  • 81. Data: 2013-08-07 16:48:40
    Temat: Re: Szybkochłodząca lodówka
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości grup
    On Wed, 07 Aug 2013 03:48:35 +0200, John Smith <d...@b...pl>

    >Popieram. Kiedys bylem dwa tygodnie w Pilznie gdzie o swieze piwo
    >nietrudno. Nie ma porownania z beczkowym, a butelkowane to w ogole
    >syf.

    No ale zaraz - to w browarze degustowales ?
    Bo jakos rozwiezc musieli - w beczkach, wiadrach, cysternach, kadziach
    ?

    J.

  • 82. Data: 2013-08-07 17:02:27
    Temat: Re: Szybkoch?odz?ca lodówka
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > No ale zaraz - to w browarze degustowales ?
    > Bo jakos rozwiezc musieli - w beczkach, wiadrach, cysternach, kadziach
    > ?

    O, właśnie, przypomniało mi się, jak za wczesnego Jaruzela, jeszcze przed
    stanem wojennym, trafiłem gdzieś na wsi w Bieszczadach na piwo. Wtedy już
    ze wszystkim był problem, a tu ludzie siedzą, piją, i nie żałuja sobie.
    Pytam więc gdzie to można kupić. Pokazali drogę do sklepu, podali cenę
    i uprzedzili, że pobierają ustaloną kaucję. Za wiadro.

    Jarek

    --
    Jeden koleś, co w Londynie od kilku lat żyje
    Twierdzi, że w akademykach najlepiej się pije

  • 83. Data: 2013-08-07 17:19:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
> [...]
    >już
    >ze wszystkim był problem, a tu ludzie siedzą, piją, i nie żałuja

    A propos

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Browar_Le%C5%BCajsk
    "Browar Leżajsk wybudowany został w latach 1972-1977. Produkcję piwa
    rozpoczął 2 stycznia 1978 roku[2]. Browar wybudowany został zgodnie z
    planem centralnym Zjednoczonego Przemysłu Piwowarskiego i Ministerstwa
    Przemysłu Spożywczego i Skupu[3]. Zgodnie z tym planem wybudowano
    wcześniej browary w Łomży, Sierpcu i Warce, a potem jeszcze browar w
    Poznaniu. O lokalizacji browaru pod Leżajskiem zadecydowała dostępność
    w okolicy złóż wody oligoceńskiej, która bez konieczności uzdatniania
    nadawała się do warzenia piwa. "

    Hm, wladza ludowa doceniala role jasnego z pianka, czy jak to zwykle -
    zanim ukonczyla nowe to zamknela stare ?

    J.

  • 84. Data: 2013-08-07 17:40:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Hm, wladza ludowa doceniala role jasnego z pianka, czy jak to zwykle -
    > zanim ukonczyla nowe to zamknela stare ?

    Doceniała, doceniała:

    http://sw3.blog.onet.pl/wp-content/blogs.dir/606638/
    files/blog_mk_4119021_5642411_tr_piwo.jpg

    A ta sanacyjna też robiła to z rozmachem:

    http://i.pinger.pl/pgr346/c2a0abb5000ab5414925e9b7/w
    wa+a.jpg

    --
    Jarek

  • 85. Data: 2013-08-07 22:44:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 07 Aug 2013 15:20:32 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Tak. Ale to obniży zdolność chłodzącą tylko nieznacznie.

    Hm, nie wiem jak to nalezy policzyc

    Tu sa jakies tabele
    http://www.ohio.edu/mechanical/thermo/property_table
    s/CO2/

    ... wlasciwym parametrem bedzie entalpia ?
    Jesli dobrze odczytuje, to entalpia w 40C i 10MPa (bo pewnie tyle
    bedzie w gasnicy po podgrzaniu) jest jakies 310 kJ/kg.
    W temperaturze pokojowej (oj, nie dzisiaj) byloby 20C, 5.8MPa, i
    zakladam ze gdzies po lewej stronie izobary bedzie (dobrze wypelniona
    gasnica), a wiec rzedu 270 kJ/kg.

