  • Data: 2014-01-21 12:12:00
    Temat: Re: Tablet w roli GPS
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2014-01-20 19:34, *Adam* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Przesuwam mapę, aby zobaczyć, czy są inne drogi do celu. Zdarza się
    > czasami jakaś stłuczka czy inne zdarzenie, a siedząc w terenówce widzę
    > nad dachami innych osobówek daleko do przodu, czasem kilka skrzyżowań.
    > Widząc problem, mogę wcześniej zjechać w bok bez włączania funkcji
    > "blokuj odcinek".

    Ja w tym celu po prostu powiększam widok mapy. Jednak blokowanie odcinka
    jest znacznie wygodniejsze od szukania na mapie objazdu - po coś w końcu
    ta nawigacja jest.

    > Druga rzecz: AM potrafiła perfidnie kazać zjechać z drogi dwupasmowej,
    > pojechać kilka km w bok, po czym kazała nawrócić i wjechać ponownie na
    > dwupasmówkę kolejnym (kilometr dalej) wjazdem, bo "Jadźka" myślała, że
    > jest korek :(

    Ja dlatego zrezygnowałem z AM lata temu - jeszcze w wersji 3.x. Traffica
    wtedy nie było a mimo to wysłała mnie na boczna drogę, by za chwilę
    ściągnąć mnie z powrotem na główną.

    > Teraz przynajmniej jest funkcja szybkiego podglądu: jak się uderzy
    > ikonkę najbliższego manewru, to AM pokazuje przez chwilę trasę na
    > odcinku 15km, zaś podwójne uderzenie pokazuje przez chwilę całą trasę aż
    > do celu.

    Próbują jakoś łatać soje ułomności :)

    > W TT ("małym") pamiętam też, że wyznaczanie trasy z wieloma punktami
    > "przez" było niemożliwe. Samo zresztą nadanie punktu "przez" było dla
    > mnie mocno nieintuicyjne. Szczegółów już nie pamiętam, musiałbym
    > poszukać jakiegoś urządzenia.

    Bardzo łatwe - punkt przez można zdefiniować na wiele sposobów - adres i
    punkt na mapie używam najczęściej. Oczywiście możliwe jest wiele punktów
    przez.

    > Piszesz "autoCrashmapę" - mnie i moim znajomym w sumie przez kilkanaście
    > chyba lat (od wersji 3.x, gdzie x to było coś ok. 5) wyłożyła się kilka
    > razy. U siebie miałem problemy, ale to stary F-S N560 zaczął losowo
    > tracić kontakt z kartą SD - więc to nie wina AM.

    Nie używam od dawna, ale czytam i tak to wygląda w opisach innych.

    > Tak z ciekawości (bo jestem otwarty na nowe tematy): jakie ciekawostki
    > są w TT a nie ma ich w AM?

    Przede wszystkim Live! TT od dawna miał świetny routing bazujący na
    statystycznych danych o prędkościach średnich, ale z Live (coraz więcej
    urządzeń) jest bardzo dobrze. Kilka razy mój Tomek zaproponował objazd
    korka zanim wiedziałem o nim z CB. Nigdy nie zgonił mnie z trasy
    fałszywym alarmem. Dodam do tego jeszcze MapShare - bardzo fajna funkcja
    poprawiania map i dzielenia się tym z innymi.
    Wzorcowy interfejs i czytelna mapa w trybie nawigacji. Niektórzy starają
    się zarzucać TT, że mapy wyglądają nieciekawie, ale dla mnie jest to
    jedna z podstawowych zalet - brak bałaganu na ekranie.

    No ale żeby nie było za różowo, to niestety TT jest chciwy - mam tego
    pecha, że swoje obecne urządzenie kupiłem zanim TT wprowadził u nas
    usługę dożywotnich map więc Live i mapy na rok kosztują mnie około 300
    zł. Dlatego myślę o kolejnej wymianie TT i kupnie nowego TT GO 500,
    który ma dożywotnio Live i mapy. Trochę się waham, bo ten nowy TT ma
    soft jeszcze w wersji beta :)

    > Jak z aktualizacją map - dla mnie absolutnie priorytetową?

    Mapy TT zawsze były lepsze od tych z AM. Lepsze, bo dokładniejsze mimo,
    że często brakowało pokrycia (w wersjach sprzed kilku lat brakowało
    naprawdę sporo dróg lokalnych i nowych odcinków dróg głównych).
    Teraz nowe odcinki są szybko dodawane. Czasami przed otwarciem (są
    zablokowane w mapshare). Są też takie, których ciągle brakuje, ale jest
    kontakt z TT na forum PDAClub i zgłoszone błędy i braki są dodawane do
    kolejnych wydań.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om