  • Data: 2008-10-25 21:30:21
    Temat: Re: TPSA nullroutuje nie swoje IP
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Zapala wrote:

    > Nasuwa się pytanie, czemu LeaseWeb się nimi skutecznie nie zajął.

    Jak masz kilkanaście tysięcy maszyn, z których wiele ma różnych
    właścicieli, którzy jeszcze nie są bezpośrednio klientami, bo obsługuje
    się wielu resellerów, to ciężko skutecznie zadbać o każdy incydent.
    Zresztą najczęściej sami nullroutujemy w naszej sieci podejrzane IP do
    czasu wyjaśnienia, więc nawet nie zauważamy wtedy ewentualnej blokady u
    innych operatorów.
    Natomiast niepokoją mnie wszelkiego rodzaju automatyczne skrypty, które
    wykrywają serwery botnetów i je automatycznie blokują. Jak wiadomo
    algorytmy nie są doskonałe, a potem odkręcanie blokady jest skomplikowane.
    Mieliśmy przypadek, że Telecom Italia zablokował jakiś IP. I to nie z
    powodu ddos/botnet/cokolwiek, tylko że tam sąd wydał jakiś wyrok
    nakazujący blokowanie czegoś, a ktoś przygotowujący listę hostów do
    zablokowania się walnął (literówka?) i zablokował nie ten IP. Wiecie,
    jak ciężko odkręca się takie przypadki?
    Innym razem jakaś sieć zablokowała cały prefiks naszego klienta. Ładnie
    odpisali, że nie mają pojęcia, dlaczego jest zablokowany, ale że blokady
    nie ściągną, bo jak ktoś ją założył, to widocznie jest potrzebna.

    Jak masz jakieś konkretne przypadki działań niezgodnych z holenderskim
    prawem, o których zgłoszenia zostały zignorowane przez firmę, to daj
    znać. Pornografia dziecięca znika błyskawicznie, ale trudno blokować
    klienta, za to że jego maszyna być może wysłała dwa pakiety w świat.

    --
    Grzegorz Janoszka