  • 321. Data: 2009-12-04 18:19:09
    Temat: Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Fri, 4 Dec 2009 10:04:59 +0000 (UTC), Lukasz Trabinski napisał(a):

    > Chyba Bóg cię opóścił, jak zamierzasz to robić?

    Przede wszystkim 'opUścił'.
    Na pytanie jak, odpowiedź jest prosta, reagować na zgłoszenia o SPAMie.
    Sam wysyłałem wiele zgłoszeń na a...@t...pl. Żadne nie poskutkowało.

    W chwili obecnej TP zrzuciło odpowiedzialność za ruch wychodzący na
    administratorów serwerów, którzy będą świecić oczami przed klientami,
    jak za chwilę będą do kupienia bazy z email/user+hasełko+smtp/port.
    Już niektóre dobijające się boty są dziś bardziej inteligentne, np.
    próbują połączeń po różnych portach, a nuż będą inne polisy, też
    widziałem takie dobijające się na submission.
    Co oznacza powyższe? Że zanim administrator serwera się dowie, że ktoś
    wysyła przez niego spam (wystarczy jedno konto i jeden sobotni wieczór),
    już będzie na kilku RBLach. Cofnięcie potrwa tydzień/dwa, paru klientów
    pójdzie sobie do kogoś innego, w sumie nie ma problemu, prawda?

    A TP nadal będzie wzruszać ramionami i wykonywać ruchy pozorowane...

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 322. Data: 2009-12-04 19:20:39
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 4 Dec 2009 19:02:35 +0100, Sylwester Zarębski napisał(a):
    > Dnia Thu, 3 Dec 2009 20:57:01 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):
    > [...]
    > Jednak uniemożliwiła, rozmawiałem z wieloma osobami w ostatnich dniach,
    > które nie miały bladego pojęcia czemu nie działa im wysyłka poczty.

    Mogą zacząć czytać to co przychodzi pocztą :)
    A jeśli nie są upośledzeni umysłowo, to zadzwonią do firmy która
    udostępnia im pocztę i dowiedzą się co mają zmienić w ustawieniach.
    I - last but not least - i tak większość z nich używa webmaili.

    > Część z nich w obawach przed dalszymi problemami zastanawia się nad
    > zmianą dostawcy.

    Ta, z pewnością... Obawiają się pogwałcenia swoich praw do wolności słowa.

    > Optymalne rozwiązanie jest wtedy, gdy bierze się za każdego spamera z
    > osobna i mu przywala.

    Nie, to jest rozwiązanie idealne. Idealne mają to do siebie że są nierealne.
    A tepsa właśnie wybrała optymalne - nie ucierpiał nikt poza spamerami.

    > W tej chwili jedyne co zrobiła to poszła po
    > najmniejszej linii oporu, co świadczy co najwyżej o bezsilności TP.

    Wybrała jedyne sensowne i realizowalne rozwiązanie.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 323. Data: 2009-12-04 19:56:47
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Fri, 4 Dec 2009 19:20:39 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

    > Mogą zacząć czytać to co przychodzi pocztą :)
    > A jeśli nie są upośledzeni umysłowo, to zadzwonią do firmy która
    > udostępnia im pocztę i dowiedzą się co mają zmienić w ustawieniach.

    Obrażasz innych ludzi bez powodu. Gratuluję kultury.
    Część nie bardzo wie, gdzie ma dzwonić, a sprawy informatyczne są dla
    niektórych zbyt skomplikowane, by udzielać porad przez telefon.

    > I - last but not least - i tak większość z nich używa webmaili.

    Bzdury.

    > Ta, z pewnością... Obawiają się pogwałcenia swoich praw do wolności słowa.

    Nie, po prostu myślą, że TP popsuła im Internet. Oni nie muszą się znać,
    nie muszą wiedzieć co to jest port 25 czy 587. Kuzyn szwagra ustawił im
    pocztę i ma działać. Przestało, wniosek prosty: TP zepsuła. Jeśli raz
    zepsuła celowo, może to zrobić ponownie. Niektórzy nie mają problemów z
    wnioskowaniem i nie tworzą teorii spiskowych.

    > Nie, to jest rozwiązanie idealne. Idealne mają to do siebie że są nierealne.
    > A tepsa właśnie wybrała optymalne - nie ucierpiał nikt poza spamerami.

    I tu się mylisz, ilość telefonów do różnych infolinii świadczy, że
    ucierpieli także ludzie niewinni.

    > Wybrała jedyne sensowne i realizowalne rozwiązanie.

