eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTablet w roli GPSRe: Tablet w roli GPS
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!peer01.iad.highwinds-media.c
    om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.
    com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-
    a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Tue, 21 Jan 2014 12:12:00 +0100
    From: Mirek Ptak <n...@n...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.2.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tablet w roli GPS
    References: <52cc9d61$0$2151$65785112@news.neostrada.pl><lak17s$2q1$...@n...news.atma
    n.pl> <52cda429$0$2374$65785112@news.neostrada.pl>
    <52d3d349$0$2157$65785112@news.neostrada.pl>
    <lb3iap$jr6$2@node1.news.atman.pl>
    <52d70477$0$2354$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <108uhq43v2joc.qkeibiv1hjmr$.dlg@40tude.net>
    <3...@p...pl.invalid>
    <lbeeh2$4gg$1@node2.news.atman.pl> <lbev3p$s9p$1@usenet.news.interia.pl>
    <lbfu66$h3i$1@node2.news.atman.pl> <lbhfh3$27d$1@usenet.news.interia.pl>
    <52dce64b$0$2223$65785112@news.neostrada.pl>
    <lbjq7c$q68$1@usenet.news.interia.pl>
    In-Reply-To: <lbjq7c$q68$1@usenet.news.interia.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 87
    Message-ID: <52de5601$0$2377$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 213-238-89-210.adsl.inetia.pl
    X-Trace: 1390302721 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2377 213.238.89.210:2102
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 5639
    X-Received-Body-CRC: 390683628
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2520382
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 2014-01-20 19:34, *Adam* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    >>> Najdurniejszy dla mnie "wynalazek", to brak możliwości przesunięcia
    >>> palcem mapy w Tom-Tomie :( (trzeba było wejść w menu).
    >>
    >> Ma za to parę innych zalet, które rozkładają autoCrashmape na łopatki :)
    >> W nowych GO można już przesuwać mapę w trybie nawigacji, choć doprawdy
    >> nie mam pojęcia po co...
    >
    > Przesuwam mapę, aby zobaczyć, czy są inne drogi do celu. Zdarza się
    > czasami jakaś stłuczka czy inne zdarzenie, a siedząc w terenówce widzę
    > nad dachami innych osobówek daleko do przodu, czasem kilka skrzyżowań.
    > Widząc problem, mogę wcześniej zjechać w bok bez włączania funkcji
    > "blokuj odcinek".

    Ja w tym celu po prostu powiększam widok mapy. Jednak blokowanie odcinka
    jest znacznie wygodniejsze od szukania na mapie objazdu - po coś w końcu
    ta nawigacja jest.

    > Druga rzecz: AM potrafiła perfidnie kazać zjechać z drogi dwupasmowej,
    > pojechać kilka km w bok, po czym kazała nawrócić i wjechać ponownie na
    > dwupasmówkę kolejnym (kilometr dalej) wjazdem, bo "Jadźka" myślała, że
    > jest korek :(

    Ja dlatego zrezygnowałem z AM lata temu - jeszcze w wersji 3.x. Traffica
    wtedy nie było a mimo to wysłała mnie na boczna drogę, by za chwilę
    ściągnąć mnie z powrotem na główną.

    > Teraz przynajmniej jest funkcja szybkiego podglądu: jak się uderzy
    > ikonkę najbliższego manewru, to AM pokazuje przez chwilę trasę na
    > odcinku 15km, zaś podwójne uderzenie pokazuje przez chwilę całą trasę aż
    > do celu.

    Próbują jakoś łatać soje ułomności :)

    > W TT ("małym") pamiętam też, że wyznaczanie trasy z wieloma punktami
    > "przez" było niemożliwe. Samo zresztą nadanie punktu "przez" było dla
    > mnie mocno nieintuicyjne. Szczegółów już nie pamiętam, musiałbym
    > poszukać jakiegoś urządzenia.

    Bardzo łatwe - punkt przez można zdefiniować na wiele sposobów - adres i
    punkt na mapie używam najczęściej. Oczywiście możliwe jest wiele punktów
    przez.
    >
    > Piszesz "autoCrashmapę" - mnie i moim znajomym w sumie przez kilkanaście
    > chyba lat (od wersji 3.x, gdzie x to było coś ok. 5) wyłożyła się kilka
    > razy. U siebie miałem problemy, ale to stary F-S N560 zaczął losowo
    > tracić kontakt z kartą SD - więc to nie wina AM.

    Nie używam od dawna, ale czytam i tak to wygląda w opisach innych.
    >
    > Tak z ciekawości (bo jestem otwarty na nowe tematy): jakie ciekawostki
    > są w TT a nie ma ich w AM?

    Przede wszystkim Live! TT od dawna miał świetny routing bazujący na
    statystycznych danych o prędkościach średnich, ale z Live (coraz więcej
    urządzeń) jest bardzo dobrze. Kilka razy mój Tomek zaproponował objazd
    korka zanim wiedziałem o nim z CB. Nigdy nie zgonił mnie z trasy
    fałszywym alarmem. Dodam do tego jeszcze MapShare - bardzo fajna funkcja
    poprawiania map i dzielenia się tym z innymi.
    Wzorcowy interfejs i czytelna mapa w trybie nawigacji. Niektórzy starają
    się zarzucać TT, że mapy wyglądają nieciekawie, ale dla mnie jest to
    jedna z podstawowych zalet - brak bałaganu na ekranie.

    No ale żeby nie było za różowo, to niestety TT jest chciwy - mam tego
    pecha, że swoje obecne urządzenie kupiłem zanim TT wprowadził u nas
    usługę dożywotnich map więc Live i mapy na rok kosztują mnie około 300
    zł. Dlatego myślę o kolejnej wymianie TT i kupnie nowego TT GO 500,
    który ma dożywotnio Live i mapy. Trochę się waham, bo ten nowy TT ma
    soft jeszcze w wersji beta :)

    > Jak z aktualizacją map - dla mnie absolutnie priorytetową?

    Mapy TT zawsze były lepsze od tych z AM. Lepsze, bo dokładniejsze mimo,
    że często brakowało pokrycia (w wersjach sprzed kilku lat brakowało
    naprawdę sporo dróg lokalnych i nowych odcinków dróg głównych).
    Teraz nowe odcinki są szybko dodawane. Czasami przed otwarciem (są
    zablokowane w mapshare). Są też takie, których ciągle brakuje, ale jest
    kontakt z TT na forum PDAClub i zgłoszone błędy i braki są dodawane do
    kolejnych wydań.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: