  • 21. Data: 2012-06-29 00:30:06
    Temat: Re: Szukam amplitunera 5.1 - poleccie cos
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 28.6.2012, Miklewicz Marek napisał(a):

    > więc tak dziękuję za odpowiedzi i postaram się po krótce wyjaśnić w czym
    > żecz, Tuner nie wstaje, na wyświetlaczu po włączeniu pojawia się napis
    > "Load" i "wisi" tak bez końca na infolinii samsunga oszacowalj, że to
    > awaria oprogramowania, wgranie ~ 400 zł, trochę drogo biorąc pod uwagę,
    > że ten tunerek jest średnio wyposażony ma tylko jedno wejście optyczne i
    > jedno wyjścoe HDMI

    A sprawdziłeś czy da się go reanimować z CD albo USB?
    Tu masz firmware do ściągnięcia i opis jak zainstalować z CD/USB
    http://www.samsung.com/uk/support/model/HT-C555/XTR-
    downloads
    (według opisu plik z firmware trzeba wybrać do odtworzenia jako plik
    dźwiękowy - skoro tuner "wisi" nie zaszkodzi sprawdzić, czy jak nagrasz go
    jako jedyny plik na CD/USB nie ruszy samoczynnie, albo po wciśnięciu
    'play' - to nic nie kosztuje).

> [...]
    > nie mówią ale, gdy podpiąłem kino pod konsole miałem piękny dźwięk 5.1
    > czy to w grach czy w filmach, gdy zaś wyjąłem kabel z konsoli i
    > podpiąłem go pod TV (samsung LE32C650) to dźwięk miałem 2.1 czy wręcz
    > 2.0 pewności nie mam, podobnie rzecz się miała gdy podpiąłem amplituner
    > pod dekoder sat, to na kanałach np. Nat Geo czy C+ słychać było 5.1 ale
    > gdy kabelek siedział w TV dźwięk był tylko 2.1.
    > Dlatego teraz "korzystając" z okazji chcę kupić coś co zapewni mi dzięk
    > 5.1 na SAT (oczywiście tam gdzie się da), PS3, komputerze a kiedyś i

    Może to kwestia firmware w TV. Sam mam TV Samsunga i takich problemów nie
    robi, tj. co dostaje to przepuszcza dalej (z zastrzeżeniem ograniczeń
    SPDIF).

    BTW. Sprawdziłeś parametry głośników?
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://uwolnijlaptopa.pl/

  • 22. Data: 2012-06-29 00:45:29
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 28.6.2012, Waldek Godel napisał(a):

    > Po to, żeby wykazać, jaką bzdurą jest łączenie dźwięku w kinie domowym
    > przez telewizor, nawet w najtrudniejszym przypadku, jak tuner nie ma HDMI.

    To Twoje zdanie. Są tacy co w takim przypadku (brak HDMI w ampli) wybiorą
    rozwiązanie najtańsze i najprostsze, tj. jeden dodatkowy kabel TV>ampli
    (bo resztę już mają), co nie znaczy zapewniające najlepszą jakość, ale coś
    za coś.

    > Jak tuner ma złącza HDMI, to przez telewizor będą się przełączali tylko
    > masochiści.

    Przypomnę raz jeszcze - nie pisałem, że to jedyny sposób i dla każdego.
    Przytoczę co napisałem:

    "BTW. Ampli wcale nie musi mieć wejść cyfrowych dla każdego z urządzeń,
    które wymieniłeś. Wystarczy, że TV ma wyjście cyfrowe i do TV dostarczysz
    dźwięk cyfrowo np. po HDMI. A jakbyś chciał używać, któregoś z urządzeń
    przy wyłączonym TV, np. słuchać radia z tunera SAT, to wtedy warto
    podłączyć osobno, a tak IMO nie ma co sobie d. zawracać."
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/

  • 23. Data: 2012-06-29 09:12:28
    Od: Wiewior <j...@t...cy>

    W dniu 2012-06-29 00:17, Waldek Godel pisze:

    > Po to, żeby wykazać, jaką bzdurą jest łączenie dźwięku w kinie domowym
    > przez telewizor, nawet w najtrudniejszym przypadku, jak tuner nie ma HDMI.

    Kolejna bzdura (ale to już norma) to Twoje wynurzenia - wyobraź sobie,
    że jest to najwygodniejsze rozwiązanie - wystarczy zmienić źródło w
    telewizorze i automatycznie przełącza się dźwięk. Nie trzeba kombinować
    z dodatkowym pilotem i przełączaniem źródła w amplitunerze.
    W zupełności wystarcza to do oglądania TV, także z 5.1, korzystania z
    konsoli, także z 5.1, o oglądaniu DVD czy Blu-raya nie wspomnę.
    A jeżeli potrzeba uzyskać dźwięk z Blu-raya w "lepszej" jakości, to mogę
    wykorzystać dodatkowe połączenie odtwarzacza z amplitunerem - analogiem,
    bo analogiem, ale działa.

