia
    katalogowego"

    Plynna jazda po autostradzie ... rowno 90 miedzy tirami?

    1kg/100km ... w energii pierwotnej jak piszesz - ok 50kWh.
    Tesla ma ponoc ok 20kWh/100km, tylko nie wiem przy jakiej predkosci
    :-)

    Wyglada na to, sprawnosc napedu wodorowego jest istotnie kiepska,
    ale ... jak to Tesla mierzy? kWh po stronie ładowania, czy po stronie
    rozładowania?
    Roznica juz niby nie taka duza, ale moze warto uwzglednic.

    J.