    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Szybka karta microSD do 100zl
    Date: Thu, 15 May 2014 17:02:45 +0200
    <lkr674$d62$1@node2.news.atman.pl> <lkrdmh$lj0$1@node1.news.atman.pl>
    <lkrn7t$v9m$1@node1.news.atman.pl> <lksojv$vi2$1@node1.news.atman.pl>
    <lkterl$oas$1@node1.news.atman.pl> <lku2qu$fpp$1@node1.news.atman.pl>
    <lku4u9$i42$1@node1.news.atman.pl> <lku8n9$meu$1@node1.news.atman.pl>
    <lkuhbb$uh1$1@node1.news.atman.pl> <lkve6m$q68$1@node1.news.atman.pl>
    <lkvkg2$qrp$1@node2.news.atman.pl> <lkvmbc$3es$1@node1.news.atman.pl>
    <lkvt86$b2i$1@node1.news.atman.pl> <lkvvbj$69a$1@node2.news.atman.pl>
    <ll0blt$qn5$1@node1.news.atman.pl> <ll0qol$2kv$1@node2.news.atman.pl>
    <ll21ss$5au$1@node2.news.atman.pl> <ll2dkk$tan$1@node1.news.atman.pl>

    > Należy zapytać: 'czym jest pamięć'?

    Już napisałem poniższe, więc nie będę kasował. Niżej wyjaśniłeś, że
    pojąłeś o co mi chodzi.

    Brawo! Więc zaczynasz doceniać priorytet utworzenia definicji pojęcia
    przed rozpoczęciem dyskusji o nim? Skoro tak, to już jesteśmy na dobrej
    drodze do sukcesu. Więc teraz zadajmy pytanie czym jest bufor pamięci w
    aparacie cyfrowym z punktu widzenia fotografującego, który o elektronice
    nie ma pojęcia. A jest miejscem, które limituje ilość zrobionych w
    szybkiej serii zdjęć. No i teraz delikwent stwierdza, że po włożeniu
    karty SD nagle bufor zaczął mu mieścić np. 4 klatki więcej. Mało tego,
    włożył on potem np. 2x szybszą kartę (nawet o mniejszej pojemności) i
    nagle okazało się, że już 6 klatek więcej mieści bufor niż pierwotnie
    było. Czyli bufor wirtualnie urósł! Prawda?

    Nie wiem czemu nie dostrzegasz tego zjawiska. Właśnie ten "wirtualny"
    przyrost określiłem buforem "wirtualnym". Czego się tu czepiać?

    > Ale akurat określenie RT ma swoją wartość
    > niezależną od tych konkretnych programistów. :)

    Ok, więc ja i koledzy byliśmy wyklętymi programistami :-) Czyniliśmy
    zabobony łamiąc porządek tego świata :-D

    > Zrozumiałem. Od początku rozumiem, ale chciałem wiedzieć, jak duży
    > jest bufor,

    To skąd Twoja potrzeba ironicznego komentowania moich twierdzeń co do
    "wirtualnego" zwiększenia pojemności bufora za pomocą karty SD?

    A co do wielkości bufora to szukałem w międzyczasie informacji.
    Producent nie podaje. Pewnie eksperymentalnie można to tylko zbadać.
    Nigdy mnie to jednak nie interesowało za bardzo gdyż bufor jest dość
    pojemny i w prawie wszystkich sytuacjach wystarcza z nawiązką.

    > Chciałem policzyć, ile pstryknąłeś klatek, zanim wybrałeś
    > tę karte. Jeśli bufor mieści 2 sekundy a Ty testowałeś kilkanaście
    > kart, mamy:

    Tak, domyślałem się jak chcesz to liczyć. W sieci byli już tacy, co tak
    liczyli. Zawsze bez konkluzji bo wychodziły sprzeczne wyniki.

    Trafiłem też na dyskusję, gdzie mierzono czas opróżniania się bufora i
    to na karcie jakiej używam. Komuś wyszedł transfer 38MB/s. Natomiast gdy
    wsadzono tą samą kartę 45M, czyli z pewnym zapasem, to transfer znacząco
    spadł. Ktoś inny testował to na karcie Sony z podobnymi zależnościami.
    Nie da się na tej podstawie szacować szybkości transferu ani wielkości
    bufora. Aparat ewidentnie coś jeszcze przetwarza.

    > Naprawdę Twój test pochłonął ponad 1300 klatek?...

    Nie. Sądzę, ze z połowę tego i był dużo bardziej optymalny niż
    zaproponowałeś. Wcisnąłem spust, czekałem aż się bufor zatka i słuchałem
    z jaką częstotliwością robione są kolejne klatki. Wybrałem kartę
    najszybszą, bo różnice były ogromne dla różnych kart.

    > Pamięć wirtualna w komputerze to pamięć istniejąca jedynie w adresach.

    Cytujesz moje słowa. Tu ucinam bo dalej poszły oczywistości. Nie ma
    czego komentować.

    > Reasumując -- coś słyszałeś o systemach czasu rzeczywistego,
    > ale nie wiesz, którym uchem. ;) (czy wewnętrzny, czy środkowym,
    > czy wirtualnym) Wyjaśnienie obsługi (przez system RT) nadchodzących
    > zdarzeń nie jest trudne. (o ile samemu pisze się te programy)

    Ok, więc całkiem przypadkiem udało nam się w ten sposób oprogramować
    centralę telefoniczną, w tym międzymiastową pracującą do dziś. Niewiedza
    matką wynalazków :-D

    Marek