  • 390. Data: 2004-02-18 12:39:19
    Temat: Re: TPNET - POL34
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 17 luty 2004 roku,
    kiedy to f...@i...pl posłał(a) w świat wiadomość
    <P...@i...pl>

    > A wez sie tak moze uczep kogos innego OK ?

    A ceny ICPNetu nie poleciały ostatnio mocno w dół?

    Ja wam tu reklamę niskich cen robię... :-)

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 392. Data: 2004-02-18 13:02:28
    Od: Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl>

    gtk@adm wrote on 2004-02-17 21:03:

    > Klient ktory swoje uslugi oferuja na laczu nalezacym do manu chce zeby
    > dotep do niego mieli uzytkownicy neostrady, sdi, ppp i inni klienci
    > tpnetu. Jezeli man tego nie zapewni to ten klient skorzysta z oferty
    > innej firmy, albo jego serwis z racji malej ilosci odwiedzin przestanie
    > istaniec. Man jezeli nie przez tpnet bezposrednio to przez innego
    > operatora do tych wszystkich koncowych userow dostep umozliwic musi.

    Ależ ten klient ma taki dostęp. Tylko że operator tego klienta nie musi
    płacić za ten dostęp tepsie - bo po co, skoro np. płacić Telii taniej i
    lepiej? ;->

    Pisząc, że operator ma za zadanie zapewniać jak najlepsze parametry
    działania swoim klientom nie pytaj się, co many robią dla swoich
    klientów z contentem. Zapytaj się co tepsa zrobiła dla swoich klientów,
    którzy do tego contentu chcą mieć dobry dostęp.

    --
    * Maciej Wierzbicki * At paranoia's poison door *
    * VOO1-RIPE VOO1-6BONE *

  • 393. Data: 2004-02-18 13:22:32
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 17 Feb 2004 21:20:18 +0100, w <i...@v...pl>, Janusz -
    Vahanara <v...@o...gapp.pl> napisał(-a):

    > Nastał nam piękny 17 luty 2004 roku,
    > kiedy to Adam Paluch posłał(a) w świat wiadomość
    > <c0tsfj$164b$1@news2.ipartners.pl>

    > Advocatus Diaboli do usług. :-)
    > BTW, dziękuję za uznanie. Miło być chwalonym. ;-)

    Jasne, zaraz zostaniesz Jakubowską TPSA :D.
    Nie zauważyłeś do tej pory, że po prostu pierd****. Na początku byłeś zabawny,
    teraz już nudzisz.

  • 394. Data: 2004-02-18 13:34:16
    Od: Andrzej Bobyk <A...@m...lublin.pl>

    Pierwszy sukces, wynikający ze wspólnego i solidarnego działania MAN-ów:

    Właśnie po naszej korespondencji z TPSA został odblokowany nasz AS EDU (LubMAN).
    Proszę o sprawdzenie i informacje, jeśli ktoś zauważy, że nadal coś jest nie
    tak. Brak informacji z TPSA potwierdzajacej winę po ich stronie. O AS-ie COM
    kompletna cisza, czyli po staremu.

    Pozdrawiam,
    --
    Andrzej Bobyk, LubMAN UMCS, http://www.lubman.pl
    Pl. M. Curie-Skłodowskiej 1, 20-031 Lublin, Poland

  • 395. Data: 2004-02-18 13:42:55
    Od: Marcin Jurczuk <s...@s...eu.org.usunto>

    ,

    > Chodzi o bezpieczenstwo. Jak przyjdzie Twoj dobry kolega z laptopem,
    > podlaczy sie do Twojego gniazdka, wlamie sie do LOTu, pozmienia rozklad
    > lotow, slowem narozrabia, to kablowka musi o tym wiedziec.
    > Po numerze MACowym moze przynajmniej okreslic
    > komputer, z ktorego ktos w danej godzinie sie laczyl.
    Wystarczy wskazanie mieszkania gdze to się działo - reszta w staraniach
    właściciela aby okazać kto i co :)

    > Poza tym pewnie MAC sluzy kablowce do podania odpowiedniego numeru IP.
    > Jesli daje stal/y nr IP, to uzywajac MACa moze zapewnic, ze sasiad
    > nie podkradnie komus IP.
    Owszem i wówczas się stosuje stały MAC

    > Inna sprawa, ze nr MAC mozna zmienic i dziwne, ze kablowka nie pozwala
    > okreslic kilku numerow MACowych przypisanych do danego gniazka (choc
    > pewnie nie przypisuja ich do gniazdek, a jedynie do numerow IP).
    Uswtawia się liczbę CPE (MAC ADDRESóW) ktore modem przepuści i to się
    ustawia w konfiguracji modemu.

