  • Data: 2008-11-02 18:37:53
    Temat: Re: TPSA nullroutuje nie swoje IP
    Od: "xarafaxz@[TNIJTA]gmail.com" <xarafaxz@_TNIJTA_gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Kulas wrote:

    > Nurtuje mnie jedna kwestia. TP nadaje dość licznej grupie swoich klientów
    > dynamiczne IP. Z tych dynamicznych IP łączą się m.in. abuserzy, którzy
    > rozrabiają na IRC. Admini serwerów IRC dwoją się i troją, by ich wycinać,
    > ale to jak rzucanie się z motyką na słońce. Zamiast wyciąć całą neostradę,
    > zaciskają zęby i obsługują każdy incydent indywidualnie i doraźnie, bo nie
    > chcą wylewać dziecka z kąpielą. W ramach podziękowań TP nullroutuje IP
    > serwerów ircd[*1], bo przecież to one są źródłem dzikich botnetów, a nie
> [...]

    Nie mam pojęcia czy TPSA kierowało to samo co mną, ale nadaje userom
    dynamiczne ip z prostego powodu: zużycie. Przykładowo mając 2k adresów
    mogę, śpiąc spokojnie, podpiąć do nich 3k userów. W praktyce jeszcze dużo
    więcej, ale to nie istotne. Oczywiście jak ktoś koniecznie chce stałe bo ą
    ę itd , można się dogadać. Tak czy siak rozdawanie statycznych IP
    _użytkownikom domowym_ uważam za marnotrawstwo, w IPv6 można ale... Aha i
    co do blokowania abuserów po adresie IP, RBL-i itp, to uważam że jest to
    _zawsze_ złe, od tego służy abuse czy CERT, zależy co kto ma.