    From: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Date: Thu, 03 Dec 2009 16:01:33 +0100

    b...@n...pl wrote:

    > Możesz to nazwać jak chcesz, stacją roboczą, komputerem domowym, PC,
    > Unix Station. Model komunikacji był taki, że łączył się serwer z
    > serwerem.

    Szkoda gadać. Zaczęło się od jakiegoś mistycznego
    przypisania roli "serwera" jakimś hostom mającym przywilej
    "komunikacji międzyserwerowej",
    co imho jest jakąś nowomową o niedookreślonym znaczeniu,
    występującą w tekstach produkowanych przez wybitnych
    producentów oprogramowania, i forsowaną w biznesie.
    Że niby jak coś się nazywa serwer, albo enterprise server,
    to ma inną rangę w sieci, niż 386/33Mhz, bez obudowy
    stojący pod taboretem.

    > Sieć działała w zamkniętym środowisku, gdzie nie było spamu,
    > trolli i tym podobnych.

    Spam i trolle byli przed Internetem, chociaż chyba nie pod
    tymi nazwami, w UUCP, Bitnecie, Decnecie. I było straszne
    bezhołowie i hackerstwo, zwalczanie przez NASK, żeby jedynie
    słusznej sieci nie zawirusowali. :D

    > Że najchętniej bym zrobił na takich jak Ty iptables -I FORWARD -j DROP.

    A to nie "bofh", tylko "nerwowy bofh" :P
    Ze skłonnością do zamykania się w kręgu własnych przekonań :)

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka