  • 11. Data: 2011-07-26 18:41:15
    Temat: Re: Canon 350D ostrosc
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-07-26 15:07, XX YY wrote:
    > Nie pchalbym sie w dokupowanie obiektywow do starego body w nadziei ze
    > bedzie lepiej - bedzie tak samo.
    > Dla wiekszosci zoomow nastawa odleglosci / blad osztrzenia zmienia sie
    > niestety z ogniskowa. Dosyc narzekan uzytkownikow mozna znalezcw
    > sieci na roznego rodzaju forach.

    Bzdura totalna, nie będzie tak samo... Będzie tak samo jak do nowego
    550D doczepi 18-200 ze starego body... Body ma zdecydowanie mniejszy
    wpływ na jakość zdjęcia, niż obiektyw i tu chyba sprawa jest oczywista.
    A więc reasumując, lepiej kupić sobie lepsze szkło do starej puszki, niż
    do nowej puszki dokręcać tą padlinę, którą teraz foci.

  • 12. Data: 2011-07-26 19:49:37
    Od: StaM <k...@y...com>

    On 26 Lip, 20:41, Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> wrote:
> [...]
    > A więc reasumując, lepiej kupić sobie lepsze szkło do starej puszki, niż
    > do nowej puszki dokręcać tą padlinę, którą teraz foci.

    ...tak bylo w czasach analoga.
    StaM

  • 13. Data: 2011-07-26 19:53:51
    Od: StaM <k...@y...com>

> [...]

    > A więc reasumując, lepiej kupić sobie lepsze szkło do starej puszki, niż
    > do nowej puszki dokręcać tą padlinę, którą teraz foci.

    Nawet jednak w czasach analogowych jak zaladowales marny film o
    wyzszym ISO
    to zdjecia koszmarki wychodzily. To samo jest zalezne od matrycy i
    jakosci
    elektroniki.

  • 14. Data: 2011-07-26 19:58:37
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jul 26, 3:53 pm, StaM <k...@y...com> wrote:

> [...]
    > wyzszym ISO
    > to zdjecia koszmarki wychodzily. To samo jest zalezne od matrycy i

    Myslisz, ze ci uwierzy?

    ----------
    Ziggy Photo - American Professional Photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 15. Data: 2011-07-26 20:02:26
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-26 15:07, XX YY pisze:
    > Nie pchalbym sie w dokupowanie obiektywow do starego body w nadziei ze
    > bedzie lepiej - bedzie tak samo.

    Zawsze musisz mieć inne zdanie, żeby tylko było inne?
    Tu problem jest prosty: niewysokich lotów obiektyw. Tak mają megazoomy.
    Zmiana puszki na taką o wyższej rozdzielczości pokaże tylko jeszcze
    większe mydło.
    Na początek warto wejść np. w 17-55. Nie jest on tani, ale różnica
    będzie olbrzymia. Nie ma też niestety gwarancji, że nie dostaniemy
    błędów przesunięcia płaszczyzny AF (bf/ff), ale tego nie gwarantuje
    żadna puszka bez korekcji.

    --
    pozdrawia Adam
    /dawno nie czytałem niczego dobrego, chyba muszę coś napisać.../

  • 16. Data: 2011-07-26 20:17:47
    Temat: Re: [TECH] Canon 350D ostrosc
    Od: Wojtek <m...@v...pl>

    On 7/25/11 10:08 PM, Wojtek wrote:
    > Witam,
    > Prosze o opinie na temat takiego przypadku:

    Dzieki wszystkim za opinie, przewaza zdanie, ze problem lezy w
    obiektywie i zmiana body pewnie nic nie zmieni.
    szkoda mi tylko troche tego megazooma, zrobilem analize ostatnio
    robionych zdjec wakacyjnych i widze, ze dosyc czesto zdarza nmi sie
    uzywac obydwu zakresow tego zooma. No coz, trzeba bedzie zmienic
    przywyczajenia i zaoparzyc sie w zoom krotszy albo na wakacyjne
    wedrowki kupic aparat bezlustrowy

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 17. Data: 2011-07-26 20:30:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-26 22:17, Wojtek pisze:
> [...]
    > uzywac obydwu zakresow tego zooma. No coz, trzeba bedzie zmienic
    > przywyczajenia i zaoparzyc sie w zoom krotszy albo na wakacyjne wedrowki

    Jeśli Ci zależy na superzoomie (mnie z wygody zależy często), z obecnych
    ''okazji'' - epl1 z 14-150 daje dość dobry obrazek. Większość ujęć z
    setki pierwszych właśnie z tego:
    http://tapety.grejt.pl/

    --
    pozdrawia Adam
    /jedynie skromność ogranicza mój geniusz/

  • 18. Data: 2011-07-26 21:09:28
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-07-26 21:49, StaM wrote:
    > On 26 Lip, 20:41, Olo<alexhawk@usuntentekst_onet.pl> wrote:
    > . Body ma zdecydowanie mniejszy
    >
    > ...tak bylo w czasach analoga.
    > StaM

    tak jest również teraz, jak załadujesz taką sigmę 18-200 np. do 50D to
    mydło będzie tylko bardziej widoczne...

  • 19. Data: 2011-07-26 21:15:39
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-07-26 22:02, Janko Muzykant wrote:
> [...]
    > Tu problem jest prosty: niewysokich lotów obiektyw. Tak mają megazoomy.
    > Zmiana puszki na taką o wyższej rozdzielczości pokaże tylko jeszcze

    spoko, niech dyskutuje, czasami ma trochę racji, w tym przypadku nie
    bardzo :)

> [...]
    > będzie olbrzymia. Nie ma też niestety gwarancji, że nie dostaniemy
    > błędów przesunięcia płaszczyzny AF (bf/ff), ale tego nie gwarantuje

    z tego co widzę to nawet przyzwoite szkło
    http://public.fotki.com/photozone/canon_1755_28/

    co do bf/ff to ma mniejszą szansę (choć oczywiście może wystąpić) niż
    np. z Sigmą

  • 20. Data: 2011-07-27 05:58:48
    Od: Ghosthunter <p...@n...pl>

    Dnia Mon, 25 Jul 2011 22:08:43 +0200, Wojtek napisał(a):

    > Witam,
    > Prosze o opinie na temat takiego przypadku:

    > I jeszcze jedno pytanie: czy 550D jest o wiele lepszym aparatem niz
    > 350D? (zwlaszcze chodzi o nieszczesny AF). Bo rozwazam taki zakup.
    > Zbliza sie dosyc egzotyczny wyjazd i musze miec pewny sprzet

    Jak chcesz mieć lepszy AF rozważ kupno używanego 40D czy 50D. Zawsze to
    półka wyżej a można dobry korpus kupić za przyjemne pieniądze.