  • 21. Data: 2004-01-27 18:33:04
    Temat: Re: TP SA zmniejszyła dostępność do sieci uniwersyteckich (Gazeta Wyborcza)
    Od: Krzysztof 'Iwan' Waszkiewicz <i...@i...pw.edu.pl>

    W artykule <bv6909$qrf$1@inews.gazeta.pl> gtk@adm napisał(a):

    > Man powinien miec ruch komercyjny oddzielony od niekomercyjnego. Obawiam
    > sie ze ruch zapychajacy styki tpnet <-> man malo ma wspolnego z zasobami
    > uczelni.

    no to czemu piszesz o tych ftpach ;-) ?

    > Nie moze byc sytuacji ze man nie placi za styk z tpnetem a inne frmy
    > konkurencyjne obecne w miastach w ktorych dziala man placa.
    > Nie moze byc tez sytuacji w ktorej moglbym wziac od tepsy lacze stm4,
    > celem postawienia na nim uslug, ruch bylby w przewazajacej czesci od
    > mnie. Czyli podobnie jak teraz na styku tpnet-pozman. Za lacze
    > przestalbym placic zaczelaby mi placic tepsa, zloty interes.

    ja nie chce zeby placila TP komukolwiek placila - ja nie chce zeby wyciagala
    reke po kase

    > A moze ktos w manach uprawia prywate i odsprzedaje to czego nie powinien
    > (pasmo dla edu)?

    jakies przeslanki zeby tak sadzic?

    > Przeciez sobie tego nie wymyslilem.

    ja wiem jak jest na PW - wszystko za NATem a na serwerze na wydziale nic nie
    powiesisz - nie wiem jak do tego podchodza inne uczelnie - ale o ftpach z
    filmami itp slyszalem tylko od Ciebie

    > P.S. na grupach pisze prywatnie

    nie mowie, ze nie ;-)

    /Krzysztof Waszkiewicz/ <i...@e...pl> http://www.eu07.pl
    Co bych tak o EU07 řekl? Jedná se opravdu o nejrealističtější
    vlakový simulátor jaký můžete na PC vidět.
    *T.C.I.O.P.S* - _Tniemy_ cytaty i odpowiadamy /pod/ *spodem*.

  • 22. Data: 2004-01-27 18:37:11
    Od: Wiesiek <s...@o...pl>

    On Tue, 27 Jan 2004 18:06:11 +0100, Krzysztof 'Iwan' Waszkiewicz
    <i...@i...pw.edu.pl> wrote:

    >modemowcow wystarczy zaledwie dla jednego abonenta Neo. TPSA bierze kase
    >od abonentow Neo, no i jeszcze wymaga by MANy sie do interesu dorzucily.
    >
    >Ruch komercyjny mozecie ciac - ale lapy od edu. Many maja wydzielone lacza
    >na komerche, a spadek przepustowosci mozna zauwazyc na laczach edu. Wiec
    >Ci ktorzy mowia, ze ruch edu zostaje na starych zasadach mijaja sie z
    >prawda.
    Ja tylko tego sie doczepie.. kwestia idzie o kwote jaka tpsa
    zaproponowalo. 3500 kosztuje 2Mbps (polpak) z cirem 128 i bgp4.
    Tymczasem tutaj padla oferta na 2000 za 1Mbps.
    Przy czym to styk operatorski wiec tu jak najbardziej bgp byc musi.
    Jak dla mnie to kwota jest solidnie zawyzona..

    Wogole jak sie bierze lacze od innych to od razu sie pytaja:
    czy chce pan na polske (tpsa), czy tylko na swiat ?
    Jak sie chce full na polske to cena jest ciekawa.

    Tepsie nigdy nie zalezalo i nie bedzie zalezec zeby poprawic styki z
    innymi. Wrecz przeciwnie. Zwalaja zawsze wine na innych

    co do EDU.. nie zawsze tak jest jak mowisz. Niekiedy MAN oferuje lacze
    jakies firmie a ona podlacza. I wcale sie nie dziwie.. MANy maja siec
    na swiatlowodach solidnie zrobionych. Nie to co tepsa miedz i ... brak
    warunkow technicznych.
    Mozna tak debatowac przez n postow, a wina jest posrodku...
    Nie zawsze jest tak ze MAN wykorzystuje lacze do celow EDU, a tepsa
    ... jak zwykle .. chce zagarnac nieswoje pieniadze.

    Z mojej strony EOT.

