-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
ostnews.google.com!o35g2000vbi.googlegroups.com!not-for-mail
From: zbyhoo <z...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: TDM 850 vs B12 S
Date: Fri, 7 Aug 2009 15:44:47 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 168
Message-ID: <1...@o...googlegroups.com>
References: <h597r5$74i$1@inews.gazeta.pl> <h5982e$8dc$1@inews.gazeta.pl>
<h5elvh$qpl$1@news.onet.pl>
<d...@r...googlegroups.com>
<h5gti7$ob6$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 77.113.142.39
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1249685087 21386 127.0.0.1 (7 Aug 2009 22:44:47 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Fri, 7 Aug 2009 22:44:47 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: o35g2000vbi.googlegroups.com; posting-host=77.113.142.39;
posting-account=X4SFwgoAAAA69q729BwiQUibBWMNL67f
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR
1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506.30; InfoPath.2;
.NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729),gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:606968
[ ukryj nagłówki ]On 7 Sie, 11:51, kocyk <k...@Z...pl> wrote:
> Ja, ja tak uwazam.
wolno Ci. I masz sporo racji. Jednak odnoszac heble B12 do TDM 850
(Rychoo pisal o roku ok 2000) to nie ma znaczacych roznic przy
codziennej eksploatacji.
> Znaczy nie rozumiem, co to jest to niewiadomo co? To samo, co w kazdym
> plytkowym motocyklu.
Czyli wiecej niz w srubkowym. A juz na pewno dobrze jest zaopatrzyc
sie w naciskacz szklanek by wyjac plytke. Przy srubkach wystarcza
niewielkie kleszcze badz peseta. Masz srubki - idziesz do garazu i
robisz samodzielnie bez kosztow. Plytek tez nie musisz szukac.
Odwieczny spor - radziej i drozej plytki czy czesciej i sporo taniej
srubki?
> XX tez nie ma. Mnostwo motocykli nie ma. Sa akcesotyjne za normlane
> pieniadze, a i bez mozna sobie poradzic.
Tak, nie ma. Pewnie, ze mozna sobie poradzic podstawiajac klocek,
przetaczajac moto itp tylko po co skoro mozna miec centralke i
smarowac lancuch jak bialy czlowiek? Podkreslam, ze chodzi o codzienna
eksploatacje, o jakiej pisal kolega Rychoo. W takiej brak centralnej
podstawki JEST uciazliwy.
> W zadnym motocyklu nie wyjmuje aku na zime, ale jak sobie przypominam w
> tdmie wyjmowal sie zupelnie zwyczajnie.
Podalem za kumplem, niegdys posiadaczem i uzytkownikiem 4TX. A aku na
zime? Nie kazdy moze miec ogrzewany garaz lub majac nieogrzewany
wymieniac aku gdy padnie. Wole wyjac i sie cieszyc jego dlugim zyciem.
A ty mozesz nawet oleju nie zmieniac jesli Ci sie nie chce
> Zeby zyskac przeswit? Procedura jest taka sama, jak w kazdym
> samochodzie. A sucha miska ma kupe zalet. Np mozna jezdzic bez problemu
> z polowa oleju.
No to jest bez watpienia zaleta :-) Zaraz zaczna jezdzic z polowa
oleju by koszty obnizyc...
W poczciwym olejaku zerkasz w okienko i juz wiesz ile masz. W TDM
sprawdza sie poziom do 30 sek po zatrzymaniu silnika (podane za
tdm.pl) Troche malo jest tego czasu... Przy wymianie trzeba tez
pamietac o poluzowaniu srubki w glowicy, w olejaku nic takiego robic
nie trza. Nie przekonasz mnie, ze uklad smarowania w TDM jest bardziej
przyjazny w codziennej eksploatacji. Na pewno nowoczesniejszy, tylko
po co komu takie zaawansowanie, jesli nie smiga sie w maks.
zlozeniach? Argument przeswitu tez slaby jest na asfalcie, przyznaj...
> > - dokuczliwe w TDM szarpanie lancuchem ponizej 3 krpm, natychmiast
> > trzeba redukowac jak sie zapomni o zmianie biegu.
>
> Dokladnie tak, jak w kazdej fauce. Dokuczliwe to pojecie wzgledne,
> przejedz sie ktmem.
Teraz zrob konkurs co najbardziej szarpie napedem. R4, w tym wypadku
B12 - NIE SZARPIE.
> Nie bardzo rozumiem takie pretensje, ze
> motocykl z silnikiem innym niz r4 nie zachowuje sie jak r4.
Wrazenia z uzytkowania, o ktore pytal kolega Rychoo. Widzisz tu jakies
pretensje? Skoro wolisz silnik wymagajacy czestej redukcji biegu, to
Twoja wola. Ja wybieram cos bardziej przyjaznego. Dodac warto, ze
pulsujacy moment singli czy fauek szybciej wyciaga lancuch. Napiszesz
mi, ze z blota tez szybciej wyciaga?
