    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Date: Thu, 08 Jan 2009 03:28:28 +0100
    <2...@c...fuw.edu.pl> <gjds3q$gci$2@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <m...@m...localdomain>
    <gjjlg7$rii$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <m...@m...localdomain>
    <gjl9j8$fmp$2@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <m...@m...localdomain>
    <gjvj2k$cq6$2@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <m...@m...localdomain>
    <gk0kf2$2vt$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <m...@m...localdomain>
    <a...@e...infamis.org>
    <m...@m...localdomain>
    <a...@e...infamis.org>
    <m...@m...localdomain>
    <a...@e...infamis.org>

    Andrzej Karpinski <k...@j...zechcesz.to.znajdziesz> writes:

    > Swiat bylby idealny, gdybys mial racje.

    Przeceniasz mnie z cala pewnoscia.

    Rozejrzyj sie - swiat nie jest idealny :-)

    > Niestety ilestamset tysiecy
    > Jasiow nie ma nawet pojecia, ze rozsyla spam i w jaki sposob. I
    > obawiam sie, ze to sie nie zmieni, a nawet smiem twierdzic, ze bedzie
    > gorzej.

    Ale to jest ich problem, a nie wszystkich oprocz nich. Takie zycie,
    kazdy czasem musi zrobic za frajera.

    > Zaloz sobie, ze przecietny Jas ma 14 lat, ojciec mu kupil komputer w
    > Mediamarkt, kupil zstaw instalacyjny Neo w tym samym miejscu, zdrapal
    > zdrapke czy co tam sie teraz zdrapuje, 2 dni pozniej mial laptopa z
    > Internetem w domu. Zgadnij jaka jest wiedza Jasia na temat
    > antywirusow, trojanow czy.. IRCa. Jasiu nawet nie ma pojecia ze cos
    > nainstalowal, bo mu sie nainstalowalo samo jak ogladal gole panienki
    > pod nieobecnosc ojca :P

    No i powinien sie troche zdziwic, a potem moze doksztalcic, gdy TPSA
    albo inny operator by go po chwili wycial, przy pierwszym dostepie do
    czegokolwiek na porcie 80 wyswietlajac mu piekna strone WWW z tym,
    jaki to Internet jest zly i jak mozna z tym zyc.

    > Podobnych przypadkow prosze sobie wymyslec kilkaset tysiecy, to stanie
    > sie jasne dlaczego TP jest w czolowce spamerow, oraz z jakiego powodu
    > postanowiono cos z tym zrobic.

    Alez ja nie mam co do tego watpliwosci. Problem jest tylko z tym
    "cos".

    > Zamiast krzyczec powiedz co i jak poprawic, zarowno w sieci TP, jak i
    > w serwisach ktore z jakiegos powodu sie zablokowaly wpadajac na
    > liste.

    Przeciez ja nie krzycze, tylko juz kilka razy przynajmniej napisalem :-)
    Trzeba blokowac boty. Nie Jasiow, bo to nie oni rozsylaja spam, i nie
    serwery czegokolwiek, bo to takze nie one, tylko boty. BTW: tylko
    Jasiowie sa w stanie zlikwidowac boty w swoich komputerach.

    Moze jakas kolorowa karteczka wraz z faktura (dla wszystkich klientow,
    nie tylko tych zarazonych) takze pomoglaby w tym problemie? To taka
    prosta, nieinwazyjna metoda.

    I bardzo powaznie zastanowilbym sie nad wycieciem wychodzacych SMTP
    (na DSLAMach czy gdzie TPSA wycina inne porty). Tu tez pewnie jakies
    informacje na karteczce z faktura by sie przydaly, oraz omowienie
    problemu z wlascicielami serwerow z kontami pocztowymi dla neostrad
    itp, ktore jeszcze nie uzywaja portu 587 (dodanie tej uslugi jest
    zwykle ekstremalnie proste).
    --
    Krzysztof Halasa