    --
    Regards M.J.

  • 396. Data: 2004-02-18 13:44:48
    Od: Marcin Jurczuk <s...@s...eu.org.usunto>

    On Wed, 18 Feb 2004 11:47:25 +0000, Grzegorz Janoszka wrote:

    > Statystyka. 5 komputerów zawsze jest włączonych dłużej i ssie więcej niż
    > jeden komputer na takim samym paśmie.
    Czekałem na ten post - to jest JEDYNY powód praktycznie dla jakiego się
    blokuje liczbę CPE na modemie :)
    100 osób z kilkoma kompami potrawi generować ruch taki co np 300
    normalnych osób..I dlatego kablówki biorą kase za dodatkowy komp.

    Pozdrawiam.

    --
    Regards M.J.

  • 397. Data: 2004-02-18 13:45:21
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    On Wed, 18 Feb 2004, Andrzej Bobyk wrote:

> [...]
    > Proszę o sprawdzenie i informacje, jeśli ktoś zauważy, że nadal coś jest nie

    Łatwo wysycam ruchem z ftp.lublin.pl czy priam.umcs.lublin.pl całego
    512k iDSL-a, a jeszcze w nocy leciało czasem 300B/s, czasem 5KB/s...

    Ile _lat_ wcześniej mogło być to załatwione?

    > tak. Brak informacji z TPSA potwierdzajacej winę po ich stronie. O AS-ie COM
    > kompletna cisza, czyli po staremu.

    --
    http://rtfm.bsdzine.org/
    http://groups.google.pl/

  • 398. Data: 2004-02-18 13:49:36
    Od: michal <m...@m...poznan.pl>

    On 2/17/2004 9:57 PM, Krzysztof Halasa wrote:

    > Z tym ze zakladamy, ze poprawnie pracujace lacze nie jest wysycone
    > = peering moze znaczaco poprawic RTT (co nie ma wielkiego znaczenia
    > dla wiekszosci zastosowan)

    Wow, kolega sie tu troche zagalopowal - RTT ma ogromne znaczenie dla
    szybkosci transmisji, chociaz moze nie tak wazne dla uzytkownikow
    modemowych czy nawet Neostrady, a raczej dla uzytkownikow laczy
    szerokopasmowych (>10M). Przy 100ms nawet rura gigabitowa nie pomoze ;-)
    Dlatego tak popularne jest sciaganie multi-thread.

    michal

  • 399. Data: 2004-02-18 14:00:10
    Od: jarek <j...@f...address.from.pl>

    Tomasz Paszkowski wrote:

    > option-82 (np: na Catalystach) jezeli piszemy o DHCPie.

    Heh, moj CNR 3.5(3) nie loguje takich informacji pomimo tego, iz sa w
    pakietach don docierajacych (oczywiscie odpowiednie opcje w cnr
    odblokowane) - planuje migracje pod linuxa i linuxowego dhcpd wtedy
    pewnie bedzie sie dalo. Inna sprawa, ze przydzielam adresy ip na stale
    klientom. :)

    Pozdrawiam Jarek

  • 400. Data: 2004-02-18 14:12:00
    Od: Andrzej Bobyk <A...@m...lublin.pl>

    Andrzej Bobyk wrote:

> [...]
    > nadal coś jest nie tak. Brak informacji z TPSA potwierdzajacej winę po
    > ich stronie. O AS-ie COM kompletna cisza, czyli po staremu.

    Oczywiście, podziękowania dla p. Konrada Plicha za pomoc i współpracę. Na serio
    i bez ironii, serdeczne dzieki Panie Konradzie - w tym za "wygrzebanie" postingu
    Andrzeja Resztaka spod stosu niewiele wnoszących komentarzy na pl.internet.polip
    i podjęcie stosownych działań. Żeby jeszcze "warstwa polityczna" zechciała się
    tak szybko dogadać, jak "warstwa IP" ;-)

    Pozdrawiam,