    --
    Wiesiek

  • 23. Data: 2004-01-27 20:18:44
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl>

    Uzytkownik: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl> napisal:

> [...]
    > doskonale cementuje tepsiarską butę.
    >
    > Zainstniała sytuacja bardzo obnaża miernotę sfer decyzyjnych w naszych
    > gremiach naukowych: dostać za ciężkie pieniądze superenowoczesny
    > sprzęt na skalę światową, wyjechać sobie na sponsorowane wakacje i
    > mieć wszystko w nosie. TPSA właśnie na to czekała, trafiła w idealny
    > moment.
    >
    > Grunt to pielęgnować swoje stopnie naukowe, traktować kluczowych
    > klientów, jak studenciny, brać nagrody, zasiadać w najrozmaitszych
    > gremiach (za odp. wynagrodzenie) i popadać w samozachwyt, jacy to

    Wiecie co. Wydaje mi się, że najbardziej sensownym rozwiązaniem byłoby
    ustalić jaki ruch generuje dany operator. Bo jeżeli TP S.A. generuje większy
    ruch ze swojej sieci do POZMAN'u to ona powinna płacić. A jeżeli jest
    odwrotnie wówczas POZMAN powinien płacić.
    Pamiętam czasy kiedy TP S.A. postąpiła w taki sposób z TKTelekomem który
    wpuszczał ruch do TP S.A. przez Telie. Też ich przychlastali. I tak TP S.A.
    będzie robiła. Nie ma wyjścia. Dzisiaj POZMAN a jutro następni. Więc niech
    już zaczną myśleć Ci co nie płacą TP S.A. za wymianę Ruchu. Ino patrzeć jak
    TP S.A. przytnie ruch w WIX i zażąda opłat od każdego z osobna. W końcu
    robią takie zagrywki, że wszystkiego można się po nich spodziewać. Jedyne co
    pozostaje to wyjść na barykady. Nic innego z monopolistą się nie zrobi
    chyba, że nowo wybrane władze raz na zawsze utną ten proceder, który dla
    mnie jest nieuczciwy. A może tak zapytać Pana Prezydenta co o tym sądzi ?

    --

    Jaroslaw Druzbinski
    art. 54 Konstytucji RP "Kazdemu zapewnia sie wolnosc wyrazania

  • 24. Data: 2004-01-27 20:21:47
    Od: mlopaci <m...@n...net>

    > Panie (są tu?) i panowie. O czym my tu mówimy?
    > Powszechny, masowy, ogólnodostępny Internet w Polsce to Neostrada (i SDI).
    > Konkurencji nie ma i nie zanosi się, by miała szybko powstać - to jest
    > smutne i niepokojące jednocześnie, iż muszę przyznać, ze ile by się na tę
    > Telekomunę nie klęło i narzekało, to i tak jest to jedyna oferta.

    Neostrada i SDI nie beda dostepem do polskiego internetu!!! Beda
    dostepem do tylko conentu z ktorego daje sie wyciagnac co najmniej
    2000zl miesiecznie z megabita strumienia danych. Neostrada bedzie
    dostepem do stron upchanych reklamami. Jesli bedziesz chcial radia lub
    telewizji internetowej to bedziesz musial zmienic providera.

  • 25. Data: 2004-01-27 20:28:53
    Od: w...@i...pl (Bartosz Waszak)

    Jaroslaw Druzbinski <comnet@[nospam.]cn.net.pl> napisał(a):
> [...]
    > TP S.A. przytnie ruch w WIX i zażąda opłat od każdego z osobna. W końcu
    oj z tym WIXem to się kolega chyba troszkę zagalopował... TPSA jedynie
    co może wywalić wszystkich z Pieknej... ale i tak to robi, a
    wix.aster.pl czy GIX IPartners się dobrze ma też poza Piękną.

> [...]
    > mnie jest nieuczciwy. A może tak zapytać Pana Prezydenta co o tym sądzi ?

    Bartosz Waszak <w...@i...pl>
    Network Administrator
    tel: +48 (61) 8861152 fax: +48 (61) 8861155
    Internet Cable Provider Sp. z o.o. (http://www.icpnet.pl/)

  • 26. Data: 2004-01-27 20:29:56
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 27 styczeń 2004 roku,
    kiedy to mlopaci posłał(a) w świat wiadomość
    <bv6h8k$2ck$1@inews.gazeta.pl>

> [...]
    > dostepem do tylko conentu z ktorego daje sie wyciagnac co najmniej
    > 2000zl miesiecznie z megabita strumienia danych. Neostrada bedzie
    Inne łącze będzie automatycznie filtrowało reklamy na Gazecie, Onecie, WP,
    Interii?
    Masz na myśli nowe cechy protokołu IP v.7?

