-
41. Data: 2017-04-04 11:18:38
Temat: Re: TVN Turbo
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2017-04-03 o 18:00, RadoslawF pisze:
>
>>
>>
> Jak czytam to nie on jeden zrobił to z palcem w d... .
> Zrobiłeś błąd podchodząc do sprawy emocjonalnie i zakładając że skoro
> nikt nie był zainteresowany przyjęciem takiego zlecenia to jest
> ono niewykonalne lub strasznie trudne do zrobienia.
>
>
> Pozdrawiam
Nie wiem, nie znam innych spraw (np Krisa) szczegółowo tak jak w tym
programie,. Tu prawie nawet kolor modernizowanego FSO zgadzał z tym
znajomego;-) To i tylko to mnie poruszyło., - tu takie problemy
graniczące z niemożliwym a tu ktoś prawi że dla niego wymiana takiej
skrzyni to tyle co splunąć.
-
42. Data: 2017-04-04 11:19:10
Temat: Re: TVN Turbo
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2017-04-03 o 16:59, yabba pisze:
>
>>>>
>>>
>>
>> Problem jak widać złożony.. Bo i z jednej strony mechanicy nie
>> chcieli podejmować się przekładki, a z drugiej nie ma żadnych podstaw
>> żeby nie wierzyć Krisowi, który twierdzi że dało się to zrobić nawet
>> w własnym zakresie.
>
> Od pewnego któregoś roku produkcji FSO1500 było w pełni kompatybilne z
> Polonezem jeśli chodzi o skrzynie biegów - miały już skrzynie te same
> co Polonez: 5 biegów i ukośny lewarek. Jako ciekawostka, to podobno
> były nawet skrzynie 4 biegowe z ukośnym lewarkiem.
> Jak napisałem powyżej, wcześniejsze serie FSO miały kilka niuansów
> różniących od Poloneza, ale nie były to przeszkody niedopokonania w
> kilka godzin.
> Mechanikom się po prostu nie chciało kombinować jak mieli łatwy
> zarobek z innych prostych napraw. A w tym Fiacie, to może trzeba bylo
> wyciąć otwór w podłodze na lewarek, zmienić pedał sprzęgła z pompą
> sprzęgłową na pedał z linką, może trzeba było coś wyciąć albo zaślepić
> w ścianie grodziowej, zdemontować zbiorniczek plynu i rurki do
> wysprzęglika, może jeszcze dobrać nową linkę i zębatkę do
> prędkościomierza? A potem klient i tak by narzekał, że mu linka
> sprzęgła skrzypi w pancerzyku. :)
> Chyba, że to omawiane FSO1500, to był w rzeczywistości jakiś
> egzemplarz PF125p z serii MonteCarlo albo Acropolis z nietypowym
> silnikiem i pracy byłoby jeszcze więcej. :))
>
I właśnie może być "pies pogrzebany" Gdy Poldek wszedł do produkcji to
zmodernizowano również następcę Dużego Fiata, na tyle żeby jak najwięcej
części i elementów (w tym skrzyni biegów) było ze sobą kompatybilnych.
Kris mógł mieć już tą późniejszą wersję.
-
43. Data: 2017-04-04 11:22:43
Temat: Re: TVN Turbo
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2017-04-04 o 00:24, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Mon, 3 Apr 2017 15:16:49 +0200, Trybun napisał(a):
>
>> Jednym słowem chcesz powiedzieć że mogli w cenniku nie mieć ceny na taką
>> usługę? Trochę to niepoważne, ale i tego nie można wykluczyć.
> No spróbuj dziś pojechać do ASO i zapytaj ile by kosztowały nieseryjne
> modyfikacje samochodu.
> Powiedzmy choćby przełożenie skrzyni biegów na taką z innego modelu.
>
> Na 95% grzecznie Ci odmówią.
Oj, zupełnie inne czasy. Kiedyś w krajowych ASO można było patrzeć co
też mechanicy wyprawiają z naprawianym autem. Dla przykładu - mniej
więcej w tym samym czasie w takiej Austrii można mechanikowi tylko
zostawić kluczyki i pójść na kawę, zero wstępu na teren warsztatu (halę
napraw). Na dzień dzisiejszy moda z Austrii tamtych lat i u nas zaczęła
obowiązywać, juz nie tylko ASO, ale nawet prywaciarz na mikroskopijną
skalę nie są wielbicielami widowni w swoich warsztatach.
>
>
>> Nie, nie chodzi o Poldka a FSO 1500 - czyli o następcę "Dużego Fiata", i
>> podmianę w nim starej fiatowskiej 4ki na polonezową 5kę.
> No ja rozumiem.
> Chodzi mi o to że nie musi to być wcale technicznie skomplikowane żeby
> stacja _autoryowana_ tego odmówiła.
Tłumaczyli to trudnościami, skomplikowaniem takiej operacji.
