  • Data: 2009-08-10 09:09:16
    Temat: Re: TDM 850 vs B12 S
    Od: kocyk <k...@Z...pl> szukaj wiadomości tego autora

    zbyhoo wrote:

    > wolno Ci. I masz sporo racji. Jednak odnoszac heble B12 do TDM 850
    > (Rychoo pisal o roku ok 2000) to nie ma znaczacych roznic przy
    > codziennej eksploatacji.

    Hura, mamy flejma! No, flejmika, bo ja jednak pisze wylacznie o 900.

    > Czyli wiecej niz w srubkowym. A juz na pewno dobrze jest zaopatrzyc
    > sie w naciskacz szklanek by wyjac plytke. Przy srubkach wystarcza
    > niewielkie kleszcze badz peseta. Masz srubki - idziesz do garazu i
    > robisz samodzielnie bez kosztow. Plytek tez nie musisz szukac.
    > Odwieczny spor - radziej i drozej plytki czy czesciej i sporo taniej
    > srubki?

    Wiesz, wiekszosc ludzi zwyczajnie wstawia moto do warsztatu i woli to
    robic rzadziej niz czesciej, wsio. Mnie osobiscie, choc umiem i lubie
    grzebac, podobalo sie w yamahach ze nie musze zagladac.

    > Tak, nie ma. Pewnie, ze mozna sobie poradzic podstawiajac klocek,
    > przetaczajac moto itp tylko po co skoro mozna miec centralke i
    > smarowac lancuch jak bialy czlowiek? Podkreslam, ze chodzi o codzienna
    > eksploatacje, o jakiej pisal kolega Rychoo. W takiej brak centralnej
    > podstawki JEST uciazliwy.

    Nie no, nie robmy jaj, przechylasz drynde na kosie i smarujesz, a mniej
    uciazliwy to jest wal;)
    Ew. za cene podstawki kupujesz scotoilera i masz z bani. Albo,
    zakladajac jezdzenie kilkaset km od domu smarujesz w garazu na podstawce
    motodetail za 20 ojro, hehe.

    > Podalem za kumplem, niegdys posiadaczem i uzytkownikiem 4TX. A aku na
    > zime? Nie kazdy moze miec ogrzewany garaz lub majac nieogrzewany
    > wymieniac aku gdy padnie. Wole wyjac i sie cieszyc jego dlugim zyciem.
    > A ty mozesz nawet oleju nie zmieniac jesli Ci sie nie chce

    Na zime nie zmieniam;) Od razu cie uprzedze, zebys nie zmienial
    bandziora na nowoczesniejszy, bo wydlubanie aku w 14 czy juz wogole w
    fjr to jest makabra. Poza tym dzis nie ma juz takich aku jak kiedys,
    moja pierwsza yuasa wytrzymala 10 lat, moja ostatnia - 3.

    > No to jest bez watpienia zaleta :-) Zaraz zaczna jezdzic z polowa
    > oleju by koszty obnizyc...

    Eee, wiesz ze nie o to chodzi.

    > W poczciwym olejaku zerkasz w okienko i juz wiesz ile masz. W TDM
    > sprawdza sie poziom do 30 sek po zatrzymaniu silnika (podane za
    > tdm.pl) Troche malo jest tego czasu... Przy wymianie trzeba tez
    > pamietac o poluzowaniu srubki w glowicy, w olejaku nic takiego robic
    > nie trza.

    W 900 masz bagnet, jak w aucie, tylko 5cm. Zatrzymujesz sie, czekasz
    chwile, wyjmujesz, patrzysz, wkladasz. Wsio. Do tego stan nie jest
    specjalnie istotny, jak pisalem.
    Natomiast kwestia wymiany, co ile sie wymienia olej w b12? nie co 6kkm
    czasem? To ja wole wymieniac dwa razy rzadzej, za cene poluzowania
    srubki, co zajmuje jakies 4 sekundy.

    > Nie przekonasz mnie, ze uklad smarowania w TDM jest bardziej
    > przyjazny w codziennej eksploatacji. Na pewno nowoczesniejszy, tylko
    > po co komu takie zaawansowanie, jesli nie smiga sie w maks.
    > zlozeniach?

    Do latania na gumie, hehe.

    > Argument przeswitu tez slaby jest na asfalcie, przyznaj...

    Akurat w tdm nie jest, taki przeswit to rewelacja. W codziennym uzytkowaniu.

    > Teraz zrob konkurs co najbardziej szarpie napedem. R4, w tym wypadku
    > B12 - NIE SZARPIE.

    No zgoda, ale to nie jest pozytywna czy negatywna cecha danego modelu
    motocykla, tylko typoszeregu silnikow.

    > Wrazenia z uzytkowania, o ktore pytal kolega Rychoo. Widzisz tu jakies
    > pretensje? Skoro wolisz silnik wymagajacy czestej redukcji biegu, to
    > Twoja wola. Ja wybieram cos bardziej przyjaznego.

    Nudnego, nudnego;)

    > Dodac warto, ze
    > pulsujacy moment singli czy fauek szybciej wyciaga lancuch. Napiszesz
    > mi, ze z blota tez szybciej wyciaga?

    Napisze ci, ze to urban legend, chcesz? Przynajmniej w przypadku tdm.

    > j/w. Jedni wola efektowny kop w tylek przy pewnych obrotach, inni
    > efektywne oddawanie momentu na kolo. Zdaje sie czesto dazy sie do
    > plaskiego przebiegu krzywej momentu obr - podkreslam znow - w
    > pojazdach uzytkowych (o takie pytano), nie stricte sportowych

    Zdaje sie, ze odkurzacze sa do sprzatania, a czinkueczento dla emerytow;)
    Poza tym plaski przebieg momentu nie ma tu nic do rzeczy, tdm ma wlasnie
    taki przebieg. Nie ma zadnego kopa w tylek. Jest inna charakerystyka i
    zakres obrotow uzytecznych. Moge sie jednak zgodzic, ze trzeba to lubic.

    > ufff :-)

    Ale to znowu nie wada tdm, tylko specyfika rodzaju zasilania.

    > Znow sie zgadzamy. Sam sie zastanawiam po co komu ta pogon za moca?

    Zeby nie bylo tak elektrycznie? Zeby sie cos dzialo? I z mylnego
    przekonania, ze zeby sie dzialo wiecej potrzeba mocy wiecej.

    > I coraz wiecej pojazdow, w ktorych nie mozna zarowki w reflektorze
    > wymienic poza serwisem. Uwazasz, ze to przyjazny uzytkownikowi
    > kierunek rozwoju?

    Uwazam, ze jest postep i postep. Pompa paliwa i wskaznik jego stanu to
    postep pozytywny. Kranik to archaizm, ale jak chcesz mozesz mi chwile
    poudowadniac jakim swietnym rozwiazaniem jest odciecie paliwa w czasie
    wyprzedzania w winklu by poinformowac wlasciciela o przejsciu na rezerwe.

    > Bylo wyzej - kolega Rychoo pisal o TDM ok. roku 2000, wiec
    > zdecydowanie blizej do 850

    Etam, wtedy by nie bylo flejma.

    > oooo takich sprzetow jeszcze nie wymyslili :-) Szczegolnie jak maja
    > lancuch w ukladzie napedowym - patrz watek o centralce

    No w b12 jest potrzebna, bo wazy 50kg za duzo. W tdmie nie jest.
    Obsluga tdm przez jakies 30tys km sprowadza sie do wymiany oleju, i to
    jest fakt. No chyba, ze dla ciebie psikanie na lancuch to jest obsluga,
    no to wtedy nie. Trzeba tez kola pompowac, i wypada czasem umyc;)

    > No coz, odpalam, wsiadam i jade. Typowe codzienne latanie. Jak
    > wymienialem uszczelniacze to mi sie spodobalo ze tak szybko i latwo.
    > Chcesz zaawansowane? Kup se, wolno Ci, USD czy co tam. Tylko ile razy
    > wykorzystasz pelnie jego mozliwosci jezdzac po zwyklych drogach?

    Zawsze, codziennie. Nie zaczynajmy tego tematu, bo zawieszenie b12 jest
    zle nawet jak na klasyczne, nie musi stawac do walki z cartridgami z
    regulacja. Zas niedocenianie regulacji graniczy z ignorancja;)

    > Nigdzie nie napisalem o wyzszosci zawiasu B12 nad TDM, tylko o
    > prostszej jego obsludze.

    A dwusow jaki prosty w obsludze, wogole nie trzeba zaworow regulowac!

    > Czytaj ze zrozumieniem. Zreszta ani TDM, ani
    > B12 nie sluza do zapieprzania po torze, nie czarujmy sie

    Aha. A motocykl jak nie sluzy do zapieprzania na torze to moze miec
    zawieszenie z karocy.

    > Swiatla? Soczewka TDM tez nie powala na kolana.

    900 ma wielolustra, poza tym mowilem o wadach tdm:)

    > Zreszta nie zrobilem
    > zestawienia wad i zalet, glownie odnioslem sie do zarzutow o wysokich
    > kosztach obslugi. Dobrze, ze nie ma kar za brak obiektywizmu bobym
    > mogl oberwac :-)

    Spoko, cos wymysle. Bedziesz musial za kare wypic piwo imbirowe duszkiem!

    > A widzisz. nie da sie porownywac wprost starego olejaka z gaznikami i
    > prostym zawieszeniem do TDM 900, a robiles to wiele razy.

    No wiem, jak chcesz inaczej flejmowac?

    > Kto jest tendencyjny?

    Ty:)

    > Zreszta ostatni B12 mial nadwozie 1.25 wiec chociaz
    > swiatla juz lepsze. Reszta to faktycznie dalej stary grat :-) Tylko
    > widac ciagle jest zapotrzebowanie na proste i trwale pojazdy, ktore sa
    > zwyczajnie tansze w eksploatacji.

    No wlasnie, i dlatego sie troche uczepilem, b12 nie jest tanszy w
    eksploatacji, a wiele wad tdm jakie wymieniles nie bylo wadami modelu,
    tylko ograniczeniami zastosowanych technologii, majacych w zamian inne
    zalety. Poplynales juz zupelnie na zawieszeniach, tutaj mam naprawde
    zastrzezenia, nie mozna probowac udowadniac, ze gorsze jest lepsze, bo
    jest prostsze.

    > Ladnej pogody zycze na weekend :-)

    A dziekuje, byla doskonala, a motocykl ktorym latalem spowodowalby u
    ciebie siwizne, hehe. Zacytuje tomusia gs: "kurwa, tym sie nie da
    jezdzic!". To najlepszy motocykl, jaki mialem. Bardziej hardcorowa
    wersja tdmy zreszta;)
    K.14.