eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleTDM 850 vs B12 SRe: TDM 850 vs B12 S
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
    ostnews.google.com!o35g2000vbi.googlegroups.com!not-for-mail
    From: zbyhoo <z...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: TDM 850 vs B12 S
    Date: Fri, 7 Aug 2009 15:44:47 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 168
    Message-ID: <1...@o...googlegroups.com>
    References: <h597r5$74i$1@inews.gazeta.pl> <h5982e$8dc$1@inews.gazeta.pl>
    <h5elvh$qpl$1@news.onet.pl>
    <d...@r...googlegroups.com>
    <h5gti7$ob6$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77.113.142.39
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1249685087 21386 127.0.0.1 (7 Aug 2009 22:44:47 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Fri, 7 Aug 2009 22:44:47 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: o35g2000vbi.googlegroups.com; posting-host=77.113.142.39;
    posting-account=X4SFwgoAAAA69q729BwiQUibBWMNL67f
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR
    1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506.30; InfoPath.2;
    .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729),gzip(gfe),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:606968
    [ ukryj nagłówki ]

    On 7 Sie, 11:51, kocyk <k...@Z...pl> wrote:
    > Ja, ja tak uwazam.

    wolno Ci. I masz sporo racji. Jednak odnoszac heble B12 do TDM 850
    (Rychoo pisal o roku ok 2000) to nie ma znaczacych roznic przy
    codziennej eksploatacji.

    > Znaczy nie rozumiem, co to jest to niewiadomo co? To samo, co w kazdym
    > plytkowym motocyklu.

    Czyli wiecej niz w srubkowym. A juz na pewno dobrze jest zaopatrzyc
    sie w naciskacz szklanek by wyjac plytke. Przy srubkach wystarcza
    niewielkie kleszcze badz peseta. Masz srubki - idziesz do garazu i
    robisz samodzielnie bez kosztow. Plytek tez nie musisz szukac.
    Odwieczny spor - radziej i drozej plytki czy czesciej i sporo taniej
    srubki?

    > XX tez nie ma. Mnostwo motocykli nie ma. Sa akcesotyjne za normlane
    > pieniadze, a i bez mozna sobie poradzic.

    Tak, nie ma. Pewnie, ze mozna sobie poradzic podstawiajac klocek,
    przetaczajac moto itp tylko po co skoro mozna miec centralke i
    smarowac lancuch jak bialy czlowiek? Podkreslam, ze chodzi o codzienna
    eksploatacje, o jakiej pisal kolega Rychoo. W takiej brak centralnej
    podstawki JEST uciazliwy.

    > W zadnym motocyklu nie wyjmuje aku na zime, ale jak sobie przypominam w
    > tdmie wyjmowal sie zupelnie zwyczajnie.

    Podalem za kumplem, niegdys posiadaczem i uzytkownikiem 4TX. A aku na
    zime? Nie kazdy moze miec ogrzewany garaz lub majac nieogrzewany
    wymieniac aku gdy padnie. Wole wyjac i sie cieszyc jego dlugim zyciem.
    A ty mozesz nawet oleju nie zmieniac jesli Ci sie nie chce

    > Zeby zyskac przeswit? Procedura jest taka sama, jak w kazdym
    > samochodzie. A sucha miska ma kupe zalet. Np mozna jezdzic bez problemu
    > z polowa oleju.

    No to jest bez watpienia zaleta :-) Zaraz zaczna jezdzic z polowa
    oleju by koszty obnizyc...
    W poczciwym olejaku zerkasz w okienko i juz wiesz ile masz. W TDM
    sprawdza sie poziom do 30 sek po zatrzymaniu silnika (podane za
    tdm.pl) Troche malo jest tego czasu... Przy wymianie trzeba tez
    pamietac o poluzowaniu srubki w glowicy, w olejaku nic takiego robic
    nie trza. Nie przekonasz mnie, ze uklad smarowania w TDM jest bardziej
    przyjazny w codziennej eksploatacji. Na pewno nowoczesniejszy, tylko
    po co komu takie zaawansowanie, jesli nie smiga sie w maks.
    zlozeniach? Argument przeswitu tez slaby jest na asfalcie, przyznaj...

    > > - dokuczliwe w TDM szarpanie lancuchem ponizej 3 krpm, natychmiast
    > > trzeba redukowac jak sie zapomni o zmianie biegu.
    >
    > Dokladnie tak, jak w kazdej fauce. Dokuczliwe to pojecie wzgledne,
    > przejedz sie ktmem.

    Teraz zrob konkurs co najbardziej szarpie napedem. R4, w tym wypadku
    B12 - NIE SZARPIE.

    > Nie bardzo rozumiem takie pretensje, ze
    > motocykl z silnikiem innym niz r4 nie zachowuje sie jak r4.

    Wrazenia z uzytkowania, o ktore pytal kolega Rychoo. Widzisz tu jakies
    pretensje? Skoro wolisz silnik wymagajacy czestej redukcji biegu, to
    Twoja wola. Ja wybieram cos bardziej przyjaznego. Dodac warto, ze
    pulsujacy moment singli czy fauek szybciej wyciaga lancuch. Napiszesz
    mi, ze z blota tez szybciej wyciaga?

    > > Przy Yamasze B12
    > > jedzie jak pedzony elektrycznie,
    >
    > Wlasnie, ciesze sie ze wspomiales o tej wadzie B12.

    j/w. Jedni wola efektowny kop w tylek przy pewnych obrotach, inni
    efektywne oddawanie momentu na kolo. Zdaje sie czesto dazy sie do
    plaskiego przebiegu krzywej momentu obr - podkreslam znow - w
    pojazdach uzytkowych (o takie pytano), nie stricte sportowych

    > > ma niesamowity zakres uzytecznych
    > > obrotow. Korek czy inna parada to tylko operowanie gazem, żadnego
    > > polsprzegla, zadnego szarpania. Na jedynce w korku nawet gazu nie
    > > dotykasz a moto rusza plynnie. Sprobuj zrobic to samo w TDM hehe
    >
    > Tu sie zgodze po raz pierwszy, wtryskowy motocykl wymaga polsprzegla w
    > korku.

    ufff :-)

    > > - spalanie TDM na tym samym poziomie co B12 - przy podobnym stylu
    > > jazdy. Kumpla 4TX palila miedzy 5,4 a 6, moj B12 bierze dokladnie tyle
    > > samo. Porownaj sobie teraz elastycznosc i osiagi w obu sprzetach. W
    > > razie czego (tor?) proste zabiegi i mozesz miec z B12 120 KM. Tylko po
    > > co?
    >
    > A powiedz mi co daja osiagi w turystyce? Bo ja nie wiem. Malo tego,
    > obecnie szukam do turystyki motocykla o osiagach tdm, jako zupelnie
    > wystarczajacych.

    Znow sie zgadzamy. Sam sie zastanawiam po co komu ta pogon za moca?

    > > - kazdy B12 ma wskaznik poziomu paliwa + kranik z rezerwa.
    >
    > Kranik? Mamy 21 wiek.

    I coraz wiecej pojazdow, w ktorych nie mozna zarowki w reflektorze
    wymienic poza serwisem. Uwazasz, ze to przyjazny uzytkownikowi
    kierunek rozwoju?


    > Masz komputer. 900 to wtryskowy motocykl.

    Bylo wyzej - kolega Rychoo pisal o TDM ok. roku 2000, wiec
    zdecydowanie blizej do 850


    > > - generalnie obsluga serwisowa B12 to proscizna, w porownaniu do TDM.
    > Bzdura, obsluga tdm sprowadza sie do zmiany oleju.

    oooo takich sprzetow jeszcze nie wymyslili :-) Szczegolnie jak maja
    lancuch w ukladzie napedowym - patrz watek o centralce

    > > Chocby wymiana uszczelniaczy zawieszenia - rury widelca rozkrecasz
    > > jedna nakretka od dolu i masz obie czesci w reku. W TDM bardzo trudno
    > > poradzic sobie bez klucza rurowego do blokowania nakretki wewnatrz
    > > lagi. Niby drobiazg, ale jak sobie je wszystkie poskladalem, to juz
    > > wiem, ze nie chce TDM. Chociaz tak bardzo podoba mi sie pozycja
    > > kierowcy i ogolna uniwersalnosc. I dwa wydechy ;-)
    >
    > LOL, co ty gadasz! Zawieszenie w b12 sie da tak rozlozyc, bo jest
    > PRYMITYWNE jak w gs500. Zaden cartridge nie rozklada sie latwo, bo jest
    > zlozony i znacznie lepszy. Pierwszy raz widze zeby ktos z archaicznego
    > zawieszenia bez jakiejkolwiek regulacji robil zalete bo sie dobrze
    > rozklada, heheh.
    > A nawiasem mowiac uszczelniacze wymienia sie bez rozkladania zawieszen.

    No coz, odpalam, wsiadam i jade. Typowe codzienne latanie. Jak
    wymienialem uszczelniacze to mi sie spodobalo ze tak szybko i latwo.
    Chcesz zaawansowane? Kup se, wolno Ci, USD czy co tam. Tylko ile razy
    wykorzystasz pelnie jego mozliwosci jezdzac po zwyklych drogach?
    Nigdzie nie napisalem o wyzszosci zawiasu B12 nad TDM, tylko o
    prostszej jego obsludze. Czytaj ze zrozumieniem. Zreszta ani TDM, ani
    B12 nie sluza do zapieprzania po torze, nie czarujmy sie

    > Dawno nie czytalem tak tendencyjnego posta, hehe. Faktycznie posiadaczom
    > b12 cos sie w glowach robi:) Zapomniales za to wymienic powazniejszych i
    > prawdziwych wad tego motocykla.

    Swiatla? Soczewka TDM tez nie powala na kolana. Zreszta nie zrobilem
    zestawienia wad i zalet, glownie odnioslem sie do zarzutow o wysokich
    kosztach obslugi. Dobrze, ze nie ma kar za brak obiektywizmu bobym
    mogl oberwac :-)

    > I na koniec disclaimer - pisalem wylacznie o tdm900, mimo tematu. A ty o
    >   ostatnim b12, wiec pasuje.

    A widzisz. nie da sie porownywac wprost starego olejaka z gaznikami i
    prostym zawieszeniem do TDM 900, a robiles to wiele razy. Kto jest
    tendencyjny? Zreszta ostatni B12 mial nadwozie 1.25 wiec chociaz
    swiatla juz lepsze. Reszta to faktycznie dalej stary grat :-) Tylko
    widac ciagle jest zapotrzebowanie na proste i trwale pojazdy, ktore sa
    zwyczajnie tansze w eksploatacji.

    Ladnej pogody zycze na weekend :-)
    ______
    zbyhoo
    GSF 1200S K1
    SHL i MZ TS czekaja - no to se jeszcze poczekaja :-)
    Olkusz/Dabrowa Gornicza

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: