  • Data: 2014-07-17 15:45:39
    Temat: Re: Szybkość działania ASO
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 17 Jul 2014 15:14:37 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Bo klasyfikacja (niezdefiniowana ustawowo) "umów nazwanych" działa tak,
    > że jeśli w przepisach jest opisana umowa X pokrywająca się z cechami umowy
    > którą zawarłeś, to ta zawarta umowa jest wg przepisów "umową X".

    > Zacytuję (KC, gofin):
    > +++
    > Art. 605.
    > Przez umowę dostawy dostawca zobowišzuje się do wytworzenia
    > rzeczy oznaczonych tylko co do gatunku oraz do ich dostarczania częœciami
    > albo periodycznie, a odbiorca zobowišzuje się do odebrania tych rzeczy
> [...]

    Az tak sie to wiele nie rozni od
    Art. 535.
    §. 1. Przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na
    kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje
    się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.

    Ale ok, jestem producentem, nalezy to nazwac umowa dostawy.

    > Taka umowa NIE JEST sprzedażą w rozumieniu cywilnoprawnym, tak samo
    > jak nie jest nią umowa zamiany, mimo, że w jednej i drugiej następuje
    > przeniesienie własności oraz "zapłata" (w jakiejś formie).

    ... ale mamy drugi przypadek, ja nie jestem producentem tylko
    sklepem/hurtownia, wiec umowa nie moze byc umowa dostawy, z tych
    samych przyczyn co podales ;-P

    > Oczywiscie, jakby "rzeczy" były "oznaczone co do tożsamości", byłaby
    > to umowa o dzieło. Też nie byłaby umową sprzedaży.

    No, moge sobie wyobrazic, ze juz na etapie umowy zostanie przyznany
    przez system nr VIN przyszlego pojazdu, ktory ma trafic do klienta po
    wyprodukowaniu.

    > Różnicuje je (umowę sprzedaży od dostawy i dzieła) właśnie fakt
    > "jak zrobię to będę miał" :) i tym samym oczywiste opóźnienie
    > w realizacji, nabywca z góry wie, że TERAZ towaru nie da się odebrać,
    > bo go nie ma. Tak samo przy komisie.

    no, to samo jest w wielu sklepach.
    Pan kupuje taki towar jak tu widac, pan placi ... ale odbior w
    magazynie. Jutro, bo dzis juz 19:55, magazyn zamkniety.
    Albo pojutrze, bo mamy w magazynie centralnym.
    Albo prosze podac adres, dostarczymy za 2-3 dni.

    sklepach - a wiec odpadaja umowy dostawy.
    I co wtedy ?

    J.