  • Data: 2014-07-17 14:57:19
    Temat: Re: Szybkość działania ASO
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 17 Jul 2014, NetiaAbonent wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > "
    > Przeniesienie własności
    >
    > Art 155.2
    > Jeżeli przedmiotem umowy zobowiązującej do przeniesienia własności są rzeczy
    > oznaczone tylko co do gatunku, do przeniesienia własności potrzebne jest
    > przeniesienie posiadania rzeczy. To samo dotyczy wypadku, gdy przedmiotem
    > umowy zobowiązującej do przeniesienia własności są rzeczy przyszłe.
    > "
    >
    > Z czego mam wnioskować, że nie chodzi tutaj o sprzedaż z Art535 ?

    Dobrze, uprościłem, nie podkreśliłem relacji, nie napisałem "jedną
    z cech" :>
    A nie da się wnioskować, że "nie chodzi o sprzedaż", bo przeniesienie
    własności i rodzaj umowy która może mieć taki skutek, to są sprawy
    powiązane tylko w jedną stronę.
    Oczywiście, umowa sprzedaży *JEST* jedną z umów, która ma na celu
    przeniesienie własności - ale takich umów jest cały stos.
    Sprzedaż ma na celu przeniesienie własności, ale nie każda umowa,
    mająca na celu przeniesienie własności, jest sprzedażą.
    Podany wyżej przepis dotyczy darowizny, komisu, dostawy, umowy
    o dzieło (a niby dlaczego by nie?) i pewnie jeszcze trochę dałoby
    się upchnąć.
    Ponawiam pytanie, dostosowując do tezy którą usiłujesz przemycić (poprzez
    zrównanie "przeniesienia własności" ze "sprzedażą") - jakbyś się czuł,
    jakbyś po zawarciu umowy, o której sądziłeś że jest umową darowizny
    (jak najbardziej ma na celu "przeniesienie własności" :))
    okazało się, że to taka prawie darowizna, ale jeszcze... trzeba zapłacić?
    ;)
    No to klient, który zawarł umowę, licząc że będzie niezwłocznie mógł
    zabrać towar, dowiaduje się, że jeszcze trzeba ... poczekać.
    A czas to pieniądz, co uprawnia do analogii wyżej :>

    pzdr, Gotfryd