    > Jesli bedziesz chcial radia lub
    > telewizji internetowej to bedziesz musial zmienic providera.
    Zbudź się.
    http://www.shoutcast.com/waradio.phtml?bitratelessth
    an=320
    Radia internetowego słucham w miarę regularnie po kilka godzin dziennie.
    Na Neostradzie działa znakomicie, czego nie mogą powiedzieć abonenci
    osiedlówek i kablówek. Strumień 128kbps u dwudziestu abonentów zabije każdą
    taką sieć.
    Aha, TVP on-line też działa świetnie na Neo, choć (czasem) tylko Plus Minus
    oglądam, bo jak już, to wolę tradycyjny TV.

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 27. Data: 2004-01-27 20:32:16
    Od: futszaK <t...@s...pl>

    On Tue, 27 Jan 2004 21:21:47 +0100, mlopaci <m...@n...net>
    wrote:

> [...]
    >dostepem do stron upchanych reklamami. Jesli bedziesz chcial radia lub
    >telewizji internetowej to bedziesz musial zmienic providera.

    a ten inny provider powie "dla nas klient to minimum małe SDH, poniżej
    to my nie mamy ochoty rozmawiać no i najlepiej jak podciągnie na swój
    koszt łacze do naszego węzła"

    futszaK
    598339018 601061867
    Telefon to wynalazek SZATANA !!!

  • 28. Data: 2004-01-27 20:41:07
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl>

    Uzytkownik: Bartosz Waszak <w...@i...pl> napisal:

    > oj z tym WIXem to się kolega chyba troszkę zagalopował... TPSA jedynie
    > co może wywalić wszystkich z Pieknej... ale i tak to robi, a
    > wix.aster.pl czy GIX IPartners się dobrze ma też poza Piękną.

    No wiesz ja bym nie był taki do końca pewny. Mówiąc to miałem na myśli
    zażądanie dużej kasy od poszczególnych firm wpiętych do WIX za to że
    wymieniają ruch. Zawsze TP S.A. może stwierdzić, że tak naprawdę to maja to
    gdzieś ( i tak nie zwracają na swoich klientów uwagi) i wychlastać wymianę
    ruchu.
    Następny krok to zmiana umowy z operatorami takimi jak ATMAN, że nie mogą
    przez swój styk wpuszczać ruchu od innych (ot taka umowa jednostronna bo TP
    S.A. lubi takie umowy których klient nie może negocjować albo podpisuj albo
    wypad)
    I co wówczas ? Było nie było maja dużo klientów więc im to wisi. Zyski mają
    ludzi wywalają. Kasę trzepią. I mają wszystko gdzieś.
    Ostatnio nawet łącza swoim klientom tną do 1,8 mb/s. Wychodzą z założenia że
    taka jest ich technologia i tak ma być. To pewnie wielu klientów zauważyło.
    Poza tym wydaje mi się że sztucznie zwiększają opóźnienia dla łącz bez CIR.
    Podsumowując. Robią co chcą i choćbyśmy nie wiem co zrobili to i tak mają to
    gdzieś. Zaczynają o MANU a potem polecą po innych. TO moje zdanie.

  • 29. Data: 2004-01-27 20:48:24
    Temat: Re: TP SA zmniejszyła dostępno?ć do sieci uniwersyteckich (Gazeta Wyborcza)
    Od: futszaK <t...@s...pl>

    On Tue, 27 Jan 2004 21:18:44 +0100, "Jaroslaw Druzbinski"
    <comnet@[nospam.]cn.net.pl> wrote:

    >robią takie zagrywki, że wszystkiego można się po nich spodziewać. Jedyne co
    >pozostaje to wyjść na barykady

    może lepiej zamiast wchodzić na barykady by się ktoś wziął za
    podłaczanie userów ???

    ja od 2 miesięcy czekam na jakąś odpowiedź ze strony TPSA w sprawie
    InternetDSL bo mi się sieć osiedlowa dławi, chętnie bym se zmienił
    dostawce tylko nie za bardzo jest na kogo

    TPSA jest niedobra ale przynajmiej jakieś SDI podłaczyła (po prawie
    roku bojów), ale innych nie ma wcale, jedyne co robią to potrafią
    drzeć ryje i wchodzić na barykady zamiast zakasać rękawy i wiąć się do
    roboty

  • 30. Data: 2004-01-27 20:48:35
    Od: w...@i...pl (Bartosz Waszak)

> [...]
    > gdzieś ( i tak nie zwracają na swoich klientów uwagi) i wychlastać wymianę
    nie mogą czegoś takiego zarządać gdyż nie są żadną stroną w umowach
    peeringowych. Poza tym nie mają żadnego wpływu na wezeł poza tym, że
    jeden z wezłów znajduje się w ich budynku.