  • 151. Data: 2010-05-25 18:27:39
    Temat: Re: Tachografy w samochodach z kratką.
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-05-25 17:54, WW pisze:
    > Wysokość składki zależna jest od zadeklarowanej kwoty stanowiącej
    > podstawę wymiaru, przy czym musi się zawierać powiedzy 1888 zł. (60%
    > przeciętnego wynagrodzenia) a 8109 zł (250% przeciętnego wynagrodzenia)
    > brutto.
    > Składka na ubezpieczenie chorobowe to 2,45 % podstawy. W przypadku
    > minimalnej zadeklarowanej kwoty - 1888zł - jest to 46 zł. miesięcznie.
    > Jeśli zaś właścicielka zdecyduje się opłacać składki od maksymalnej
    > kwoty - 8109zł - to co miesiąc zobowiązana jest odprowadzić do ZUS
    > 199zł.
    Jak to łatwo się liczy cudze pieniądze... :-)
    Tylko, że o reszcie składek Pan szanowny zapomniał.
    Osoba prowadząca pozarolniczą działalność gospodarczą musi obecnie co
    miesiąc odprowadzić do ZUSu co najmniej 839,06 zł (razem z
    ubezpieczeniem chorobowym). Jeśli za podstawę przyjąć nie minimalne
    1887,60 zł ale maksymalne 8109 zł to wyjdzie proporcjonalnie więcej.
    Dodatkowo za cały okres pobierania zasiłku chorobowego odprowadza się
    pełną składkę na ubezpieczenie zdrowotne zgodnie z zadeklarowaną
    podstawą. Ponadto od dnia 1 stycznia 2009 r. osoba podlegająca
    ubezpieczeniu chorobowemu dobrowolnie (a taką jest osoba odprowadzająca
    składki za siebie czyli prowadząca działalność gospodarczą) prawo do
    zasiłku chorobowego nabywa po upływie 90 dni nieprzerwanego
    ubezpieczenia. Przez ten okres należy odprowadzać składki zgodnie z
    zadeklarowaną podstawą.
    Tak więc o kant te Pana wyliczenia potłuc... :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 152. Data: 2010-05-25 18:39:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > Ustawa stanowi, że wysokość zasiłku wynosi 100% kwoty stanowiącej podstawę

    A gdzie zgubiłeś karencję i resztę składek/podatków, które trzeba będzie
    zapłacić przez 3 miesiące, a które powodują, że sens tej operacji jest
    żaden?
    Zwłaszcza że ZUS pewnie i tak stwierdzi pozorność i odmówi wypłaty zasiłku.

  • 153. Data: 2010-05-25 19:26:14
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2010-05-25 18:39, Cavallino pisze:

> [...]
    > żaden?
    > Zwłaszcza że ZUS pewnie i tak stwierdzi pozorność i odmówi wypłaty zasiłku.

    Do tej pory odmówił raz !
    Właścicielka firmy pobierająca zasiłek porodowy i nie mogącą w tym
    czasie prowadzić działalności chyba nie płaci ZUS.
    Cała sprawę przeczytałem w gazecie i być może są tam pewne nieścisłości,
    wiec jak kto oblatany w podatkach to niech porządnie zweryfikuje tą całą
    procedurę.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
    Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

  • 154. Data: 2010-05-25 19:52:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Do tej pory odmówił raz !

    Raz w całym kraju w całej historii?
    Nie bardzo wierzę.

    > Właścicielka firmy pobierająca zasiłek porodowy i nie mogącą w tym czasie
    > prowadzić działalności chyba nie płaci ZUS.

    Ale płaci PEŁNE SKŁADKI przed, z powodu karencji.
    Czyli żeby dostać tą kasę, to trzeba najpierw zainwestować - co miesiąc po
    4000 zł przez 3 miesiące.
    Mało opłacalny biznes i to z ryzykiem że nic się nie dostanie.

  • 155. Data: 2010-05-25 21:04:39
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > a po co?
    > bedziesz mial gps z odpowiednia mapa i po prostu nie pojedziesz szybciej
    > niz max dozwolona na danym odcinku, bo ci na to komputer pokladowy nie
    > pozwoli :), wszyscy zaczna wtedy przepisowo jezdzic ;)
    Mylisz się - nigdzie nie dojedziemy, bo bedziemy stać w jednym wielkim korku
    :)
    WOJO

  • 156. Data: 2010-05-25 21:07:34
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > I nic nie trzeba wysylac do centrali - dwie szczeliny, w jedna wsuwasz PJ,
    > w drugie karte kredytowa,
    > i albo sie auto zatrzymuje ze wzgledu na przekroczony limit kredytowy,
    > albo zeby kierowca mogl wysypac scinki po PJ uniewaznionym za punkty :-)
    Normalnie jakbym czytał LEMA :)
    WOJO

  • 157. Data: 2010-05-25 21:33:18
    Od: "Raf :-)" <r...@N...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 25 May 2010 14:44:03 +0200, Artur 'futrzak' Maśląg napisał(a):

    > Raf :-) pisze:
    > (...)

    > A gdzie masz te inwestycje?

    No sorry, nie doceniłem Cię, Cavallino miał rację.
    Liczyłem, że przynajmniej czytać ze zrozumieniem umiesz. Bardzo się
    pomyliłem.
    Dla Twojej informacji: o inwestycjach było 7 linijek niżej.

    Raf :-)

  • 158. Data: 2010-05-25 22:16:04
    Od: SALAMON <s...@p...beztego.fm>

    W dniu 2010-05-25 09:56, Michał Gut pisze:
    > no to niech ci chociaz kot zdechnie! albo wspomniana wczesniej krowa:P
    > jak masz:)
    > na pochybel przedsiÄ?biorcom - bo to zlodzieje! :)
    >
    > boze widzisz i nie grzmisz.......
    >
    > salamon jestes zlodziejem bo jezdzisz sluzbowym autem - pogodz sie z tym.
    Krowa tak, kot nie!!
    Mam dwa i byłoby jednemu z nich smutno, gdyby drugi zszedł na zawiść co
    poniektórych miłośników nakryć głowy ;-))

    SALAMON

  • 159. Data: 2010-05-25 23:40:41
    Temat: [OT] Re: Tachografy w samochodach z kratką.
    Od: Grejon <g...@i...pl>

    Swoją drogą to zastanawiające, że jeszcze nie splonkowałeś człowieka,
    który sam siebie określa mianem kapelusza ;)

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 160. Data: 2010-05-25 23:48:28
    Temat: Re: [OT] Re: Tachografy w samochodach z kratką.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Grejon" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Swoją drogą to zastanawiające, że jeszcze nie splonkowałeś człowieka,
    > który sam siebie określa mianem kapelusza ;)

    A bo on już wyjaśniał, że nie zachowuje się jak kapelusz, tylko się tak
    deklaruje.
    Nie bardzo pamiętam o co chodziło, ale chyba faktycznie już dawno nie nawija
    w stylu różnych zmaślonych.