  • 291. Data: 2004-02-17 22:02:56
    Temat: Re: TPNET - POL34
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 17 luty 2004 roku,
    kiedy to jarek posłał(a) w świat wiadomość
    <1...@h...net81.citysat.com.pl>

    > A znasz inny lepszy sposob na identyfikacje klienta i przydzielenie mu
    > ta droga adresu ip czy moze wolisz wolna amerykanke?

    Nie, "wolną rosjankę". Klient, niczym chłop pańszczyźniany, przypisany
    dożywotnio do MAC adresu.

    Zapytaj na 800 102102 jak oni to robią, że nie ma znaczenia MAC adres, a
    klient jest jednoznacznie zidentyfikowany? A nawet IP (pewnie cudem)
    dostaje.

    Technologia z innej galaktyki czy może z Archiwum X?

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 292. Data: 2004-02-17 22:03:01
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 17 luty 2004 roku,
    kiedy to Bartosz Waszak posłał(a) w świat wiadomość
    <c0u0bh$rgp$2@topaz.icpnet.pl>

    > skąd to przekonanie?
    Sporo .icpnet.pl w tym wątku dotyczącym sieci akademickich i TP.

    > PS. Dedykowany kanał do Polpaku przez GTS, którym dysponujemy jest
    > obecnie wysycony w nie więcej niż 75%
    No i...?

  • 293. Data: 2004-02-17 22:03:06
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 17 luty 2004 roku,
    kiedy to Paweł Małachowski posłał(a) w świat wiadomość
    <2...@s...zin.lublin.pl>

    > A teraz wyobraź sobie, jeden z tych kolporterów wyraźnie góruje nad
    > resztą rozmiarami (co sam stwierdzasz w [1]), nazwijmy go Wielki Kiosk,
    > i że zarzuca ceny 2x większe niż mają jego mało znaczący konkurenci,`
    > ponieważ ostatnio postawił dodatkowe n kilokiosków przyczyniając się
    > do upowszechnienia dostępu do prasy w Polsce.
    [ciach]
    Nie rozumiesz, albo udajesz. :-)
    Pani Ogródka żąda, by kiosk płacił za to, że tygodnik będzie leżał na
    półkach w kiosku.

    [ciach]
    > 1. Mamy upowszechnienie? Tak. Pani Gienia jest zadowolona.
    Z punktu widzenia P. Gieni to najważniejszy punkt.
    > 2. Mamy zadowolonego sprzedawcę contentu? To zależy, niektórych tak,
    > niektórych nie. Dla co większych szansa na in plus.
    > 3. Mamy potanienie na rynku _usługi_? No nie.
    > Bo nie ma alternatywy. Bezalternatywność konstruktywna jak kto woli.
    > Pani Gieni p.3. zbytnio nie interesuje, bo lektura ,,Pani Ogródka''
    > w pełni zaspokaja jej potrzeby intelektualne.
    Gdyby nie Wielki Kiosk, to P. Gienia nie miałaby w ogóle dostępu do prasy.
    Wszak Małemu Kioskowi w ogóle nie opłacało się stawiać budki na rynku.

    > ALE dlaczego konkurencja nie potrafiła w ciągu paru lat rozwinąć się
    > tak, by stanowić przeciwwagę dla Wielkiego Kiosku? By ,,Pani Ogródka''
    > na propozycję Wielkiego (wtedy: Średniego) Kiosku 2x wyższej ceny
    Konkurencja skupiła się na budowie kiosków obok gmachów biznesowych i w
    centrach wielkich osiedli.

    > Prywatnie jestem *przekonany*, że gdyby druty na ostatniej mili były
    > wolne, i gdyby kanalizacja teletechniczna była dostępna dla różnych
    > operatorów, to ten problem by nie zaistniał.
    Gdyby babcia Gienia miała Wąsy to czytałaby Poradnik Myśliwski.
    Mamy "radio bez drutów i studzienek" a sieci jak nie powstawały, tak nie
    powstają. Znów się nie opłaca?

    > Ceny byłyby niższe,
    Jak bardzo niskie by były, to można sprawdzić, biorąc do ręki starszy
    cennik np. ICPNetu.
    ROTFL

    > powszechność jeszcze większa
    Powszechny stan nirwany i wiecznej szczęśliwości.

    > [2] Po dziś dzień ludzie są głupi i firmie kablującej osiedle pozwalają
    > na to, by to ona była właścicielem infrastruktury
    A co ty, k..., wiesz o działaniu spółdzielni? :-D

    > Ja to bym proponował, żeby end-user w ogóle nie płacił w takim razie. ;)
    A co, maiłbym, tak, jak to próbowały lobbować portale, do abonamentu
    internetowego doliczać np. 25% na opłacenie tychże bankrutujących portali?

