-
Data: 2009-08-11 14:33:30
Temat: Re: TDM 850 vs B12 S
Od: zbyhoo <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 10 Sie, 11:09, kocyk <k...@Z...pl> wrote:
> Nie no, nie robmy jaj, przechylasz drynde na kosie i smarujesz, a mniej
> uciazliwy to jest wal;)
No to dopiero bedzie flejm. Zaczynamy ? ;-)
> Ew. za cene podstawki kupujesz scotoilera i masz z bani. Albo,
> zakladajac jezdzenie kilkaset km od domu smarujesz w garazu na podstawce
> motodetail za 20 ojro, hehe.
Wsrod wad TDM wymienia sie brak centralnej podstawki - chyba we
wszystkich testach i porownaniach, jakie widzialem. Ty jeden tej wady
nie zauwazasz
> Na zime nie zmieniam;) Od razu cie uprzedze, zebys nie zmienial
> bandziora na nowoczesniejszy, bo wydlubanie aku w 14 czy juz wogole w
> fjr to jest makabra. Poza tym dzis nie ma juz takich aku jak kiedys,
> moja pierwsza yuasa wytrzymala 10 lat, moja ostatnia - 3.
No widzisz? Kazdy z nas po prostu szuka kozy dla siebie. Mnie b12
pasuje. Tylko jak to dranstwo odchudzic? ;-))))
> > Argument przeswitu tez slaby jest na asfalcie, przyznaj...
> Akurat w tdm nie jest, taki przeswit to rewelacja. W codziennym
uzytkowaniu.
Zgadza sie, mozesz smialo po schodach zasuwac, albo krawezniki
zdobywac. Takie codzienne uzytkowanie TDMy. I to 900 :-)
> > Teraz zrob konkurs co najbardziej szarpie napedem. R4, w tym wypadku
> > B12 - NIE SZARPIE.
>
> No zgoda, ale to nie jest pozytywna czy negatywna cecha danego modelu
> motocykla, tylko typoszeregu silnikow.
Podobnie jak brak regulacji widelca nie jest pozytywna ani negatywna
cecha B12, tylko typoszeregu zawieszenia :-)
> >> Skoro wolisz silnik wymagajacy czestej redukcji biegu, to
> > Twoja wola. Ja wybieram cos bardziej przyjaznego.
>
> Nudnego, nudnego;)
Ach to magiczne slowo "interpretacja" :-)
> Uwazam, ze jest postep i postep. Pompa paliwa i wskaznik jego stanu to
> postep pozytywny. Kranik to archaizm, ale jak chcesz mozesz mi chwile
> poudowadniac jakim swietnym rozwiazaniem jest odciecie paliwa w czasie
> wyprzedzania w winklu by poinformowac wlasciciela o przejsciu na rezerwe.
Fakt, taka sytuacja nie sklania do pochlebnych mysli pod adresem
konstruktorow. Ale powiem Ci w tajemnicy, jak sobie z nia poradzic -
ustawiasz wczesniej (na stale?) kranik w pozycje RES i latasz - do
momentu wskazania ostatniej kreski na paliwomierzu. Wiesz, ze musisz
tanksztele odwiedzic bo zostalo wachy na kilkadziesiat czy max 100 km.
Troche jakby przy pompie tylko jej nie ma. Zatem nie ma sie co zepsuc.
Dobra, wiem, bedzie flejm bo pompy sie nie psuja :-)
> >>> - generalnie obsluga serwisowa B12 to proscizna, w porownaniu do TDM.
> >> Bzdura, obsluga tdm sprowadza sie do zmiany oleju.
I do wymiany oleju (dwie pompy, odpowietrzanie, procedura sprawdzania
poziomu), do regulacji luzu zaworowego (bylo juz duzo, poza tym pisza,
ze 42 kkm to za duzo i luzy juz nie trzymaja tolerancji), do
smarowania lancucha - podstawiajac klocek, przetaczajac koze,
pochylajac na kosie - czym wtedy sie moto przytrzymuje? Plecami,
biodrem? Pytam powaznie bo nie wiem - mam centralke ;-) No i moge
jezdzic dalej bez zakladania tras krotszych niz 200 km od domu.
> (...) zawieszenie b12 jest
> zle nawet jak na klasyczne, nie musi stawac do walki z cartridgami z
> regulacja. Zas niedocenianie regulacji graniczy z ignorancja;)
Zawieszenie jest proste i tanie. Bo to budzetowy motur Panie. Dobrze,
ze tyl ma regulacje boby juz do ruchu nie dopuscili. Podobnie jak
sprzety bez ABSu ;-)
> > Nigdzie nie napisalem o wyzszosci zawiasu B12 nad TDM, tylko o
> > prostszej jego obsludze.
>
> A dwusow jaki prosty w obsludze, wogole nie trzeba zaworow regulowac!
A rower jaki tani w jezdzie! A taczka? Nawet lancucha nie trzeba
naciagac :-)))
> > Czytaj ze zrozumieniem. Zreszta ani TDM, ani
> > B12 nie sluza do zapieprzania po torze, nie czarujmy sie
>
> Aha. A motocykl jak nie sluzy do zapieprzania na torze to moze miec
> zawieszenie z karocy.
No :-) Zgodnie z tym zalozeniem suzuki kupilo kiedys w Burkina Faso
linie produkcyjna pojazdow zaprzegowych i widziales? Maja teraz zawias
do GSF jak znalazl :-)
> > kosztach obslugi. Dobrze, ze nie ma kar za brak obiektywizmu bobym
> > mogl oberwac :-)
>
> Spoko, cos wymysle. Bedziesz musial za kare wypic piwo imbirowe duszkiem!
Juz dwa obrocilem!!! Twoje zdrowie :-)
> >> I na koniec disclaimer - pisalem wylacznie o tdm900, mimo tematu. A ty o
> >> ostatnim b12, wiec pasuje.
> > Kto jest tendencyjny?
> Ty:)
No przeciez mowie, ze Ty :-)
> Poplynales juz zupelnie na zawieszeniach, tutaj mam naprawde
> zastrzezenia, nie mozna probowac udowadniac, ze gorsze jest lepsze, bo
> jest prostsze.
Gdzie? Gdzie tak napisalem? Skontaktuje sie z adminem, zeby wywalil te
bzdury, chyba mnie jakas niemoc ogarnac musiala...
> A dziekuje, byla doskonala, a motocykl ktorym latalem spowodowalby u
> ciebie siwizne, hehe.
Staaaary, za pozno! Juz dawno jestem siwy. Teraz moge tylko
wylysiec :-)))
Milo sie gawedzilo, zdrowka zycze!
______
zbyhoo
GSF 1200S K1
SHL i MZ TS czekaja - no to se jeszcze poczekaja :-)
Olkusz/Dabrowa Gornicza
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=