-
Data: 2014-01-21 21:07:16
Temat: Re: Tablet w roli GPS
Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2014-01-21 12:12, Mirek Ptak pisze:
> Dnia 2014-01-20 19:34, *Adam* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
>
>>>> Najdurniejszy dla mnie "wynalazek", to brak możliwości przesunięcia
>>>> palcem mapy w Tom-Tomie :( (trzeba było wejść w menu).
>>>
>>> Ma za to parę innych zalet, które rozkładają autoCrashmape na łopatki :)
>>> W nowych GO można już przesuwać mapę w trybie nawigacji, choć doprawdy
>>> nie mam pojęcia po co...
>>
>> Przesuwam mapę, aby zobaczyć, czy są inne drogi do celu. Zdarza się
>> czasami jakaś stłuczka czy inne zdarzenie, a siedząc w terenówce widzę
>> nad dachami innych osobówek daleko do przodu, czasem kilka skrzyżowań.
>> Widząc problem, mogę wcześniej zjechać w bok bez włączania funkcji
>> "blokuj odcinek".
>
> Ja w tym celu po prostu powiększam widok mapy. Jednak blokowanie odcinka
> jest znacznie wygodniejsze od szukania na mapie objazdu - po coś w końcu
> ta nawigacja jest.
>
Nie lubię się bez potrzeby zdawać na "automaty". Czasami widzę
zaczynający się "kocioł" kilka przecznic dalej, więc po pierwsze dużo
naciśnięć, by włączyć blokadę (współczesne PNA nie mają klawiszy
sprzętowych, do starsze PDA miały, pod klawisz sprzętowy można było
podpiąć dowolną funkcję), po drugie musiałbym zablokować czasem kilka
odcinków, po trzecie może to być mało bezpieczne w ruchu, po czwarte
strata czasu, a skrzyżowanie tuż, tuż...
>> Druga rzecz: AM potrafiła perfidnie kazać zjechać z drogi dwupasmowej,
>> pojechać kilka km w bok, po czym kazała nawrócić i wjechać ponownie na
>> dwupasmówkę kolejnym (kilometr dalej) wjazdem, bo "Jadźka" myślała, że
>> jest korek :(
>
> Ja dlatego zrezygnowałem z AM lata temu - jeszcze w wersji 3.x. Traffica
> wtedy nie było a mimo to wysłała mnie na boczna drogę, by za chwilę
> ściągnąć mnie z powrotem na główną.
AM 3.x to był zupełnie inny system, na innych mapach.
Po pierwsze był "szkielet" mapy PL i ponad 20 map szczegółowych (główne
aglomeracje miejskie) wczytywanych dynamicznie w czasie jazdy.
Po drugie - była tylko trasa "szybka" i "krótka". Była słaba
kategoryzacja, więc zdarzało się, że był przykładowo długi łuk drogi
dwupasmowej (np. "Gierkówka") i lokalna droga biegnąca równolegle, ale
wewnątrz łuku. Jadźka prowadziła drogą lokalną, bo z kalkulacji wypadło
jej, że będzie lepiej :(
>
>> Teraz przynajmniej jest funkcja szybkiego podglądu: jak się uderzy
>> ikonkę najbliższego manewru, to AM pokazuje przez chwilę trasę na
>> odcinku 15km, zaś podwójne uderzenie pokazuje przez chwilę całą trasę aż
>> do celu.
>
> Próbują jakoś łatać soje ułomności :)
>
Ale wygodne jak cholera. Casami jakę inaczej, niż chce Jadźka, a taki
szybki podgląd przed jakimś miasteczkiem na trasie pozwala się nieco
zorientować w sytuacji.
>> W TT ("małym") pamiętam też, że wyznaczanie trasy z wieloma punktami
>> "przez" było niemożliwe. Samo zresztą nadanie punktu "przez" było dla
>> mnie mocno nieintuicyjne. Szczegółów już nie pamiętam, musiałbym
>> poszukać jakiegoś urządzenia.
>
> Bardzo łatwe - punkt przez można zdefiniować na wiele sposobów - adres i
> punkt na mapie używam najczęściej. Oczywiście możliwe jest wiele punktów
> przez.
Tyle, że w TT było jakoś na odwrót.
W większości znanych mi systemów podawało się adres/punkt na
mapie/współrzędne GPS po czym definiowało się, czy to cel czy punkt.
W TT trzeba było wejść w menu, wybrać typ (start/przez/cel) i dopiero
wskazać adres. Po każdym wskazywaniu chyba wracało do menu głównego.
>>
>> Piszesz "autoCrashmapę" - mnie i moim znajomym w sumie przez kilkanaście
>> chyba lat (od wersji 3.x, gdzie x to było coś ok. 5) wyłożyła się kilka
>> razy. U siebie miałem problemy, ale to stary F-S N560 zaczął losowo
>> tracić kontakt z kartą SD - więc to nie wina AM.
>
> Nie używam od dawna, ale czytam i tak to wygląda w opisach innych.
TT ma bezwzględną zaletę: podobnie jak Garmin, ma dedykowane dla siebie
urządzenia. A co za tym idzie, są to sprzęty sprawdzone i pewne.
