  • 271. Data: 2009-12-03 11:23:29
    Temat: Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    >>> peerów. Gdzie tu równość :) zaskarż jednego, że nie dostajesz "pełnego

    > Z tepsą - jak twierdzisz - też nie. Więc o co Ci chodzi ?

    Już o nic. Nauczyłem się że chcecie być niewolnikami. To bądźcie.

  • 272. Data: 2009-12-03 12:54:50
    Temat: Re: TPSA w?adc? internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> wrote:

    > nie posiadam neostrady.

    To jakim prawem czujesz się pokrzywdzony? Zostałeś samozwańczym
    rzecznikiem klientów TP?

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 273. Data: 2009-12-03 13:12:52
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > To jakim prawem czujesz się pokrzywdzony? Zostałeś samozwańczym
    > rzecznikiem klientów TP?

    A jakim prawem ty to mówisz? zostałeś samozwańczym rzecznikiem TP?

    Jeszcze raz powtarzam - nie podoba Ci się co pisze to nie odpowiadaj.

  • 274. Data: 2009-12-03 14:32:29
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > Za komuny technik i technolog to były rozdzielne pojęcia :-)

    Nie tylko za komuny. Wcześniej też. I do tej pory są.

    > Marketoidów nie było :-P

    Byli, byli. Tylko się wtedy nazywali sekretarzami propagandowymi,
    albo jakoś tak.

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 275. Data: 2009-12-03 14:37:28
    Od: Daniel <d...@d...poczta.onet.delete.pl>

    Wojciech Puchar pisze:

    > Wiem po swojej sieci. Na 300 osób musiałem łącznie 7 razy przez ostatni rok
    > reagować. Jak ktoś twierdził że ma to w d. albo że "on nie ma" to najpierw
    > tłumaczyłem grzecznie a jak nie pomogło to dziękujemy.
    > Byłem do tyłu o jednego klienta, który zresztą do mnie wrócił po krótkim
    > czasie.
    > I teraz jak mówie że ktoś robi jaja z swojego komputera to słuchają.
    > Bo nie wymyślam sobie bajeczek tylko podaje fakty.

    No to rzeczywiście masz pojęcie. Co to jest 300 osób w porównaniu do
    kilkuset tysięcy? Nie ta skala kolego. Tutaj problem nie rośnie liniowo,
    lecz (z moich obserwacji) wykładniczo.

    Pozdrawiam
    Daniel

  • 276. Data: 2009-12-03 15:01:33
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    b...@n...pl wrote:

    > Możesz to nazwać jak chcesz, stacją roboczą, komputerem domowym, PC,
    > Unix Station. Model komunikacji był taki, że łączył się serwer z
    > serwerem.

    Szkoda gadać. Zaczęło się od jakiegoś mistycznego
    przypisania roli "serwera" jakimś hostom mającym przywilej
    "komunikacji międzyserwerowej",
    co imho jest jakąś nowomową o niedookreślonym znaczeniu,
    występującą w tekstach produkowanych przez wybitnych
    producentów oprogramowania, i forsowaną w biznesie.
    Że niby jak coś się nazywa serwer, albo enterprise server,
    to ma inną rangę w sieci, niż 386/33Mhz, bez obudowy
    stojący pod taboretem.

    > Sieć działała w zamkniętym środowisku, gdzie nie było spamu,
    > trolli i tym podobnych.

    Spam i trolle byli przed Internetem, chociaż chyba nie pod
    tymi nazwami, w UUCP, Bitnecie, Decnecie. I było straszne
    bezhołowie i hackerstwo, zwalczanie przez NASK, żeby jedynie
    słusznej sieci nie zawirusowali. :D

    > Że najchętniej bym zrobił na takich jak Ty iptables -I FORWARD -j DROP.

    A to nie "bofh", tylko "nerwowy bofh" :P
    Ze skłonnością do zamykania się w kręgu własnych przekonań :)

  • 277. Data: 2009-12-03 15:13:10
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Slawek Kotynski <s...@a...com.pl> wrote:
    > Spam i trolle byli przed Internetem, chociaż chyba nie pod
    > tymi nazwami, w UUCP, Bitnecie, Decnecie. I było straszne
    > bezhołowie i hackerstwo, zwalczanie przez NASK, żeby jedynie
    > słusznej sieci nie zawirusowali. :D

    Nask to atakowali hakerzy z Fidonetu :>

    --
    ŁT

  • 278. Data: 2009-12-03 16:00:45
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

> [...]
    > Że niby jak coś się nazywa serwer, albo enterprise server,
    > to ma inną rangę w sieci, niż 386/33Mhz, bez obudowy

    Wynika to z niewiedzy w połączeniu z marketingiem.
    W sieci internet są tylko 2 rodzaje węzłów:

    1) router
    2) host

    Przy czym wiele z nich pełni naraz obie funkcje.

    Poza tym jeśli nazwiemy serwerem po prostu komputer który udostępnia jakieś
    usługi komputerom zewnętrznym to myśle że z połowa komputerów w sieci
    internet to są serwery.

    Głównie serwery trojanów oferujących zdalny dostęp ich autorom.

  • 279. Data: 2009-12-03 16:02:42
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > No to rzeczywiście masz pojęcie. Co to jest 300 osób w porównaniu do
    > kilkuset tysięcy? Nie ta skala kolego. Tutaj problem nie rośnie liniowo,
    > lecz (z moich obserwacji) wykładniczo.

    Zgadza się - ale jest to problem wyłącznie dużej firmy że nie potrafi tego
    zorganizować poprawnie. W najprostszym razie podzielić ją wewnętrznie na
    względnie małe okręgi, do każdego zrobić tylko przydział IP (i numerów
    telefonicznych) i dać wytyczne które się egzekwuje. I będzie 1000 firm po
    1000 userów każda, tyle że wspólnie rozliczana.

  • 280. Data: 2009-12-03 16:38:21
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Lukasz Trabinski wrote:

    > Nask to atakowali hakerzy z Fidonetu :>