> > Przy Yamasze B12
> > jedzie jak pedzony elektrycznie,
>
> Wlasnie, ciesze sie ze wspomiales o tej wadzie B12.
j/w. Jedni wola efektowny kop w tylek przy pewnych obrotach, inni
efektywne oddawanie momentu na kolo. Zdaje sie czesto dazy sie do
plaskiego przebiegu krzywej momentu obr - podkreslam znow - w
pojazdach uzytkowych (o takie pytano), nie stricte sportowych
> > ma niesamowity zakres uzytecznych
> > obrotow. Korek czy inna parada to tylko operowanie gazem, żadnego
> > polsprzegla, zadnego szarpania. Na jedynce w korku nawet gazu nie
> > dotykasz a moto rusza plynnie. Sprobuj zrobic to samo w TDM hehe
>
> Tu sie zgodze po raz pierwszy, wtryskowy motocykl wymaga polsprzegla w
> korku.
ufff :-)
> > - spalanie TDM na tym samym poziomie co B12 - przy podobnym stylu
> > jazdy. Kumpla 4TX palila miedzy 5,4 a 6, moj B12 bierze dokladnie tyle
> > samo. Porownaj sobie teraz elastycznosc i osiagi w obu sprzetach. W
> > razie czego (tor?) proste zabiegi i mozesz miec z B12 120 KM. Tylko po
> > co?
>
> A powiedz mi co daja osiagi w turystyce? Bo ja nie wiem. Malo tego,
> obecnie szukam do turystyki motocykla o osiagach tdm, jako zupelnie
> wystarczajacych.
Znow sie zgadzamy. Sam sie zastanawiam po co komu ta pogon za moca?
> > - kazdy B12 ma wskaznik poziomu paliwa + kranik z rezerwa.
>
> Kranik? Mamy 21 wiek.
I coraz wiecej pojazdow, w ktorych nie mozna zarowki w reflektorze
wymienic poza serwisem. Uwazasz, ze to przyjazny uzytkownikowi
kierunek rozwoju?
> Masz komputer. 900 to wtryskowy motocykl.
Bylo wyzej - kolega Rychoo pisal o TDM ok. roku 2000, wiec
zdecydowanie blizej do 850
> > - generalnie obsluga serwisowa B12 to proscizna, w porownaniu do TDM.
> Bzdura, obsluga tdm sprowadza sie do zmiany oleju.
oooo takich sprzetow jeszcze nie wymyslili :-) Szczegolnie jak maja
lancuch w ukladzie napedowym - patrz watek o centralce
> > Chocby wymiana uszczelniaczy zawieszenia - rury widelca rozkrecasz
> > jedna nakretka od dolu i masz obie czesci w reku. W TDM bardzo trudno
> > poradzic sobie bez klucza rurowego do blokowania nakretki wewnatrz
> > lagi. Niby drobiazg, ale jak sobie je wszystkie poskladalem, to juz
> > wiem, ze nie chce TDM. Chociaz tak bardzo podoba mi sie pozycja
> > kierowcy i ogolna uniwersalnosc. I dwa wydechy ;-)
>
> LOL, co ty gadasz! Zawieszenie w b12 sie da tak rozlozyc, bo jest
> PRYMITYWNE jak w gs500. Zaden cartridge nie rozklada sie latwo, bo jest
> zlozony i znacznie lepszy. Pierwszy raz widze zeby ktos z archaicznego
> zawieszenia bez jakiejkolwiek regulacji robil zalete bo sie dobrze
> rozklada, heheh.
> A nawiasem mowiac uszczelniacze wymienia sie bez rozkladania zawieszen.
No coz, odpalam, wsiadam i jade. Typowe codzienne latanie. Jak
wymienialem uszczelniacze to mi sie spodobalo ze tak szybko i latwo.
Chcesz zaawansowane? Kup se, wolno Ci, USD czy co tam. Tylko ile razy
wykorzystasz pelnie jego mozliwosci jezdzac po zwyklych drogach?
Nigdzie nie napisalem o wyzszosci zawiasu B12 nad TDM, tylko o
prostszej jego obsludze. Czytaj ze zrozumieniem. Zreszta ani TDM, ani
B12 nie sluza do zapieprzania po torze, nie czarujmy sie
> Dawno nie czytalem tak tendencyjnego posta, hehe. Faktycznie posiadaczom
> b12 cos sie w glowach robi:) Zapomniales za to wymienic powazniejszych i
> prawdziwych wad tego motocykla.
Swiatla? Soczewka TDM tez nie powala na kolana. Zreszta nie zrobilem
zestawienia wad i zalet, glownie odnioslem sie do zarzutow o wysokich
kosztach obslugi. Dobrze, ze nie ma kar za brak obiektywizmu bobym
mogl oberwac :-)
> I na koniec disclaimer - pisalem wylacznie o tdm900, mimo tematu. A ty o
> ostatnim b12, wiec pasuje.
A widzisz. nie da sie porownywac wprost starego olejaka z gaznikami i
prostym zawieszeniem do TDM 900, a robiles to wiele razy. Kto jest
tendencyjny? Zreszta ostatni B12 mial nadwozie 1.25 wiec chociaz
swiatla juz lepsze. Reszta to faktycznie dalej stary grat :-) Tylko
widac ciagle jest zapotrzebowanie na proste i trwale pojazdy, ktore sa
zwyczajnie tansze w eksploatacji.
Ladnej pogody zycze na weekend :-)
______
zbyhoo
GSF 1200S K1
SHL i MZ TS czekaja - no to se jeszcze poczekaja :-)
Olkusz/Dabrowa Gornicza
Następne wpisy z tego wątku
- 07.08.09 23:47 zbyhoo
- 08.08.09 23:57 Wojciech G.
- 10.08.09 09:09 kocyk
- 10.08.09 09:11 kocyk
- 10.08.09 09:18 kocyk
- 10.08.09 10:25 masti
- 11.08.09 14:33 zbyhoo
- 12.08.09 09:45 kocyk
- 13.08.09 08:41 zbigi
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-18 Warszawa => Frontend Developer (JS, React) <=
- 2025-01-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-18 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-18 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-17 Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- 2025-01-17 Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]