  • 31. Data: 2012-02-22 08:47:20
    Temat: Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Robert_J,

    Wednesday, February 22, 2012, 9:36:16 AM, you wrote:

    > Nie zapędzaj się tak daleko ;-). Internet miał już wykończyć
    > telefonię stacjonarną, a jakoś nie wyszło. Telefonia
    > komórkowa miała z kolei wykończyć net stacjonarny, a też
    > jakoś tego nie widać.

    Coś mieszasz - telefonia komórkowa wykańcza telefonię stacjonarną. I
    jest to niezbity fakt. Podobnie jak to, że już niedługo rozwiązania
    mobilne wykończą druciany dostęp do Internetu.

    Sam mam dodatkowy numer stacjonarny na komórce w Erze i zamiast
    telefonu z drutem - komórkę - też w Erze, ze starym TePSiAnym numerem
    stacjonarnym. Łącze mam przez WiMax a przymierzam się do LTE.

    VOIP cichcem wypiera klasyczne usługi telefoniczne - my naprawdę nie
    wiemy, którędy krążą nasze rozmowy. Telefonia od dawna się
    wirtualizuje.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 32. Data: 2012-02-22 09:02:59
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 22 Feb 2012 09:47:20 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl> wrote:

    Ciekawe jest też kto pierwszy zacznie sprzedawać tylko dostęp do
    internetu, bez całej głosowej infrastruktury. W końcu najdalej na
    centrali następuje zamiana sygnału głosowego na cyfrowy. Komórka
    będzie wtedy tylko platformą do uruchamiania klienta VoIP, a dla
    użytkowników tradycyjnych telefonów będzie możliwość opcjonalnego
    używania usług głosowych.

    Wszystko jest już gotowe, tylko musi się znaleźć tandem
    operator-dostawca komórek chętny zaryzykować. I jestem ciekaw czy
    pierwszym nie będzie Apple, bo chwilowo tylko ma możliwość łatwej
    kreacji nowych rozwiązań w swym ekosystemie (zresztą jak są w iPhonie
    rozwiązane wideorozmowy).
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 33. Data: 2012-02-22 09:33:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzegorz Krukowski napisał:

    > Ciekawe jest też kto pierwszy zacznie sprzedawać tylko dostęp do
    > internetu, bez całej głosowej infrastruktury.

    Netia robi tak od kilku lat. Tam gdzie sprzedaje usługę jako LLU
    (czyli na drutach tepsy, ale bez jej klamotów centralowych) stawia
    tylko swój DSLAM, ale bez własnej centrali. Usługa głosowa realizowana
    jest jako VoIP. Niestety wciąż nie można z niej zrezygnować (to znaczy
    zrezygnować z płacenia za nią).

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2012-02-22 09:36:10
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Coś mieszasz - telefonia komórkowa wykańcza telefonię
    > stacjonarną. I
    > jest to niezbity fakt.

    To akurat prawda, ale ja podałem trochę inne powiązania :-).

    > Podobnie jak to, że już niedługo rozwiązania
    > mobilne wykończą druciany dostęp do Internetu.

    Na jakiej podstawie tak sądzisz? Swoich indywidualnych
    doświadczeń? Od kilku lat nie zauważam najmniejszego spadku
    liczby abonentów "drucianego" internetu :-).

  • 35. Data: 2012-02-22 09:46:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert_J napisał:

    > Nie upadłem jeszcze na głowę żeby odpalać komputer tylko po
    > to, by sprawdzić co w TV ;-))

    Trudno mi jest wczuć się w osobę oglądającą telewizję, ale czy
    nie można raz na tydzień przejrzeć programu w Internecie
    i wydrukować sobie co ciekawszych propozycji?

    > EPG to działa albo nie działa ;-). Zależy na którym kanale

    Czyli jednak pozostaje tylko kiosk. Tam jest wszystko. Ale jak
    ktoś ma w kablu trzysta kanałów, to ten program co go kupuje
    w kiosku, to on musi chyba mieć formę książki telefonicznej?

    --
    Jarek

  • 36. Data: 2012-02-22 09:47:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Robert_J,

    Wednesday, February 22, 2012, 10:36:10 AM, you wrote:

    > To akurat prawda, ale ja podałem trochę inne powiązania :-).

    Podałeś nieadekwatne, mieszając rodzaje usług.

    > Na jakiej podstawie tak sądzisz? Swoich indywidualnych
    > doświadczeń?

    Poniekąd.

    > Od kilku lat nie zauważam najmniejszego spadku liczby abonentów
    > "drucianego" internetu :-).

    Jeszcze chwileczkę, jeszcze momencik. Pozatym brak spadku nie oznacza
    wzrostu - rynek druciany jest nasycony. Wzrost jest w rozwiązaniach
    mobilnych.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 37. Data: 2012-02-22 10:20:13
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > ktoś ma w kablu trzysta kanałów, to ten program co go kupuje
    > w kiosku, to on musi chyba mieć formę książki telefonicznej?

    Wszystkich programów nie mam, ale mniej więcej połowa jest. Program na 2
    tygodnie ma jakieś 100 stron.

    Waldek

  • 38. Data: 2012-02-22 10:35:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > Wszystkich programów nie mam, ale mniej więcej połowa jest.
    > Program na 2 tygodnie ma jakieś 100 stron.

    To ja tym bardziej tego nie rozumiem -- na tym wydruku Ctrl-F
    przecież nie działa. Ale ja w ogóle nie rozumiem ideii telewizji
    z trzystoma kanałami. Mam polować w tej dżungli na coś atrakcyjnego,
    a jak znajdę, to konsumować na miejscu, bo nie ma lodówki? Wiem,
    że teraz dają od razu dekodery z twardym dyskiem i możliwością
    zaprogramowania nagrywania. Ale to jest chore. Lepiej żeby to ONI
    wszystko od razu nagrali, a mnie dali po prostu wgląd asynchroniczny.
    Przekaz synchroniczny, to może był dobry, ale w XX wieku.

    --
    Jarek

  • 39. Data: 2012-02-22 12:27:20
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Jeszcze chwileczkę, jeszcze momencik. Pozatym brak spadku
    > nie oznacza
    > wzrostu - rynek druciany jest nasycony.

    Zmartwię Cię, delikatny wzrost jest. Ale faktycznie, rynek
    można uznać za nasycony.

    > Wzrost jest w rozwiązaniach mobilnych.

    Na pewno tak. Tylko że nie przekłada się na podobny spadek
    liczby stacjonarnych. Sam mam co najmniej kilkanaście
    procent klientów, którzy mimo posiadania mobilnego netu
    jednak nie rezygnują ze stacjonarnego :-).

  • 40. Data: 2012-02-22 13:45:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Robert_J,

    > Zmartwię Cię, delikatny wzrost jest. Ale faktycznie, rynek
    > można uznać za nasycony.

    Dlaczego miałoby mnie to martwić czy smucić? Ja jestem uzytkownikiem a
    nie handlarzem.

> [...]
    > stacjonarnych. Sam mam co najmniej kilkanaście procent klientów,
    > którzy mimo posiadania mobilnego netu jednak nie rezygnują ze

    Żeby wzrost mobilnych miał się przekładać na spadek stacjonarnych,
    musiałaby zapanować równowaga na rynku i jego nasycenie. Na to jeszcze
    za wcześnie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl