-
Data: 2014-01-21 12:12:00
Temat: Re: Tablet w roli GPS
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia 2014-01-20 19:34, *Adam* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
>>> Najdurniejszy dla mnie "wynalazek", to brak możliwości przesunięcia
>>> palcem mapy w Tom-Tomie :( (trzeba było wejść w menu).
>>
>> Ma za to parę innych zalet, które rozkładają autoCrashmape na łopatki :)
>> W nowych GO można już przesuwać mapę w trybie nawigacji, choć doprawdy
>> nie mam pojęcia po co...
>
> Przesuwam mapę, aby zobaczyć, czy są inne drogi do celu. Zdarza się
> czasami jakaś stłuczka czy inne zdarzenie, a siedząc w terenówce widzę
> nad dachami innych osobówek daleko do przodu, czasem kilka skrzyżowań.
> Widząc problem, mogę wcześniej zjechać w bok bez włączania funkcji
> "blokuj odcinek".
Ja w tym celu po prostu powiększam widok mapy. Jednak blokowanie odcinka
jest znacznie wygodniejsze od szukania na mapie objazdu - po coś w końcu
ta nawigacja jest.
> Druga rzecz: AM potrafiła perfidnie kazać zjechać z drogi dwupasmowej,
> pojechać kilka km w bok, po czym kazała nawrócić i wjechać ponownie na
> dwupasmówkę kolejnym (kilometr dalej) wjazdem, bo "Jadźka" myślała, że
> jest korek :(
Ja dlatego zrezygnowałem z AM lata temu - jeszcze w wersji 3.x. Traffica
wtedy nie było a mimo to wysłała mnie na boczna drogę, by za chwilę
ściągnąć mnie z powrotem na główną.
> Teraz przynajmniej jest funkcja szybkiego podglądu: jak się uderzy
> ikonkę najbliższego manewru, to AM pokazuje przez chwilę trasę na
> odcinku 15km, zaś podwójne uderzenie pokazuje przez chwilę całą trasę aż
> do celu.
Próbują jakoś łatać soje ułomności :)
> W TT ("małym") pamiętam też, że wyznaczanie trasy z wieloma punktami
> "przez" było niemożliwe. Samo zresztą nadanie punktu "przez" było dla
> mnie mocno nieintuicyjne. Szczegółów już nie pamiętam, musiałbym
> poszukać jakiegoś urządzenia.
Bardzo łatwe - punkt przez można zdefiniować na wiele sposobów - adres i
punkt na mapie używam najczęściej. Oczywiście możliwe jest wiele punktów
przez.
>
> Piszesz "autoCrashmapę" - mnie i moim znajomym w sumie przez kilkanaście
> chyba lat (od wersji 3.x, gdzie x to było coś ok. 5) wyłożyła się kilka
> razy. U siebie miałem problemy, ale to stary F-S N560 zaczął losowo
> tracić kontakt z kartą SD - więc to nie wina AM.
Nie używam od dawna, ale czytam i tak to wygląda w opisach innych.
>
> Tak z ciekawości (bo jestem otwarty na nowe tematy): jakie ciekawostki
> są w TT a nie ma ich w AM?
Przede wszystkim Live! TT od dawna miał świetny routing bazujący na
statystycznych danych o prędkościach średnich, ale z Live (coraz więcej
urządzeń) jest bardzo dobrze. Kilka razy mój Tomek zaproponował objazd
korka zanim wiedziałem o nim z CB. Nigdy nie zgonił mnie z trasy
fałszywym alarmem. Dodam do tego jeszcze MapShare - bardzo fajna funkcja
poprawiania map i dzielenia się tym z innymi.
Wzorcowy interfejs i czytelna mapa w trybie nawigacji. Niektórzy starają
się zarzucać TT, że mapy wyglądają nieciekawie, ale dla mnie jest to
jedna z podstawowych zalet - brak bałaganu na ekranie.
No ale żeby nie było za różowo, to niestety TT jest chciwy - mam tego
pecha, że swoje obecne urządzenie kupiłem zanim TT wprowadził u nas
usługę dożywotnich map więc Live i mapy na rok kosztują mnie około 300
zł. Dlatego myślę o kolejnej wymianie TT i kupnie nowego TT GO 500,
który ma dożywotnio Live i mapy. Trochę się waham, bo ten nowy TT ma
soft jeszcze w wersji beta :)
> Jak z aktualizacją map - dla mnie absolutnie priorytetową?
Mapy TT zawsze były lepsze od tych z AM. Lepsze, bo dokładniejsze mimo,
że często brakowało pokrycia (w wersjach sprzed kilku lat brakowało
naprawdę sporo dróg lokalnych i nowych odcinków dróg głównych).
Teraz nowe odcinki są szybko dodawane. Czasami przed otwarciem (są
zablokowane w mapshare). Są też takie, których ciągle brakuje, ale jest
kontakt z TT na forum PDAClub i zgłoszone błędy i braki są dodawane do
kolejnych wydań.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
Następne wpisy z tego wątku
- 21.01.14 16:31 r...@k...pl
- 21.01.14 16:38 r...@k...pl
- 21.01.14 21:07 Adam
- 22.01.14 10:07 Mirek Ptak
- 22.01.14 11:47 Trybun
- 22.01.14 11:48 Trybun
- 22.01.14 11:48 Trybun
- 22.01.14 11:55 J.F
- 22.01.14 12:12 Trybun
- 22.01.14 12:11 r...@k...pl
- 22.01.14 12:13 r...@k...pl
- 22.01.14 12:26 r...@k...pl
- 22.01.14 12:37 masti
- 22.01.14 12:37 r...@k...pl
- 22.01.14 12:50 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-12 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Kraków => PHP Full Stack Developer <=
- 2025-02-12 Karta dźwiękowa stereo
- 2025-02-12 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-12 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-12 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-02-12 Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- 2025-02-11 Mini pecet
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?