eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTak mu sie spieszylo do zjazduRe: Tak mu sie spieszylo do zjazdu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Tak mu sie spieszylo do zjazdu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <m9g40k$jr1$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <54bbbb3f$0$2156$65785112@news.neostrada.pl>
    <m9ggh6$mkm$1@srv.chmurka.net>
    <kp5d8ltih842.fmqxhcia3gfn$.dlg@40tude.net> <m9gm2j$scc$1@dont-email.me>
    <m9gp5k$tsd$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <m9h2cp$ko0$1@mx1.internetia.pl>
    <j4gdgaklagym.11xo0cyax1kiy$.dlg@40tude.net>
    <m9hij9$p6s$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Mon, 19 Jan 2015 01:58:12 +0100
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 30
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1421629094 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2639 89.77.179.152:50297
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2554369
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 19 Jan 2015 01:18:18 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):

    >> A to co mają współczesne rajdówki wygląda tak:
    >> http://atlasteam.gr/eshop/catalog/images/18.jpg
    >
    > Do scierki juz takich nie robia. Mialby co najwyzej cos takiego :)

    Dziś już nie robią, bo FIA co jakiś czas podnosi minimalną konfigurację
    klatek bezpieczeństwa.
    Również zwiększył się poziom świadomości wśród kierowców i większość
    zamawia klatki znacznie bardziej rozbudowane niż przewiduje konfiguracja
    minimalna.

    Natomiast na początku lat 90 w rajdówkach stosowało się klatki takie jak
    miał Bublewicz, czyli bardzo słabe.
    Do tego dziś bazowe modele są dużo mocniejsze od tych z lat 80-tych.

    Minimalna konfiguracja klatki na dziś to rysunek 253-35C:
    http://www.s2r.co.za/gallery/d/3943-2/253+_2009_-151
    12008-11.jpg

    Zawodnicy pomimo że mają możliwość startów z taką klatką, mimo wszystko
    decydują się na dodatkowe wzmocnienia.
    Przyszło to z samochodów WRC, gdzie po ustaleniu przez FIA dość wysokiej
    masy minimalnej, nie bardzo było co z tymi kilogramami robić, a samochody
    musiały i tak mieć sporo balastu żeby spełnić wymóg masy minimalnej.
    No to zaczęto budować wielokrotnie przesztywnione konstrukcje klatek które
    są dużo mocniejsze.

    Moda poszła w dół i dziś praktycznie każde auto, często nawet startujące w
    KJS ma bardzo rozbudowane klatki.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: