  • 11. Data: 2011-05-15 11:06:27
    Temat: Re: TV cyfrowa w ustawie
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 15 May 2011 11:00:08 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >Co ja innego napisałem?

    Napisales "nie potrafi".
    Jest wiele fajnych zabawek, ktore istotnie nie beda potrafily 2-latka
    zabawic, sa i takie ktore potrafia, ale nie wolno.

    >W przepisach nie ma żadnego "bo". Mają być badania, że się nadaję, albo
    >ostrzeżenie, że nie. Dlatego w swoim czasie można było kupić grzechotki
    >z napisem na metce, że nie są przeznaczone dla dzieci poniżej trzeciego
    >roku życia (jak to teraz wygląda, tego nie wiem).

    Teraz to kazda zabawka musi miec napis ze sie nie nadaje, jesli sie
    nie nadaje. Ale nie nadaje, a nie "nie potrafi".

    J.

  • 12. Data: 2011-05-15 11:09:17
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    kk wrote:
    > Cytat : "Jeśli zechcesz kupić telewizor, który nie potrafi odebrać
    > cyfrowego sygnału w obowiązującej w Polsce wersji, będziesz musiał
    > podpisać oświadczenie, że wiesz co robisz. To jeden z zapisów
    > uchwalonej właśnie przez Sejm ustawy o wdrożeniu naziemnej telewizji
    > cyfrowej."
    >
    > Ustawa stanowi, że sprzedaż telewizorów i dekoderów, które nie nadają
    > się do odbioru cyfrowego odbioru programów telewizyjnych w Polsce
    > będzie możliwa tylko wtedy, gdy nabywca zostanie o ułomności
    > urządzenia poinformowany na pismie (i na piśmie potwierdzi ten fakt
> [...]

    Mi nie!

    To dowód, że nie działają mechanizmy rynkowe.

    Czyli jaki mamy ustrój gospodarczy?

    --
    Włodek

  • 13. Data: 2011-05-15 11:10:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 15 May 2011 12:53:02 +0200, JK wrote:
    >Natomiast tworzenie listy, co produkt może a
    >czego nie jest tak idiotyczne, że ręce opadają.

    No wiesz - ja juz doszedlem do wniosku ze badziej mnie interesuja wady
    produktu a nie zalety.

    Zalety jakie sa kazdy widzi i producent je wypisuje, ale to wady sa
    istotne, bo na nie bede klal :-)

    J.

  • 14. Data: 2011-05-15 11:16:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Napisales "nie potrafi".

    Nie potrafi w rozumieniu ustawy -- to chyba oczywiste.

    > Jest wiele fajnych zabawek, ktore istotnie nie beda potrafily 2-latka
    > zabawic, sa i takie ktore potrafia, ale nie wolno.

    Na przykład sieczkarnia. A nie, na sieczkarni nie musi być napisów.
    Ani że nie potrafi, ani że nie wolno.

    No to się nic nie zmieniło.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2011-05-15 11:55:24
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Sun, 15 May 2011 12:22:46 +0200, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No, odkad zobaczylem taki z 2GB pamieci to uwierzylem ze wszytko :-)
    >
    > A potem jeszcze pokazali supertool - scyzoryk wszystkomajacy.
    > Caly zestaw roznych narzedzi dostepnych w roznych scyzorykach
    > zamontowany w jednym. Cos ponad 200 sztuk.
    >
    > Efekt - scyzoryk jak to normalnie - ok 10 cm dlugi.
    > Ale szeroki na 20 cm :-)

    Nie cieszcie się, na scyzoryki też szykują stosowny przepis :-)
    http://ntn.knives.pl/

  • 16. Data: 2011-05-15 12:37:43
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 15.05.2011 13:09, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Mi nie!
    >
    > To dowód, że nie działają mechanizmy rynkowe.
    Bo one działają przy założeniu, że konsument ma wystarczającą informację
    i wiedzę do podjęcia racjonalnej decyzji. I że jest zdolny do jej
    podjęcia. Więc w działają tylko w teorii a w praktyce już nie.

    Rynek bez kontroli to rynek pełen tanich produktów, niebezpiecznych dla
    użytkowników.

    Michoo

  • 17. Data: 2011-05-15 12:57:57
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Włodzimierz Wojtiuk napisał:
    > Mi nie!
    > To dowód, że nie działają mechanizmy rynkowe.
    > Czyli jaki mamy ustrój gospodarczy?

    Postaraj się chwilę pomyśleć - sprzedawcy oferują telewizory z napisem
    DVB-T, znaczy cyfrowe, znaczy za kilka lat będą w Polsce działały w
    naszej DVB-T. Tak myśli klient i chce mieć możliwość takiego odbioru. W
    wielu miejscach Polski tego nie przetestujesz, więc gwarancja może się
    zakończyć, zanim będzie możliwy odbiór. Tymczasem to jest import z np.
    Niemiec a oni mają MPEG2 i nasze MPEG4 nie zadziała. To jest nagminne -
    popatrz choćby na Allegro.
    Ludzie kupują sprzęt w dobrej wierze ale się nie znają. Jeżeli jesteś na
    tyle arogancki, że twierdzisz, że każdy musi sie znać na wszystkim, to
    proszę bardzo - jeżeli nie jesteś lekarzem, to i tak lecz się sam. W
    aptece powinni sprzedawać co chcesz i ustawodawcy nie powinno obchodzić,
    że zrobisz sobie krzywdę.
    To jest ustawowe zabezpiecznie przez zarówno sprzedażą niekompatybilnych
    TV cyfrowych, jak i czyszczenia magazynów z analogów.
    Bardzo słuszna decyzja.
    Maciek

  • 18. Data: 2011-05-15 13:22:29
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-05-15 14:57, Maciek pisze:

> [...]
    > popatrz choćby na Allegro.
    > Ludzie kupują sprzęt w dobrej wierze ale się nie znają. Jeżeli jesteś na

    A mnie dziwi, że producenci/importerzy nie wpadli na pomysł, żeby dodać
    naklejkę typu "Gotowy do odbioru telewizji cyfrowej w Polsce". Klient
    miałby jasną informację. Zamiast tego pełno jakiś dzikich skrótów HD,
    DVB, DTS, 1e6 Hz itd.

> [...]
    > proszę bardzo - jeżeli nie jesteś lekarzem, to i tak lecz się sam. W
    > aptece powinni sprzedawać co chcesz i ustawodawcy nie powinno obchodzić,

    To teraz pomyśl, że ci sami ludzie, którym odmawiasz prawa do trucia się
    czym chcą, decydują kto i jak rządzi :-)

  • 19. Data: 2011-05-15 17:03:18
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Michoo wrote:

    > Bo one działają przy założeniu, że konsument ma wystarczającą
    > informację i wiedzę do podjęcia racjonalnej decyzji. I że jest zdolny
    > do jej podjęcia.

    A dlaczegoź odmawiać podejmowania irracjonalnych decyzji, przemysł
    kosmetyczny może bazowac na wciskaniu kitu (cztaj kremu za 100zł który jest
    tak samo skuteczny lub nawet mniej jak czysta wazelina za 1 zł), a
    elektroniczny juz nie?

    > Rynek bez kontroli to rynek pełen tanich produktów, niebezpiecznych
    > dla użytkowników.

    Ja czekam kiedy zniknie niebezpieczne chińskie badziewie, tak czekam od
    czasu wejscia do ZSRE
    Miała byc dzieki temu taka skuteczna ochrona konsumenta - regulacja.
    No i ...

    --
    Włodek

  • 20. Data: 2011-05-15 17:37:15
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Maciek wrote:

> [...]
    > W wielu miejscach Polski tego nie przetestujesz, więc gwarancja może
    > się zakończyć, zanim będzie możliwy odbiór.

    Jeśli firma istnieje nadal, a racjonalnie myślący klient powinien kupować w
    firmie znanej jako trwała solidna itd.
    to bez względu na jakakolwiek gwarancję ma roszczenie cywilnoprawne ponieważ
    dokonano oszustwa.
    Bardzie racjonalnie myślący klient powinien wstrzymać się z zakupem i to
    poradziłbym każdemu

    >Tymczasem to jest import
    > z np. Niemiec a oni mają MPEG2 i nasze MPEG4 nie zadziała. To jest
    > nagminne - popatrz choćby na Allegro.

    No fajnie ale ja czy Ty powinniśmy na tym skorzystać cenowo, bo one jako
    nieprzydatne w długim okresie powinny być znacznie tańsze, a możemy ich
    potrzebować do czegoś zupełnie innego dziś.

    > Ludzie kupują sprzęt w dobrej wierze ale się nie znają.

    Jeśli niewiedza ich Cię boli, widzisz tych panoszących się kanciarzy
    żerujących na tej niewiedzy to działaj:
    Akcje uświadamiającą /kampanie prowadź stowarzyszenie załóż, tylko nie za
    PAŃSTWOWE (czytaj: tez moje) pieniądze.
    Zróbmy ściepę, ja mogę udzielać się za darmo na taką rzecz.

> [...]
    > lecz się sam. W aptece powinni sprzedawać co chcesz i ustawodawcy nie
    > powinno obchodzić, że zrobisz sobie krzywdę.

    Dokładnie tak!
    Z tym, że ja nie używam słowa arogancja , a odpowiedzialność,
    Ja po prostu zakładam, ze dorosły człowiek odpowiada za swoje działania i
    zdaje sobie sprawę z ich następstw.
    ( w razie czego służę też przykładem z własnego życia na życzenie
    dyskutantów)

    > To jest ustawowe zabezpiecznie przez zarówno sprzedażą
    > niekompatybilnych TV cyfrowych, jak i czyszczenia magazynów z
    > analogów.

    A tutaj mamy typowa lewicowa zagrywkę. Lewica bowiem zakłada , że dorosły
    człowiek jest nieobliczalny, niebezpieczny dla siebie i otoczenia (coś jest
    na rzeczy bo lubią oni dokonywać amnestii ), a zatem należy go chronić
    przed nim samym i ograniczać jego działania. Dzięki działaniom w tym
    kierunku otrzymujemy obywateli uzależnionych od aparatu państwowego
    niezdolnych do podjęcia ryzyka w sferze gospodarczej, wykazujących
    inicjatywę jedynie w sferze roszczeń socjalnych.

    Konkludując, moim zdaniem Państwo powinno mi zapewnić bezpieczeństwo na
    ulicy kiedy będę niósł ten nabyty telewizor i tyle, o resztę powinienem
    zatroszczyć się sam lub mając blade pojecie o tym akurat produkcie zdobyć
    wiedze choćby TU.

    Natomiast Tobie kolego marzy się system z dostarczonym do domu
    "kołchoźnikiem", pamiętam brednie tow. Wiesława.
    Uprzejmie informuję że to jeszcze możliwe, tu w Europie wprawdzie w innej
    nieco formie, ale polecam gorąco Koreę Północną.

    --
    Włodek