  • 294. Data: 2004-02-17 22:07:03
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@p...na.niusy>

    jarek <j...@f...address.from.pl> napisał(a):

    > A znasz inny lepszy sposob na identyfikacje klienta i przydzielenie mu
    > ta droga adresu ip czy moze wolisz wolna amerykanke?

    PPPoE.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 295. Data: 2004-02-17 22:18:00
    Od: Andrzej Resztak <a...@h...umcs.lublin.pl>

    Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl> wrote:
    : http://www.bs.katowice.pl
    : Opera pokazuje 11 kB/s.

    Bo TPSA nie wszystkich tnie równo. Nam, w Lublinie tnie
    zarówno AS EDI jak COM.

    : I widzisz, w całym tym sporze, TP nie domaga się opłat od uczelnianych
    : bibliotek itp.

    O, dla mnie to nowość, ale w negocjacjach nie uczestniczę
    i nie wiem jakie byly aktualnie propozycje. Niemniej od czerwca
    TPSA jak pisalem tnie ruch EDU kierowany do niej i o zadnej
    propozycji nie slyszalem.

    : Zobacz:
    : "Propozycje ze strony TP S.A. zawierały w szczególności ofertę bezpłatnego
    : wymieniania ruchu z sieciami akademickimi i udostępnienia oddzielnych
    : kanałów dla ruchu komercyjnego tak aby odciążyć łącza dedykowane dla ruchu
    : akademickiego i zapewnić lepszą jakość połączeń z tymi sieciami".

    Widzisz bronisz TPSA, bno chcesz niskich cen i boisz sie,
    ze inaczej beda wysokie. Na krotką metę masz rację,
    ale na dluzszą, niestety nie. Konkurencja zapewni Ci nizsza
    cene niz monopol jednej firmy.
    Rozwoj internetu mozna porownac do telefoni. A tam juz od dawna
    sa, mniej lub bardziej skuteczne, regulacje prawne. Wyobraz sobie,
    ze TPSA ma dominujaca pozycje na rynku telefonicznym w Polsce,
    a na rynek chce wkroczyc nowy operator, Netia lub Dialog.
    I teraz TPSA nie chce polaczyc swojej sieci z nimi i blokuje
    wszystkie rozmowy, ktore nowi operatorzy kieruja przez zagranice.
    I co, kupisz telefon u nowego operatora nie mogac dzwonic do TPSA?
    To nie jest tak, ze ktorys MAN chce slac ruch do TPSA przez zagranice.
    Ale jak TPSA nie chce sie zgodzic na styk bezposredni
    to jaki ma wybor?
    Uwazam, ze sprawy peeringu miedzyoperatorskiego
    powinna regulowac Ustawa, podobnie jak to jest z rynkiem telefonicznym.
    Inna sprawa, ze nasze Ustawy sa dalekie od doskonalosci, tak
    samo jak ich egzekwowanie. I rozsądną Ustawę mozna napisac,
    ale to wymaga wysilku, a pozniej trzeba ją przepchac przez
    proces legislacyjny, wbrew bardzo wpływowemu kapitałowi.
    Moze się znajdzie ktos na tyle zdeterminowany, ze da radę?
    Niestety, nie wierzę.

    : MANy bronią komercji zadekowanej w EDU niczym lwica swoje młode.
    : W efekcie ty tracisz - bo całą rzecz w tym, by notowane na londyńskiej
    : giełdzie "biedne" Allegro i inne podobne firmy zaczęły płacić, a ty byś
    : miał świetny dostęp do swojej biblioteki w ramach darmowej wymiany
    : (edukacyjnego) ruchu.

    MANy po degradacji przez TPSA łącz bezposrednich puscily
    ruch EDU najlepszą trasą jaką mogly, przez zagranicę.
    Nic nie bronily. TASK, po zwróceniu uwagi zdjął nawet
    ograniczenia z ftp.task.edu.pl, ktore musial wczesniej utrzymywac.
    Tzn. co bronią? Oczywiscie, wysylanie ruchu przez zagranice
    jest kiepskim rozwiazaniem, ale jak widzisz wielu osobom
    transfer sie poprawil. A darmowa oferta? Nie wiem, ja o takiej
    nie slyszalem, ale jesli byla i zostala odrzucona to moglem
    nie slyszec. Z tym, ze bardzo bym sie zdziwil, gdyby tak bylo.
    Raczej odwrotnie. Od roku ruch EDU z Lublina idzie przez łącze
    zagraniczne, bo oferta TPSA była zbyt droga. Od czerwca TPSA
    ten ruch bardzo mocno limituje.

