  • 91. Data: 2013-08-08 13:19:29
    Temat: Re: Szybkochłodząca lodówka
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > Ładne te zabawki, ale cena trochę ryje beret...

    Jeśli chodzi o piwo w nadmiernych ilościach, to też potrafi nieźle zryć.
    Jak już wspomniałem, mam sprzęta podobnej pojemności -- za 300 zł.

    --
    Jarek

  • 92. Data: 2013-08-08 13:32:35
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-08-08 00:40, J.F. pisze:

    > No ale specjalnie wzialem przyzwoicie nizsza.
    >
    > Tylko o ile rozumiem - po podgrzaniu wzrasta sporo cisnienie, dzieki
    > czemu mozna taki gaz rozprezyc mocniej niz chlodniejszy.
    > Wykonuje on wtedy wieksza prace, przez co ma podobna "zdolnosc
    > chlodzenia" jak chlodniejsza ciecz.
    >
    > J.

    Przy rozprężaniu gazu trzeba wziąć pod uwagę ciepło wymieniane w czasie
    procesu i pracę mechaniczną wykonywaną przez układ na otoczeniu. Dlatego
    bezpośrednie porównywanie entalpii wewnętrznych podanych dla różnych
    ciśnień nie ma sensu, trzeba by przeliczyć na takie samo ciśnienie, co
    oznacza zmianę objętości i w konsekwencji pracę wykonaną przez układ lub
    na układzie. Przeliczenia nie są szczególnie skomplikowane, ale przy
    takim upale...
    Dodatkowo wzory dotyczą układu "kwazistatycznego", czyli takiego, w
    którym przemiana następuje na tyle wolno, że można założyć, że po, na
    przykład, bardzo małej zmianie objętości układ osiągnie stan równowagi
    przed kolejną zmianą. Mam wątpliwości, czy rozprężanie gazu w dyszy
    gaśnicy spełnia ten warunek.
    Praktycznie chyba najprościej wstawić puszki do kartonu i "sypnąć"
    śniegiem z gaśnicy.

    Pozdrawiam,
    P.P.

  • 93. Data: 2013-08-08 15:21:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości
> [...]
    >w dyszy gaśnicy spełnia ten warunek.
    >Praktycznie chyba najprościej wstawić puszki do kartonu i "sypnąć"

    Ale ja mam watpliwosci czy przy tej temperaturze "snieg" jakis bedzie
    :-)

    J.

  • 94. Data: 2013-08-08 15:23:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości
    W dniu czwartek, 8 sierpnia 2013 11:01:32 UTC+2 użytkownik Paweł
    Kasztelan napisał:
    >Ładne te zabawki, ale cena trochę ryje beret...

    I co, z powodu niecalych 2000 bedziesz pil ciepla lure ? :-)

    Niezla wydajnosc ma klima samochodowa, ale jej elementy sa chyba
    jeszcze drozsze.

    J.

  • 95. Data: 2013-08-08 16:04:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Thursday, August 8, 2013, 3:21:03 PM, you wrote:

    > Ale ja mam watpliwosci czy przy tej temperaturze "snieg" jakis bedzie
    > :-)

    A ja nie mogę wyjść z podziwu, że Ty nigdy się nie bawiłeś gaśnicą
    śniegową. Zapewniam Cię, że pomimo wysokiej temperatury nadal na
    wylocie otrzymasz śnieg z dwutlenku węgla. Samo rozprężenie spowoduje
    wystarczający spadek temperatury, żeby zmienić fazę. O ile oczywiście
    nie będzie zbyt powolne.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 96. Data: 2013-08-08 17:09:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    Hello J.F,
    >A ja nie mogę wyjść z podziwu, że Ty nigdy się nie bawiłeś gaśnicą
    >śniegową. Zapewniam Cię, że pomimo wysokiej temperatury nadal na
    > wylocie otrzymasz śnieg z dwutlenku węgla.

    Bawilem, bawilem, ale krotko, bo halas wielki i snieg nie lecial.

    Poza tym chodzi o zabawe powyzej 32C, a to juz nie sa normalne warunki
    :-)

    J.

  • 97. Data: 2013-08-08 17:26:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Thursday, August 8, 2013, 5:09:59 PM, you wrote:

    > Bawilem, bawilem, ale krotko, bo halas wielki i snieg nie lecial.

    Za słabo odkręciłeś, cykorze :P

    > Poza tym chodzi o zabawe powyzej 32C, a to juz nie sa normalne warunki
    > :-)

    Znaczy nie wierzysz w termodynamikę? Czy też przeszkadza nadmiar
    wiedzy i brak prostego doświadczenia?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 98. Data: 2013-08-08 17:28:35
    Temat: Re: Szybkoch?odz?ca lodówka
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Bawilem, bawilem, ale krotko, bo halas wielki i snieg nie lecial.

    Nawet z naboju do syfonu potrafiło sypnąć śniegiem. To znaczy suchym
    śniegiem -- jak coś poszło nie tak i gaz zamiast polecieć do dziury,
    rozprężył się w atmosferze. Bo to, że przy normalnym użyciu zwyczajnie
    się oszronił, to normalne.

    --
    Jarek

  • 99. Data: 2013-08-08 18:21:34
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On 08/07/2013 04:48 PM, J.F wrote:
    > Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości grup
    > On Wed, 07 Aug 2013 03:48:35 +0200, John Smith <d...@b...pl>

    > No ale zaraz - to w browarze degustowales ?
    > Bo jakos rozwiezc musieli - w beczkach, wiadrach, cysternach, kadziach ?

    Byłem kiedyś w knajpie w Austrii, gdzie browar był po drugiej stronie
    drogi. Knajpa miała pociągnięte rury bezpośrednio z browaru i tak lała
    piwo :-)

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 100. Data: 2013-08-08 18:27:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek Wodzinski napisał:

> [...]
    >
    > Byłem kiedyś w knajpie w Austrii, gdzie browar był po drugiej stronie
    > drogi. Knajpa miała pociągnięte rury bezpośrednio z browaru i tak lała

    Rurociąg Przyjaźni?

    --
    Jarek