-
44. Data: 2017-04-04 12:46:57
Temat: Re: TVN Turbo
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości
news:58e3650e$0$5160$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2017-04-03 o 16:59, yabba pisze:
>>
>>>>>
>>>>
>>>
>>> Problem jak widać złożony.. Bo i z jednej strony mechanicy nie chcieli
>>> podejmować się przekładki, a z drugiej nie ma żadnych podstaw żeby nie
>>> wierzyć Krisowi, który twierdzi że dało się to zrobić nawet w własnym
>>> zakresie.
>>
>> Od pewnego któregoś roku produkcji FSO1500 było w pełni kompatybilne z
>> Polonezem jeśli chodzi o skrzynie biegów - miały już skrzynie te same co
>> Polonez: 5 biegów i ukośny lewarek. Jako ciekawostka, to podobno były
>> nawet skrzynie 4 biegowe z ukośnym lewarkiem.
>> Jak napisałem powyżej, wcześniejsze serie FSO miały kilka niuansów
>> różniących od Poloneza, ale nie były to przeszkody niedopokonania w kilka
>> godzin.
>> Mechanikom się po prostu nie chciało kombinować jak mieli łatwy zarobek z
>> innych prostych napraw. A w tym Fiacie, to może trzeba bylo wyciąć otwór
>> w podłodze na lewarek, zmienić pedał sprzęgła z pompą sprzęgłową na pedał
>> z linką, może trzeba było coś wyciąć albo zaślepić w ścianie grodziowej,
>> zdemontować zbiorniczek plynu i rurki do wysprzęglika, może jeszcze
>> dobrać nową linkę i zębatkę do prędkościomierza? A potem klient i tak by
>> narzekał, że mu linka sprzęgła skrzypi w pancerzyku. :)
>> Chyba, że to omawiane FSO1500, to był w rzeczywistości jakiś egzemplarz
>> PF125p z serii MonteCarlo albo Acropolis z nietypowym silnikiem i pracy
>> byłoby jeszcze więcej. :))
>>
>
> I właśnie może być "pies pogrzebany" Gdy Poldek wszedł do produkcji to
> zmodernizowano również następcę Dużego Fiata, na tyle żeby jak najwięcej
> części i elementów (w tym skrzyni biegów) było ze sobą kompatybilnych.
> Kris mógł mieć już tą późniejszą wersję.
>
Wcześniejsze też były wymienne, ale nie na zasadzie plug&play. Przy wymianie
trzeba było włączyć myślenie.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
45. Data: 2017-04-04 23:51:52
Temat: Re: TVN Turbo
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Tue, 4 Apr 2017 11:22:43 +0200, Trybun napisał(a):
> W dniu 2017-04-04 o 00:24, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Mon, 3 Apr 2017 15:16:49 +0200, Trybun napisał(a):
>>
>>> Jednym słowem chcesz powiedzieć że mogli w cenniku nie mieć ceny na taką
>>> usługę? Trochę to niepoważne, ale i tego nie można wykluczyć.
>> No spróbuj dziś pojechać do ASO i zapytaj ile by kosztowały nieseryjne
>> modyfikacje samochodu.
>> Powiedzmy choćby przełożenie skrzyni biegów na taką z innego modelu.
>>
>> Na 95% grzecznie Ci odmówią.
>
> Oj, zupełnie inne czasy. Kiedyś w krajowych ASO można było patrzeć co
> też mechanicy wyprawiają z naprawianym autem.
No ale to też inna sprawa.
Bo tu nie chodzi o podejście do klienta, a o to czy oferują niestandardowe
usługi takie jak przerabianie wersji wyposażenia.
>> Chodzi mi o to że nie musi to być wcale technicznie skomplikowane żeby
>> stacja _autoryowana_ tego odmówiła.
>
>
> Tłumaczyli to trudnościami, skomplikowaniem takiej operacji.
Sądzę że trafiłeś po prostu na jakąś miernotę, bo skrzynię biegów to
naprawdę można wymienić.
Te późne 125p miały takie same skrzynie jak Polonezy i prawie na pewno były
plug&play.
-
46. Data: 2017-04-05 12:37:12
Temat: Re: TVN Turbo
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
To Polonezy mialy takie same skrzynie biegow. Roznica byla w srodku w przelozeniach a
nie z gqbarytami, rozstawem srub roznych itp. Plyta podlogowa w miejscu gdzie jest
skrzynia jest taka sama od momentu jak 125p dostal wajche zmiany biegow w podlodze.
Pierwsze licencyjne mialy wajche przy kierownicy. Roznily sie skrzynie od fiata i
poloneza jeszcze tym ze w polonezowskiej byla inna obudowa tylna bo wsadzili do niej
inny mechanizm zmiany biegow. Ale to z technicznego punktu widzenia bylo kosmetyka.
Jedynym utrudnieniem przy zamianie skrzyn bylo zdobycie elementow wygluszajacych i
tapicerki. I z tego powodu wynikala niechec warsztatow do zamian skrzyn biegow.