  • 281. Data: 2009-12-03 16:42:30
    Temat: Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Bartosz Feński aka fEnIo wrote:

    > No to blokada portów netbiosowych była krokiem zerowym, a blackholing -1.

    BH to co innego, bo czy ktoś korzysta, to jego własna decyzja.

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 282. Data: 2009-12-03 18:50:51
    Od: Adam Wołk-Jankowski <j...@b...tego.1000lecie.pl>

    Jeszcze ciekawsze jest to:
    kretyn:~# cat /var/log/storage/maillog.11 | grep neoplus | wc -l
    12947
    kretyn:~# cat /var/log/storage/maillog.11 | grep neoplus | grep blocked |
    wc -l
    5384
    Dane za listopad.

    kretyn:~# cat /var/log/maillog | grep neoplus | wc -l
    76
    kretyn:~# cat /var/log/maillog | grep neoplus | grep blocked | wc -l
    1
    Bierzący miesiąc.
    --
    Z poważaniem:
    Adam Wołk-Jankowski

  • 283. Data: 2009-12-03 18:54:05
    Temat: Re: TPSA w?adc? internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 03 Dec 2009 12:54:50 +0000, osobnik zwany Krzysztof
    Oledzki wystukał:

    > To jakim prawem czujesz się pokrzywdzony? Zostałeś samozwańczym
    > rzecznikiem klientów TP?

    nie, on jest zwykłym trollem :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 284. Data: 2009-12-03 19:30:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    kanold <a...@K...pl> writes:

    > Oczywiscie powstana kiedys trojany ktore sobie haslo wezma i beda sie
    > autoryzowac, ale to nie jest problem i dlugo nie bedzie.

    Przede wszystkim to nie jest problem tych samych osob, tylko operatora
    serwera, przez ktory beda to wysylac. A ten ma mozliwosci walki z tym
    problemem (bo np. wie o ktorego usera chodzi), w odroznieniu od
    operatorow serwerow SMTP, ktorzy jedyne co moga zrobic, to wycinac takie
    podejrzane adresy globalnie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 285. Data: 2009-12-03 19:35:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    crazy bejbi <t...@n...ma> writes:

    > Podejrzewam, że w wielu systemach hostingowych typu DirectAdmin czy
    > Plesk również nie ma takich opcji. Zatem tylko część serwerów będzie
    > miało poprawnie zaimplementowany port 587. A część zrobi faktycznie
    > dziurę przez przerzucenie przyjmowania zwykłego ruchu smtp na port 587
    > co wykorzystają wirusy :)

    Ale to bedzie ich problem, nie beda mogli tego przerzucic na SMTP
    odbiorcow.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 286. Data: 2009-12-03 19:48:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net> writes:

    > Nie sądziłem, że w realiach dużej korporacji i mega procedur uda się
    > coś takiego przeprowadzić w skończonym czasie. Nic, tylko pogratulować.
    > To, że nie rozwiąże to problemu z botnetami, to już inna sprawa.

    Ale je przynajmniej bardzo ograniczy, a pozostalosc moze da sie
    rozwiazac innymi metodami.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 287. Data: 2009-12-03 19:50:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org> writes:

    > No i co z tego? Co ma do tego TPSA?
    >
    > Ma Ci umożliwić transmisję IP do sieci internet cytując Twoje słowa.
    >
    > Gówno ich powinno obchodzić, że powrotny pakiet pójdzie gdzie indziej.

    Nawet tego nie wiemy, przeciez mozna miec kilka roznych linkow.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 288. Data: 2009-12-03 20:28:32
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 01 Dec 2009 19:47:13 +0100, kanold napisał(a):
    > polecam zatelnetowac na serwery home na 587, ciekawie tam maja, czy to
    > tylko ja mam takie szczescie...?

    Home to zawsze był dziwny - przynajmniej swego czasu autoryzacja SMTP była
    opcją... Nie wiem co za dziwne pobudki ich skłoniły do tak absurdalnego
    posunięcia, ale cóż - ich sprawa...

    A co do exima i submission - całe 4 linijki:

    local_interfaces = 0.0.0.0.25 : 0.0.0.0.587

    i w acl_check_mail:

    deny condition = ${if eq{$interface_port}{587}}
    !authenticated = *
    message = Wymagane uwierzytelnienie SMTP / SMTP authentication required

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 289. Data: 2009-12-03 20:48:39
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 1 Dec 2009 18:15:17 +0000 (UTC), Wojciech Puchar napisał(a):
    > Jedno i drugie nie przeszkadza większości ludzi. Niektórym jednak tak.
    > Poza tym - TP daje ludziom możliwość zerwania umowy co może byćp przydatne
    > dla każdego, nawet jeśli ta sprawa z portem 25 go nie obchodzi.

    E, chyba jednak nie bardzo: "W przypadku braku akceptacji wprowadzonych
    przez Telekomunikację Polska zmian, klientom przysługuje prawo wypowiedzenia
    zawartej umowy .W przypadku wypowiedzenia umowy przed upływem okresu jej
    obowiązywania Telekomunikacji Polskiej przysługuje roszczenie
    odszkodowawcze, a także uprawnienie do żądania zwrotu ulgi przyznanej w
    związku z zawarciem umowy."

    Czyli takie wypowiedzenie niczym się nie różni od wypowiedzenia "bo tak".

    Zresztą - jak kogoś ten zablokowany port 25 boli to albo jest spamerem albo
    ma nierówno pod sufitem :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 290. Data: 2009-12-03 20:57:01
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 2 Dec 2009 07:15:03 +0000 (UTC), Wojciech Puchar napisał(a):
    > Bo mam inne zdanie? Tyle że ja swoje uzasadniam.

    Bo piszesz głupoty. TPSA w żaden sposób nie uniemożliwiła swoim klientom
    wysyłania poczty - jedyne co zrobiła to przywaliła spamerom. Wprowadziła
    optymalne rozwiązanie problemu spamu wysyłanego prez zombiaków.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944