    Nie jedyne, a co najwyżej łatwe. Jedyna zaleta. Nie wciskaj tu kitów, że
    nie dało się inaczej, bo jakoś operatorzy typu AOL mogą, jak się ich
    przymusi. Tepsy nikt nie dusi, więc ma w nosie.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 324. Data: 2009-12-04 21:12:51
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > które nie miały bladego pojęcia czemu nie działa im wysyłka poczty.
    > Część z nich w obawach przed dalszymi problemami zastanawia się nad
    > zmianą dostawcy.

    I powinna to zrobić. Nie dlatego że poczta im nie działała bo pewnie już
    działa, ale dlatego że dostawca wpieprza łapska w nie swoje sprawy.

    Czy musieli korzystać z pomocy informatyka i mają fakturę za tą pracę?
    Proszę przekazać jej kopię TP i odliczyć sobie od rachunku za internet.

    TP wymogła podjęcia pracy przez klienta aby ten nadal używać usługi tak jak
    poprzednio - na jaką podpisał terminową umowę. Musi więc pokryć koszty.

    > Optymalne rozwiązanie jest wtedy, gdy bierze się za każdego spamera z
    > osobna i mu przywala. W tej chwili jedyne co zrobiła to poszła po
    > najmniejszej linii oporu, co świadczy co najwyżej o bezsilności TP.

    TPSA od conajmniej 10 lat regularnie ma w dupie wszelkie zewnętrzne
    zgłoszenia o spamie od użytkowników neostrada i chyba nie tylko.

    Jeśli nawet mają to w d. to wystarczyłoby nie zmieniać losowo numerów IP
    przydzielanych użytkownikom neostrady tylko dać stały. Już byłoby dużo
    lepiej.

    Ale tak mamy 3 pieczenie na jednym ogniu:

    - Można zaoszczędzić jakieś 10 groszy miesięcznie na kazdym kliencie, nie
    wykonując swoich obowiązków jako operatora.
    - Można się pochwalić przed polakami, rządem i UKE jak to się dba o
    "Polski Internet", a jakiś dyrektor zgarnie solidną premie
    - można przygotować klientów do dalszej tresury.

    Zobaczymy czy im się uda.

  • 325. Data: 2009-12-04 21:15:01
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Wybrała jedyne sensowne i realizowalne rozwiązanie.

    Najsensowniejszym rozwiązaniem byłoby usunięcie paru synekur i za
    zaoszczędzone pieniądze zajęcie się obsługą zgłoszeń o spamie.

  • 326. Data: 2009-12-04 21:22:28
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    y>> A jeśli nie są upośledzeni umysłowo, to zadzwonią do firmy która

    > Obrażasz innych ludzi bez powodu. Gratuluję kultury.
    > Część nie bardzo wie, gdzie ma dzwonić, a sprawy informatyczne są dla
    > niektórych zbyt skomplikowane, by udzielać porad przez telefon.

    To nie jest istotne. Istotne jest to że TP zmienia działanie usługi podczas
    trwania umowy (ograniczając ją), a następnie wymaga podjęcia kroków do
    przywrócenia jej normalnego działania. Dodatkowo też informuje o tym tylko
    na piśmie które nawet nie wszyscy dostali, a infolinia celowo wprowadza w
    błąd.

    Gdyby działała poprawnie, zmieniła by te warunki dla nowych klientów
    zawierając to w umowie, a starych spytała czy chcą przejść na nowe warunki.
    Tylko to jest podejście poprawne.

    > Bzdury.

    to nieistotne ilu. W ogóle nie jest istotne jak i do czego ktoś używa usługi
    neostrada, tak długo jak nie popełnia przestępstw.

    > Nie, po prostu myślą, że TP popsuła im Internet. Oni nie muszą się znać,
    > nie muszą wiedzieć co to jest port 25 czy 587. Kuzyn szwagra ustawił im
    > pocztę i ma działać. Przestało, wniosek prosty: TP zepsuła. Jeśli raz

    I mają całkowitą rację. TP zepsuła bo uniemożliwiła pełną komunikację z
    innymi hostami w sieci - w tym przypadku serwera poczty.

    > I tu się mylisz, ilość telefonów do różnych infolinii świadczy, że
    > ucierpieli także ludzie niewinni.

    Podejście TP zakłada że wszyscy są winni bo POTENCJALNIE mogą wysyłać spam.

    > nie dało się inaczej, bo jakoś operatorzy typu AOL mogą, jak się ich
    > przymusi. Tepsy nikt nie dusi, więc ma w nosie.

    Dusi ale za mało. Zmienia się to już i bardzo zmieniło, i mam wrażenie że
    bezwład TP działa i w tym przypadku. Wciąż myślą że są PANAMI INTERNETU.
    Są mocni, ale już nie są panami.

  • 327. Data: 2009-12-04 21:34:57
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 04 Dec 2009 21:22:28 +0000, osobnik zwany Wojciech
    Puchar wystukał:

    > To nie jest istotne. Istotne jest to że TP zmienia działanie usługi
    > podczas trwania umowy (ograniczając ją), a następnie wymaga podjęcia

    dokładnie to sam napisałeś o swojej sieci i ograniczaniu dostępu do DNS.
    Czyli chcesz zrobić dokładnie to co TPSA. Zmienić klientom funkcjonalność
    o czym nie napisałeś w umowie.

    troll i hipokryta.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 328. Data: 2009-12-04 21:38:49
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

> [...]
    > administratorów serwerów, którzy będą świecić oczami przed klientami,
    > jak za chwilę będą do kupienia bazy z email/user+hasełko+smtp/port.

    To oczywiste. Już są, będą tylko bardziej dopracowane ze względu na
    potrzebe.

    > wysyła przez niego spam (wystarczy jedno konto i jeden sobotni wieczór),
    > już będzie na kilku RBLach. Cofnięcie potrwa tydzień/dwa, paru klientów
    > pójdzie sobie do kogoś innego, w sumie nie ma problemu, prawda?

    Dla TP NARAZIE nie ma. Działanie to jednak się na TP odbije.

    Niestety w nie tak dużym stopniu jak powinno. Dlaczego?

    Bo jak widać np. pośród postujących na tej grupie wielu ludzi akceptuje
    takie działania. Chce być poddanymi albo po prostu nie potrafi rozdzielić
    problemu na składowe i zastanowić się co jest czyim obowiązkiem i za co kto
    jest odpowiedzialny.

    A mianowicie:

    - za rozsyłanie spamu odpowiedzialny jest rozsyłający. Jeśli to robił
    nieświadomie to jest to czynnik łagodzący, ale jest wciąż winny
    zaniedbania. Za komputer odpowiada jego właściciel, nikt inny.

    - za obsługę zgłoszeń o nadużyciach odpowiedzialny jest operator podłączający
    klienta końcowego. Jego obowiązkiem jest zatrzymanie tej wysyłki od
    winnego abonenta. W przypadku winy abonenta zawsze można zerwać umowę w
    trybie natychmiastowym, jeśli kulturalne środki perswazji nie pomogą.

    - Sieć internet i jej operatorzy mają za zadanie przesyłanie dowolnego
    pakietu IP od nadawcy do adresata. Cokolwiek więcej to usługa dodatkowa -
    opcjonalna.
    Oczywiście może być "w pakiecie" ale musi to być jasno zdefiniowane przy
    zawieraniu umowy.

    - Aby zmienić warunki umowy, strony muszą ją najpierw w jakiś sposób renegocjować.

    - Strona w umowie nie może żądać od drugiej strony wykonywania na jej
    koszt/czas dodatkowych czynności aby umowa była nadal realizowana. Jeśli
    jest taka konieczność z winy strony, musi ona pokryć tego koszty.

    Najwyraźniej przekracza to możliwości zrozumienia u wielu ludzi.

  • 329. Data: 2009-12-04 22:30:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl> writes:

> [...]
    > już będzie na kilku RBLach. Cofnięcie potrwa tydzień/dwa, paru klientów
    > pójdzie sobie do kogoś innego, w sumie nie ma problemu, prawda?

    Przeciez dokladnie tak jest od dawna. Jak bys sobie to wyobrazal
    inaczej?

    Z tym, ze teraz byc moze TPSA bedzie mogla reagowac na zgloszenia, ze
    wzgledu na duzo mniejsza ilosc takich zdazen. Miejmy nadzieje, chociaz
    przyznaje ze bardzo to na to nie licze.

    Moze nastepnym krokiem powinny byc stale IP? To by rozwiazalo wiele
    problemow.

    Albo moze, dla celow badawczo-rozwojowych, stale IPv6 (w dodatku do
    IPv4)?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 330. Data: 2009-12-04 22:32:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> writes:

> [...]
    > koszt/czas dodatkowych czynności aby umowa była nadal realizowana. Jeśli
    > jest taka konieczność z winy strony, musi ona pokryć tego koszty.

    Nie wiem skad to masz, ale to sa dokladne argumenty, ktorymi posluguja
    sie spamerzy (prawdziwi, nie nieswiadomi posrednicy).
    --
    Krzysztof Halasa