  • 1. Data: 2013-05-20 10:50:57
    Temat: Szkolenia/seminaria/warsztaty z EMC -> CE
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Czy może ktoś polecić szkolenia na których można uzyskać wskazówki ważne
    z punktu widzenia projektanta urządzenia elektronicznego, głównie pod
    względem prawidłowego doboru norm, jakie musi spełniać urządzenie, a
    także dotyczące zagadnień czysto praktycznych (osobiste doświadczenie
    prelegenta) w wybranych przykładach (typu: tu koralik tak a tak dobrany
    powinien załatwić sprawę zakłóceń przewodzonych, tam dławik, a tam
    wystarczy transil byle nie dawać kondensatora, tryb standby musi/nie
    może być sygnalizowany tak a tak, inne niuanse czające się w normach).

    --
    Michał

  • 2. Data: 2013-05-20 11:02:54
    Temat: Re: Szkolenia/seminaria/warsztaty z EMC -> CE
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-05-20 10:50, Michał Lankosz pisze:
> [...]
    > wystarczy transil byle nie dawać kondensatora, tryb standby musi/nie
    > może być sygnalizowany tak a tak, inne niuanse czające się w normach).

    Na takie szkolenie najlepiej udac sie do Chin oni znaja te normy do
    perfekcji.

  • 3. Data: 2013-05-20 12:48:40
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    > wystarczy transil byle nie dawać kondensatora, tryb standby musi/nie
    > może być sygnalizowany tak a tak, inne niuanse czające się w normach).

    Poszukaj Design Techniques for EMC by Keith Armstrong. Możesz znaleźć w
    necie a możesz pobrać po zarejestrowaniu się na
    http://www.compliance-club.com
    Jest tam tez trochę na temat badań DYI
    Poszukaj EMC Testing Part 1 do EMC Testing Part 7
    To od strony zagadnień czysto praktycznych. Co do szkoleń to
    podejrzewam, że u nas znajdziesz tylko ofertę zawierającą interpretacje
    dyrektywy i głównych norm. Najlepiej zaprojektować urządzenie bazując na
    wskazówkach praktycznych z materiałów szkoleniowych, o później iść do
    jakiegoś laboratorium, który dobierze ci konkretne normy i zrobi pomiary.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 4. Data: 2013-05-20 20:38:00
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-05-20 11:02 LeonKame napisał(a):

    > Na takie szkolenie najlepiej udac sie do Chin oni znaja te normy do
    > perfekcji.

    Żartujesz chyba - ale nie widziałem emotikona?
    To właśnie Chińczycy oszczędzają gdzie tylko się da na elementach za
    kilka groszy (dławiki i inne przeciwzakłóceniowe drobiazgi).

    Jakiś czas temu rozbierałem 4-portowy hub USB 2.0. Porównałem wzorcowy
    schemat aplikacyjny z PDFa głównego scalaka z tym, co fizycznie znalazło
    się na płytce. Takiej skali oszczędności jeszcze nie widziałem -
    pominięto ponad połowę zalecanych elementów, począwszy od dławików
    przeciwzakłóceniowych i transili aż po dedykowane scalaki sterowania
    zasilaniem portów USB (detekujące prąd pobierany przez urządzenie i
    wyłączające linię zasilającą na życzenie głównego scalaka huba).

    Nawet iPhone jest "Designed in California, USA" a tylko "Manufactured in
    China".

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2013-05-20 20:47:08
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    I co ciekawe te ich produkty nie spelniajace norm sa obecne na rynku i
    nikt z tym nic nie robi.

    :):):):)

    I teraz powiedz po co to komu jak nikt tego nie sprawdza ?

  • 6. Data: 2013-05-20 21:03:03
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-05-20 20:47, LeonKame pisze:

    > I co ciekawe te ich produkty nie spelniajace norm sa obecne na rynku i
    > nikt z tym nic nie robi.
    >
    > :):):):)
    >
    > I teraz powiedz po co to komu jak nikt tego nie sprawdza ?

    Niestety czasami sprawdza. Na przykład konkurencja. Jak masz zapłacić
    karę i wycofać towar to znikasz z rynku. A Chińczycy zmienią naklejkę,
    zarejestrują nową firmę Sp. z o.o.i będą wprowadzać ten sam towar bez
    żadnych zmian.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 7. Data: 2013-05-20 22:02:27
    Temat: OT Re: Szkolenia/seminaria/warsztaty z EMC -> CE
    Od: "michal" <...@b...pl>

    Użytkownik "LeonKame" <k...@l...com> napisał w wiadomości

    > I co ciekawe te ich produkty nie spelniajace norm sa obecne na rynku i
    > nikt z tym nic nie robi.
    >
    > :):):):)
    >
    > I teraz powiedz po co to komu jak nikt tego nie sprawdza ?

    Eh niech tam nie moglem sie powstrzymac....

    Po to by tobie żyło sie gorzej a im lepiej,
    tylko po to i az po to....ale to kompletnie NTG.
    m.

  • 8. Data: 2013-05-20 23:37:51
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i wycofać towar to znikasz z rynku. A Chińczycy zmienią naklejkę,
    > zarejestrują nową firmę Sp. z o.o.i będą wprowadzać ten sam towar bez

    Jak bez zmian... kreseczka w inną stronę pójdzie, czy szczebelek literki "E"
    będzie miał ciut inną długość... :)
    I już mamy zmianę. No, jeszcze firmware na wszelki wypadek...

    Chociaż no tak, to też koszty... :P

  • 9. Data: 2013-05-21 17:17:03
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 20-05-2013 10:50, Michał Lankosz wrote:
> [...]
    > wystarczy transil byle nie dawać kondensatora, tryb standby musi/nie
    > może być sygnalizowany tak a tak, inne niuanse czające się w normach).

    Właśnie dostałem takiego maila:

    SEMINARIUM EMC
    Wurth Elektronik oraz EMC SEMINAR TOUR 2013

    Zapraszamy wszystkich klientow na cykl szkolen poswieconych zagadnieniom
    kompatybilnosci elektromagnetycznej w dniach 11 - 13 czerwca 2013.
    Seminaria odbeda sie w trzech miastach:
    11 czerwca - Gdynia (OBR CTM)
    12 czerwca - Warszawa (Instytut Lacznosci)
    13 czerwca - Wroclaw (Politechnika Wroclawska)

    Udzial w Seminarium jest bezplatny, zarejestruj sie juz dzis!
    Liczba miejsc ograniczona.

    http://www.we-online.de/web/en/electronic_components
    /termine_pbs/Seminare_1.php

    K.

  • 10. Data: 2013-05-21 17:47:19
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 13 czerwca - Wroclaw (Politechnika Wroclawska)
    >
    > Udzial w Seminarium jest bezplatny, zarejestruj sie juz dzis!

    Też właśnie dostałem i już się zapisałem, choć jeszcze nie wiem gdzie to OBR
    CTM jest.
    P.G.