    Pozdrawiam,
    Andrzej Resztak

  • 296. Data: 2004-02-17 22:18:35
    Od: RusH <r...@p...pdi.net>

    Marcin Jurczuk <s...@s...eu.org.usunto> wrote :

    > Ty chyba naprawdę nie wiesz o czym mówisz.

    raczej ty

    > Jak masz starą instalację to masz do wymiany kable, wzmacniacze na
    > te z kanałem zwrotnym - czyli _BUDUJESZ_ nową sieć w starych
    > szafkach i dziurach.

    ok, u mnie jest szafka z takim wlasnie wzmacniaczem od 3 lat ...i od 3
    lat Aster mowi "po wakacjach" :). Nagle po wakacjach przeczytalem na
    rachunku Astera "UWAGA - bedziemy panstwa podlaczac do internetu" ...
    obudzili sie tego samego dnia gdy TPsa oglosila "testowanie NEO za
    1zl". Zgadnij co - dalej w piwnicy wisi szafka Astera z kanalem
    zwrotnym i NADAL Aster mowi "po wakacjach".

    Pozdrawiam.
    --
    RusH //
    http://pulse.pdi.net/~rush/qv30/

  • 297. Data: 2004-02-17 22:22:39
    Od: "gtk@adm" <x...@g...pl>

    Dnia 2004-02-17 22:40,Użytkownik Robert Święcki napisał:

    > Użytkownicy płacą tepsie za neostradę abonament. Teoretycznie tepsa
    > powinna płacić dostawcom treści ale nie ma takiej tradycji, no i to chyba
    > niezła ironia losu, by akurat tepsie płacili wszyscy dookoła..

    dostawca contentu zarobi na kliencie, ktory go odwiedzi a potem dostanie
    kase od operatora za tego samego uzytkownika.
    Tanszy hosting, konta pocztowe dla nielicznych, abomament za usluge dla
    wszystkich wyzszy. Super

    > userzy

    za dostep, koszty sprzetu, utrzymanie uslugi

    > dostawcy treści

    tresc bez uzytkownikow mozna zrobic dla siebie, co portalom po tresci
    jak nikt nie moglby jej obejrzec ?

    > sieci, których tepsa ruch tranzytuje

    A dlaczego ma to robic bezplatnie, dostawcy infrastrukture daja gratis?

    > właściciele peeringów z polpakiem

    nie ma przymusu posiadania lacznasci z siecia tpnet

    > dobrze, że tepsie nie płaci telia i opentransit.

    porownujesz swiatowy internet z manem? Telia, OT swiadczy usluge tranzytu.

    Carlos

  • 298. Data: 2004-02-17 22:33:45
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 17 luty 2004 roku,
    kiedy to RusH posłał(a) w świat wiadomość
    <X...@1...110.122.80>

> [...]
    > 1zl". Zgadnij co - dalej w piwnicy wisi szafka Astera z kanalem
    > zwrotnym i NADAL Aster mowi "po wakacjach".

    Ot, puenta do całej dyskusji o "zdrowej, acz ciemiężonej, konkurencji" i
    złej Babie Jadze z TP.

  • 299. Data: 2004-02-17 22:33:46
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 17 luty 2004 roku,
    kiedy to f...@i...pl posłał(a) w świat wiadomość
    <P...@i...pl>

    > I ponownie polecam Ci weryfikowac dane przed pisaniem.
    > Jest wrecz odwrotnie do tego co napisales.

    Zobaczę roczne wyniki finansowe, to możemy wrócić do rozmowy.

    Albo choć wasze forum, na którym wypowiadają się abonenci na temat
    działania sieci.

  • 300. Data: 2004-02-17 22:33:46
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 17 luty 2004 roku,
    kiedy to f...@i...pl posłał(a) w świat wiadomość
    <P...@i...pl>

    > Czlowieku opanuj sie. Jak chcesz podawac przyklady, to uprzednio
    > zweryfikuj swoja wiedze na dany temat.
    > -ICP nie ma bezposredniogo styku z TPSA.
    > -ICP ma dedykowany kanal do TPSA poprzez siec InternetPartners
    Dziękuję za uświadomienie.
    http://icp.icpnet.pl/lacza.php
    Na w/w schemacie widzę to inaczej.

    > -lacze to jest obecnie wykorzystane w godzinach szczytu
    > na poziomie nie wiekszym niz 60%.
    A tych statystyk to już nie znalazłem.