    From: LoN1929 <b...@t...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Date: Wed, 7 Jan 2009 12:15:58 -0800 (PST)

    Witam, zaglądam tu, bo Nasz serwer leży od Świąt. Do tej pory nie
    otrzymaliśmy dowodów na Nasze szkodliwe działanie. Rozumiem, że TP
    chce bronić sieć przed problemami, ale to jest przegięcie. Rozumiem,
    że blokowanie ip to hobby, a jakakolwiek informacja o blokadzie gdzie
    jest?
    Rozumiem, że system został wdrożony z bomby, nikt z błękitnego
    numerku, czy nerwostrady nic nie wiedział. BA! Jeden z sympatycznych
    pomocników użytkownika, zaklinał się, że telekomunikacja nie ma
    możliwości blokowania IP :D Oczywiście nikt nie liczył, ze ktoś będzie
    wyjaśniać dlaczego Nas zablokowano, bo i po co? Zupełnym przypadkiem
    natrafiłem na Art. z dziennika internautów. I olśnienie... może
    chodzić o IRC? No trudno, IRC wyłączyliśmy. Ponoć co 24 godziny jest
    sprawdzane IP czy dalej jest niebezpieczne. No i od tygodnia nic się
    nie zmieniło.

    Weryfikacja IP score (punktacjia zagrożenia, stosowana skala to
    0-100)
    > odbywa
    > się na podstawie poziomu zagrożenia z danego adresu. W przypadku IP
    > 89.171.59.5 score od 29.12.2008 r. do 05.01.2009 r. wysnosi 51 i nie
    > zmienia
    > się. W związku z pwyższym blackholing zostanie utrzymany.
    > Aktualnie nie widzimy możliwości stałego odblokowania IP, gdyż powinno
    > nastąpić z braku agresywnych dzialań prowadzonych z danego IP.
    > Z poważaniem,
    > Zespół TP CERT

    Sieć w której stoi serwer ma w nagrodę zablokowany zakres ip. Nasz
    serwer ma otwarte dwa porty ;) 80 i MySQL ALE dalej stanowimy
    zagrożenie dla Telekomunikacji. mamy 51 punktów. Wychodzi po 25,5 na
    jeden port.

    Skąd to się bierze? Gdzie jest opisany sposób wyznaczania tej
    punktacji? Jak ja zmniejszyć? Nie ma żadnej informacji. Brak dowodów
    na szkodzenie sieci TP. Trzeba ja zmniejszyć, tylko jak? Ograniczyć
    ruch na stronie, zrezygnować z MySQL? Chyba jedynie wyłączyć serwer :)

    Niestety, zespół CERTów nie może udzielić nam żadnych konkretnych
    informacji. Chciałem zapytać oficjalnie, czy może zwyczajowo
    blokujecie nasz Serwer, bo Kibice Arki stanowią zagrożenie dla Sieci
    TP? To jedyny "logiczny" wniosek z tej sytuacji. Bo jeśli tak, to
    punktacja, po tej akcji wzrośnie ponad górna granicę ;)

    Pozdrawiam

    LoN

    http://arkowcy.pl - Oficjalny serwis Kibiców Gdyńskiej Arki!