  • Data: 2014-07-18 15:51:53
    Temat: Re: Szybkość działania ASO
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 17 Jul 2014, J.F. wrote:

    > Az tak sie to wiele nie rozni od
    > Art. 535.
    > §. 1. Przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na
    > kupującego własność rzeczy
    [...]

    > Ale ok, jestem producentem, nalezy to nazwac umowa dostawy.

    Dlatego było mi łatwo, bo podsunąłeś gotowiec pasujący do wzorca :)

    > ... ale mamy drugi przypadek, ja nie jestem producentem tylko
    > sklepem/hurtownia, wiec umowa nie moze byc umowa dostawy, z tych
    > samych przyczyn co podales ;-P

    Zgadza się.
    Pytaniem jest, czy nie da się jej upchnąć z kolei do umowy komisu :P
    Niestety, nie pasuje tu kryterium wynagrodzenia (prowizyjne) :(

    > No, moge sobie wyobrazic, ze juz na etapie umowy zostanie przyznany
    > przez system nr VIN przyszlego pojazdu, ktory ma trafic do klienta po
    > wyprodukowaniu.

    Nie musi.
    Wystarczy, aby zamówienie "kwalifikowało" zamówiony przedmiot, *ten*
    konkretnie produkowany egzemplarz dla *tego* klienta.
    Jak każesz sobie wyprodukować szafę pasującą do Twojej wnęki, to
    ona też żadnego VINu miała nie będzie a fakt "dzieła" jest bezsporny.

    > no, to samo jest w wielu sklepach.
    > Pan kupuje taki towar jak tu widac, pan placi ... ale odbior
    > w magazynie. Jutro, bo dzis juz 19:55, magazyn zamkniety.

    Nie ma sprawy.
    Ale to jest ich towar :), więc przypadek jest prosty.
    To nie jest zaliczka na sprowadzenie towaru ;)

    > Albo pojutrze, bo mamy w magazynie centralnym.
    > Albo prosze podac adres, dostarczymy za 2-3 dni.
    >
    > sklepach - a wiec odpadaja umowy dostawy.
    > I co wtedy ?

    Właśnie szukam haka na przypadek, w którym deklarujący zamiar sprzedaży
    towaru jeszcze nie ma :)
    Wychodzi że zobowiązanie do "sprzedaży przyszłej" jest skuteczne.
    W przypadku umowy, w której strony zdają sobie z tego sprawę,
    niewątpliwie mamy odpowiednik "umowy przedwstępnej" stosowanej np.
    przy mieszkaniach (umowy *zobowiązującej* do sprzedaży, w przyszłosci!)
    Jeśli nabywca jest przekonany że kupuje, a faktycznie zawiera dopiero
    umowę zobowiązującą do wykonania sprzedaży, coś jest chyba nie teges :(

    pzdr, Gotfryd