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 24. Data: 2012-06-29 09:46:12
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

> [...]
    > telewizorze i automatycznie przełącza się dźwięk. Nie trzeba kombinować z
    > dodatkowym pilotem i przełączaniem źródła w amplitunerze.

    Najwygodniejsze to jest w ogóle nie korzystać z pilota od TV tylko używać
    tego od ampli do obsługi ON/OFF TV . Do niczego więcej pilota od TV się nie
    uzywa. /wejścia w TV też można wybierać na pilocie od ampli./ Dodatkowo TV
    nie oferuje tego co ampli w zakresie aranżacji 'scen' dzwięku w zależności
    od jego źródła.

  • 25. Data: 2012-06-29 09:50:10
    Od: Wiewior <j...@t...cy>

    W dniu 2012-06-29 09:46, BaX pisze:
    > Najwygodniejsze to jest w ogóle nie korzystać z pilota od TV tylko
    > używać tego od ampli do obsługi ON/OFF TV . Do niczego więcej pilota od
    > TV się nie uzywa. /wejścia w TV też można wybierać na pilocie od ampli./

    Jak się da tak piloty poustawiać. U mnie ON/OFFa się dało, ale wejść już
    nie da.

    > Dodatkowo TV nie oferuje tego co ampli w zakresie aranżacji 'scen'
    > dzwięku w zależności od jego źródła.

    Tu akurat jestem raczej tradycjonalistą i nie lubię zbytniego
    przetwarzania (poza Pro Logic-em).

  • 26. Data: 2012-06-29 10:06:51
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Jak się da tak piloty poustawiać. U mnie ON/OFFa się dało, ale wejść już
    > nie da.

    > Tu akurat jestem raczej tradycjonalistą i nie lubię zbytniego
    > przetwarzania (poza Pro Logic-em).

    Ale czy jedno wymusza drugie? Raczej daje dodatkowy wybór, a nie go
    pozbawia.

  • 27. Data: 2012-06-29 12:05:27
    Od: Wiewior <j...@t...cy>

    W dniu 2012-06-29 10:06, BaX pisze:
    > Ale czy jedno wymusza drugie? Raczej daje dodatkowy wybór, a nie go
    > pozbawia.

    Nie, owszem daje wybór. Pisałem ze swojego punktu widzenia :)

  • 28. Data: 2012-06-29 12:26:10
    Od: Miklewicz Marek <m...@o...pl>

    > A sprawdziłeś czy da się go reanimować z CD albo USB?

    Sprawdziłem to w pierwszej kolejności jeszcze przed napisaniem posta
    tutaj i niestety nie rusza samodzielnie a do OSD tunera dostępu nie mam
    jak pisałem, może jakiś jtag załatwiłby sprawę no ale to sam tego nie
    zrobię

    > Może to kwestia firmware w TV.
    To nie kwestia firmware w TV, zakładając, że monity z TV o dostępności
    aktualizacji softu aktualizują TV do najnowszej wersji to mam najnowszy
    dostępny firmware

    > BTW. Sprawdziłeś parametry głośników?
    Nie sprawdziłem zagubiły mi się gdzieś papiery od tego KD a na necie nie
    moge doszukac się jakiejś specyfikacji, narazie oddałem ampli do serwisu
    RTV zobaczymy co tam powiedzą, jeśli nie uda się naprawić tego co jest
    wtedy zapytam, być może tam będą wiedzieć jaka to impedacncja,
    zastanawia mnie tylko inna rzecz czy same wtyki łączące amplituner z
    głośnikami będą pasować do innego amplitunera?

    > -- _____ __________________________ \` Y (__) __\` | | | '/
    > http://uwolnijlaptopa.pl/ T | | | | \__T = | ! T UIN 53883184 GG#1902559

    Miklewicz Marek
    www.pomoc-monice.org - Pomóż żyć Monice, Ona czeka na Twoją pomoc -
    więcej informacji na www.pomoc-monice.org
    GG:1249775 | skype:marson

  • 29. Data: 2012-06-29 12:37:09
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Nie, owszem daje wybór. Pisałem ze swojego punktu widzenia :)

    Zgoda, ale nasze punkty widzenia nie muszą być takie same, a już tym
    bardziej nie muszą być podobne do oczekiwać innych. ;)