  • Data: 2008-11-03 07:29:12
    Temat: Re: TPSA nullroutuje nie swoje IP
    Od: Marcin Kulas <0...@...jabbed.org> szukaj wiadomości tego autora

    xarafaxz@[tnij_ta]gmail.com wrote:

    > ostatnio mam problemy z firmą trend micro, która umieściła mi 1 adres na
    > rbl (jeszcze w 2006, bo był tam nat dla userów, teraz jest firmowa poczta,
    > od lat adres jest czysty) a niektóre osoby muszą wysyłać maile do
    > instytucji, które z oprogramowania tej, niepoważnej, firmy korzystają.

    Lepiej, że zablokowali tylko 1 IP, a nie całą klasę. A odblokować powinni
    po rozmowie, to inna sprawa.

    > Co do zgłoszeń CERT to narazie można powiedzieć że się bardzo nudzę.
    > Ostatnie miałem podczas akcji "Simone". Pewnie to zasługa tego że ze
    > spambotami w swojej sieci walcze sam. Oczywiście za pomocą automatów jak
    > najbardziej. Różnica jest taka że ja zawsze wiem kogo zbanuje, a dla ciebie
    > to będzie tylko adres IP za którym po 2h, albo nawet w tej chwili jeżeli to
    > NAT, może się kryć niewinna osoba.

    Ja banuję tymczasowo, więc jeśli źródło problemu ustanie, wpis zniknie.
    Wyjątkiem są grubsze incydenty kalibru DoS-a. Takich wycinam po wieki,
    a jeśli widzę, że IP dynamiczne, na podłodze ląduje cała pula ISP,
    jeśli ten nie raczy odpowiedzieć i zareagować, a jest bardziej egzotyczny.

    > Myślę że powinno powstać ujednolicone prawo i procedury postępowania ze
    > zgłoszeniami.

    Problem w tym, że Internet to naczynia połączone obejmujące cały świat
    i nie wierzę w to, że za mojego pokolenia uda się stworzyć międzynarodowy
    system prawny radzący sobie z nadużyciami w sieci. Nic nie ucieszyłoby
    mnie bardziej niż prawne pozbawienie sieci lub kończyn spamerów z Afryki
    lub innych zakątków, którzy są w tej chwili w moim odczuciu bezkarni.
    Dużo prościej i szybciej jest reagować samemu, byle nie tak bezsensownie,
    jak to tydzień temu zrobiła TP, profanując mechanizm blackholingu.

    --
    [ Marcin Kulas jid: h...@j...org ]
    [ "Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]