Natomiast AM pracuje na Windowsie. Zaleta: można puścić na każdym
sprzęcie spełniającym minimalne wymagania. Wada: jaki jest Windows,
każdy widzi ;) Zamulony system, zwiechy procesów czy całych aplikacji,
itd. Dotyczy to zarówno pecetów jak i Win Mobile oraz (w ograniczonym
stopniu) nawet Win CE w wersji Core.
Swego czasu trochę programowałem pod Win CE (np. czytniki cen w
sklepach), więc widziałem, co się tam "w środku" systemu dzieje :(
Kolejna rzecz - stabiny sprzęt. Ciężko porównywać np. Navroada, czy
choćby całkiem dobre Mio z różnymi chińskimi wynalazkami.
Drugi aspekt:
Analizując wypowiedzi czy to na PdaClub, czy innych forach, okazuje się,
że jakoś rzeczywiste problemy (nie związane z nieumiejętnością obsługi)
omijają legalnych użytkowników, zaś najczęściej zdarzają się na "piratach".
>>
>> Tak z ciekawości (bo jestem otwarty na nowe tematy): jakie ciekawostki
>> są w TT a nie ma ich w AM?
>
> Przede wszystkim Live! TT od dawna miał świetny routing bazujący na
> statystycznych danych o prędkościach średnich, ale z Live (coraz więcej
> urządzeń) jest bardzo dobrze. Kilka razy mój Tomek zaproponował objazd
> korka zanim wiedziałem o nim z CB. Nigdy nie zgonił mnie z trasy
> fałszywym alarmem. Dodam do tego jeszcze MapShare - bardzo fajna funkcja
> poprawiania map i dzielenia się tym z innymi.
> Wzorcowy interfejs i czytelna mapa w trybie nawigacji. Niektórzy starają
> się zarzucać TT, że mapy wyglądają nieciekawie, ale dla mnie jest to
> jedna z podstawowych zalet - brak bałaganu na ekranie.
>
Interfejs: jeśli ktoś jest nieco tylko bardziej rozgarnięty od
przysłowiowej "blądynki" (nie poprawiać błędu) - to w AM może sobie
ułożyć interfejs jak chce. Jeśli nie potrafi - są gotowe "skórki" do
pobrania.
AM bazuje na dwóch systemach: danych statystycznych i LD (dane zbierane
w trakcie jazdy w czasie rzeczywistym). Więc _teoretycznie_ powinien być
dobry. Ale algorytmy i tak liczą po swojemu ;)
Moim zdaniem nieporozumieniem jest zablokowana możliwość
nieuwzględniania danych LD do kalkulacji trasy (żeby algorytm
uwzględniał wyłącznie kategoryzację dróg) - była zresztą o tym dyskusja
na PdaClubie.
> No ale żeby nie było za różowo, to niestety TT jest chciwy - mam tego
> pecha, że swoje obecne urządzenie kupiłem zanim TT wprowadził u nas
> usługę dożywotnich map więc Live i mapy na rok kosztują mnie około 300
> zł. Dlatego myślę o kolejnej wymianie TT i kupnie nowego TT GO 500,
> który ma dożywotnio Live i mapy. Trochę się waham, bo ten nowy TT ma
> soft jeszcze w wersji beta :)
>
>> Jak z aktualizacją map - dla mnie absolutnie priorytetową?
>
> Mapy TT zawsze były lepsze od tych z AM. Lepsze, bo dokładniejsze mimo,
> że często brakowało pokrycia (w wersjach sprzed kilku lat brakowało
> naprawdę sporo dróg lokalnych i nowych odcinków dróg głównych).
> Teraz nowe odcinki są szybko dodawane. Czasami przed otwarciem (są
> zablokowane w mapshare). Są też takie, których ciągle brakuje, ale jest
> kontakt z TT na forum PDAClub i zgłoszone błędy i braki są dodawane do
> kolejnych wydań.
>
Nie jeżdżę z TT więc nie wiem, jednak wielu klientów zgłaszało mi
problemy z nieaktualnymi danymi w aktualnych mapach. Może teraz jest
lepiej. Jednak nie mam sprzętu, nie mogę sprawdzić i porównać. Ale może
któryś z klientów ma, to pożyczę i posprawdzam tak z ciekawości.
Czasami jeździłem z trzema włączonymi urządzeniami, a ludzie się dziwili ;)
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 22.01.14 10:07 Mirek Ptak
- 22.01.14 11:47 Trybun
- 22.01.14 11:48 Trybun
- 22.01.14 11:48 Trybun
- 22.01.14 11:55 J.F
- 22.01.14 12:12 Trybun
- 22.01.14 12:11 r...@k...pl
- 22.01.14 12:13 r...@k...pl
- 22.01.14 12:26 r...@k...pl
- 22.01.14 12:37 masti
- 22.01.14 12:37 r...@k...pl
- 22.01.14 12:50 J.F
- 22.01.14 13:06 masti
- 22.01.14 13:11 J.F
- 22.01.14 13:19 masti
Najnowsze wątki z tej grupy
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
Najnowsze wątki
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- 2025-02-05 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-02-05 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-05 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-05 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-02-05 Warszawa => Specjalista DevOps <=
- 2025-02-05 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-05 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida