  • 1. Data: 2012-07-05 18:35:57
    Temat: Szyby przeciwsłoneczne
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    Czołem.

    Poszukuję wyważonej, inżynierskiej opinii o szybach przeciwsłonecznych.
    Mam kilka okien od *zachodniej* strony, słońce operuje praktycznie od
    południa, a klimy w mieszkaniu brak. W ogóle mam jedną pękniętą kwaterę
    okna do wymiany, stąd pomysł. Jak szyby przeciwsłoneczne mają się do
    zwykłych szyb zespolonych ? Czy może więcej ciepła przenika przez ściany
    ( pustak max + 10 cm styropian ) ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2012-07-08 16:04:33
    Temat: Re: Szyby przeciwsłoneczne
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    PeJot <P...@m...pl> napisał(a):

> [...]
    > okna do wymiany, stąd pomysł. Jak szyby przeciwsłoneczne mają się do
    > zwykłych szyb zespolonych ? Czy może więcej ciepła przenika przez ściany

    Nie wiem jak to naukowo jest. Od wielu lat używam cienkiej folii metalizowanej
    Przyklejam plastrem do okna. Jest zdecydowanie chłodniej. Folię kupuję w
    kwiaciarni. Wybieram najbardziej przezroczystą.

  • 3. Data: 2012-07-08 17:30:38
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-07-08 16:04, kogutek pisze:

    > Nie wiem jak to naukowo jest. Od wielu lat używam cienkiej folii metalizowanej
    > Przyklejam plastrem do okna.

    To chyba rozwiązanie na jeden sezon ?

    Jest zdecydowanie chłodniej. Folię kupuję w
    > kwiaciarni. Wybieram najbardziej przezroczystą.

    Czyli zwyczajna folia metalizowana ? Są takie dedykowane folie
    przeciwsłoneczne do okien, tańsza alternatywa do szyb
    przeciwsłonecznych. Też nad tym myślałem, ale i tak mam jedno okno do
    przeszklenia.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2012-07-08 18:02:23
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    PeJot <P...@m...pl> napisał(a):

> [...]
    > przeciwsłoneczne do okien, tańsza alternatywa do szyb
    > przeciwsłonecznych. Też nad tym myślałem, ale i tak mam jedno okno do

    I co z tego że na jeden sezon? Montaż tani i nie kłopotliwy. Każda dedykowana
    folia będzie działała tak samo jak folia do kwiatków a będzie o wiele droższa
    bo dedykowana. Złamanego paznokcia bym nie postawił że dedykowana będzie tyle
    razy lepsza co droższa.

  • 5. Data: 2012-07-08 18:37:09
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-07-08 18:02, kogutek pisze:

> [...]
    > bo dedykowana. Złamanego paznokcia bym nie postawił że dedykowana będzie tyle

    Folia NRC zbyt gęsta ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2012-07-09 23:26:01
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    PeJot <P...@m...pl> napisał(a):

    > Folia NRC zbyt gęsta ?

    Nie wiem. Nigdy czegoś takiego w ręku nie miałem. Ta od kwiatków przepuszcza
    trochę światła.