    A po rozprezeniu do ~0.1MPa bedzie gdzies 500kJ/kg ?
    To faktycznie niewielka roznica ... choc w innej tabeli czytam ze przy
    20C cieplo parowania nadal wynosi 152 kJ/kg i sie juz gubie.

    To moze bąbelkowac przez piwo ? :-)

    J.

  • 86. Data: 2013-08-08 00:02:09
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-08-07 22:44, J.F. pisze:

    > A po rozprezeniu do ~0.1MPa bedzie gdzies 500kJ/kg ?
    > To faktycznie niewielka roznica ... choc w innej tabeli czytam ze przy
    > 20C cieplo parowania nadal wynosi 152 kJ/kg i sie juz gubie.

    Ciepło parowania zależy od temperatury. Zagadka: jaka jest wartość
    ciepła parowania w temperaturze krytycznej? :-)
    Tak nawiasem mówiąc, ciepło właściwe też zależy od temperatury.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 87. Data: 2013-08-08 00:40:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 08 Aug 2013 00:02:09 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Ciepło parowania zależy od temperatury. Zagadka: jaka jest wartość
    > ciepła parowania w temperaturze krytycznej? :-)

    No ale specjalnie wzialem przyzwoicie nizsza.

    Tylko o ile rozumiem - po podgrzaniu wzrasta sporo cisnienie, dzieki
    czemu mozna taki gaz rozprezyc mocniej niz chlodniejszy.
    Wykonuje on wtedy wieksza prace, przez co ma podobna "zdolnosc
    chlodzenia" jak chlodniejsza ciecz.

    J.

  • 88. Data: 2013-08-08 02:30:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Nie. To co napisał dowodzi że dla alkoholika najważniejsze
    > jest dostarczenie alkoholu do organizmu a nie zajmowanie
    > się pierdołami w stylu temperatury, smaku itp.

    Chyba tak jest... :-)

  • 89. Data: 2013-08-08 11:01:32
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    W dniu 2013-08-05 19:06, Lisciasty pisze:

    > Problem powstał na spotkaniu starych kumpli, odbywało się to w ośrodku
    wypoczynkowym na totalnym zadupiu, gdzie była dostępna woda, prąd oraz domki. Jako że
    takie spotkanka zamiarowujemy powtarzać w miarę regularnie, zaistniała potrzeba
    chłodzenia browara. Najbliższy sklep jest 5 km dalej, i nie mają lodówki :P A picie
    piwka które ma 35 st. C nie jest za fajne.
    > Dawno nie dłubałem w metalu i mogę się pobawić, koszt nie jest specjalnie istotny.
    Mogę dowalić tam dowolnie wielkie wiatraki, nie ma problemu.
    > Te lodówki dla nerdów to takie małe i słabe, ja potrzebuję czegoś porządnego, co
    obsłuży te 20+ żuli łaknących browara :>

    > Myślałem nad takim lodem, ale transport i przechowanie go przez te 2-3 dni może być
    problemem.

    > L.

    Jeśli chodzi o zamrażarkę to:
    http://allegro.pl/lodowka-zamrazarka-samochodowa-z-k
    ompresorem-i3431072351.html

    http://www.sklepy24.pl/sklep/xsonic_pl/produkt/samoc
    hodowa-lodowka-zamrazarka-35l-sprezarkowa-z-kompreso
    rem-12v-24v-230v/13383

    Ale tobie bardziej jest potrzebna lodówka:
    http://www.waeco.com/pl/3115_2813.php?setcookie=1

    Pozdr.PK.

  • 90. Data: 2013-08-08 12:39:58
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 8 sierpnia 2013 11:01:32 UTC+2 użytkownik Paweł Kasztelan napisał:

    > Jeśli chodzi o zamrażarkę to:

    Ładne te zabawki, ale cena trochę ryje beret...

    L.